VR6 kytkin levy?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

VR6 kytkin levy?

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 31.7.2006 8:06

Pitäis saada us kytkin vaihdettua tohon ALH moottoriin.. Sachs 883082 999645 paineasetelma löyty jo ja G60 vauhtipyörä.

Sachs race engineeringin kuvastossa kaikissa VR6 näyttäisi olevan sama levy ja samaa tyrkyttävät dieseliinkin, hintaa olisi ~300€.

Paikallinen varaosaliike ei kuulemma juuri nyt saanut 1862 393 031 levyä, mutta hinnaksi sanoivat ~140€.

katselin tässä että Motonetissa olisi VR6 levyä tarjolla 91,50€.

Onkohan toi sama levy.. käyn tänään kyselemässä että olisiko siinä sachsin leimoja päällä ja täsmääkö varaosanumero.

Tohon asetelmaan ei näyttänyt olevan "special organic" levyä tarjolla, mutta Sachs Race Engineering lupaa vajaata 400nm tuolle vakiolevylle.

sintteriä en laita.

Olisikohan joku jousitettu dieselin levy parempi vaihtoehto motonetista / tarvikeliikkeestä?

janiba
-
Viestit: 82
Liittynyt: 9.6.2004 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja janiba » 31.7.2006 18:21

Minä kävin ostamassa alkuperäisen vr6 levyn laakkoselta (120e) kun myöskään kuopiosta ei varasosana löytyny n. vuosi sitten.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 1.8.2006 10:12

Itselleni ostin paikallisesta varaosaliikkeesta LUK:in valmistaman VR6 levyn, maksoi vuosi sitten 110eur. Olin yllättynyt miten hyvin sen piti.
Nauratti vain kun levy saapui, kun kytkinlevyssä oli ainakin 3:n eri valmistajan leimat, LUK, Borg&Beck ja Valeo.

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 25.1.2007 16:58

Käykö tuo sama setti myös tuohon 4-koppaseen golfiin? Ei tulisi kalliiksi ja kuitenkin olis paremmin pitoa. Konetyyppi on ALH ja 5-vaihteinen lootu

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 25.1.2007 19:06

uskoisin että käy kun mulla on ihan sama moottori ja loota.
..nyt ei ole luistellut edes viitosella tolla 406nm väännöllä.

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 25.1.2007 22:39

Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Ei minulla vielä ole hirveästi vääntöä koneessa, mutta kun sitä on kuitenkin tulossa lisää ja nyt jo "luistelee". Nyt on vasta racea pellin alla.
Mitäs vauhtipyöriä muilla on paikallaan?
Ja onko kellään tietoa mistä löytyisi G60 mallin vauhtipyörä?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 4.2.2007 14:14

mulle vuosi sitten tuo motonetin vr6 levy ja hyvin on toiminu, ei mitään ongelmia ja tuli vielä Sachsin osana.. muistaakseni 91€

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 19.3.2007 16:19

Tuosta "vetten" paketista vielä että käviskö muuten mutta poikkeuksena AHU:n vauhtis?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 19.3.2007 16:28

Poikittaiskoneisessa AHUssa ainakin on käytetty samaa vauhtipyörää. Ja sama on myös ainakin 1Z ja 2E koneiden perässä. 1 2 tämä pyörä on -90 umpikeulasta 2,0 koneella.
Viimeksi muokannut MJF, 19.3.2007 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 19.3.2007 16:31

Mikä ton VR6:en levyn halkasija on ja moniko hampainen boori

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 19.3.2007 16:34

228mm ja 28 pooria

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 21.3.2007 16:31

Minulla kans kytkin päivitys edessä, meneekö tollaseen -97 1.9 aaz td ventoon myös toi vr6 levy heittämällä? entäs asetelma?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.3.2007 16:36

Tuohon ei mene tuo kytkin kuin vaihtamalla seuraavat osat: vauhtipyörä, startti, vaihdelaatikko, vaihdekeppi ja poljinasetelma.
Helpompi katsella jotain kakkikseen tarkoitettua kytkintä, tosin kun kytkin alkaa pitämään niin silloin pääset melko varmasti laatikon vaihtoon....

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 22.3.2007 11:33

Tilasin sitten us-partsilta tuon Sachs 883082 999645 asetelman ja pitänee vissiin käydä paikallisesta vara-osaliikkeesta hakemassa se vr6 kytkin levy kun sain sen sachs:in levyn tingittyä 89€. Niin ja tuleehan mulle sitten vielä tuo AHU:n vauhtipyörä. Hieman mietityttää vaan tuo painelaakeri että minkähän sitä laittais..? Kun mieluummin vaihtas kaikki hilut kerralla.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 22.3.2007 16:09

Paljonko makso Us-Partsilla asetelma?
Eikös sinne uus vakio painelaakeri käy.

jmm
-
Viestit: 98
Liittynyt: 6.2.2010 23:23

ViestiKirjoittaja jmm » 15.2.2010 10:49

Jatketaan vanhaan aiheeseen.
Tuo asetelma maksaa us-partsilla 339€ Saako mistään halvemmalla?
Mistä olette ostaneet paineasetelman pultit?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.5.2013 19:37

Nostetaans vähän vanhaa aihetta. Onko kenelläkään tietoa, paljonko tehoa/vääntöä tuo vr6:sen kytkin kestää?

Jos se ei kestä tarpeeksi niin millainen kytkin/asetelma sinne kannattaisi pistää? Tehoa tulisi olemaan 300-400hp ja remmillä, tuosta vääntö lukemasta en tiedä mihin asettuisi...

Edit: Tämä olikin diesel osiossa, en huomannut kun haulla hain... No ei se kai haittaa vaikka bensa koneeseen tässä kysyy :).

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.5.2013 20:08

Kyllä sillä VR6 levyllä saa tiehen n. 500Nm väännöt ton asetelman kanssa. Sopii hyväksi sulakkeeksi 02A sukuisille laatikoille. Mitään hirmu rajuu ajoo se ei kestä, semmoiseen käyttöön laittaisin jousittamattoman sintterin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.5.2013 20:12

Tarkoitus olisi lyödä laatikon sisään tuo: http://www.usrallyteam.com/index.php?ma ... ts_id=1049

Tiedä sitten kuinka paljon se auttaa... Miellään en kuitenkaan sintteriä pistäisi, kun auto olisi kuitenkin myös ihan katukäytössä ja sintteri on ymmärtääkseni aika huono ajaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.5.2013 17:00

Sintteri on ihan hyvä ajaa. Treen 1600 perjantai ruuhkassa saattaa hieman jalka väsyä, mutta muuten on yllättävän hyvä ajaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.5.2013 21:55

Eikös tuo sintteri ole vähän sellainen ON/Off kytkin jos olen oikein ymmärtänyt? Mielellään kuitenkin pystyisi edes vähän luistattamaan.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.5.2013 22:01

Sintterilläkin varmaan onnistuu vähän luistattamaan (nykivästi), mutta ei sitä saisi luistattaa. Massalevyn ja sintterin välistäkin löytyy kyllä vaihtoehtoja...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.5.2013 22:03

Onkos Jukalla mitään hyvää vinkkiä ketävästä massalevystä?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.5.2013 22:42

no eikös jo ole kerrottu hyvä yhdistelmä? sachs sre asetelma ja vr6 levy.

ja sintteri on oikeasti ihan perseestä ajaa kun sitä ei kestä luistattaa vaikka sillä pystyy siihen kun oppii käyttään sitä

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.5.2013 22:52

Tuossahan juuri puhuttiin, että sille saa n. 500Nm väännöt tiehen? Eli niillä rajoilla mennään todennäköisesti. Mielellään ottaisi kytkimen mitä voisi ilman silkkihanskoja käsitellä jos vaikka (kun) radalla käy.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.5.2013 22:58

Sintteri on ihan ok :) Joutuu hieman tekee pumppaavaa on/off liikettä liikenteessä, mutta muuten ihan ok.
Se joka ei ole ajanu sintterillä yleensä kauhistelee....

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 15.5.2013 22:58

itse en laittanut muiden suosimaa vr6 levyä vaan 2.4td:n levyn joka on 1.9:n vahvistettu levy eli sachs power sarjan levy. asetelmana 645 ja vauhtiksena g60

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.5.2013 23:49

entä ne jotka on ajanu sintterillä tai jolla on ollut sellainen omassa autossa? itse en enään suostu kuin viimeisessä pakossa laittamaan.

suosittelen ensimmäisenä kokeileen tuota sachsin sre:tä ja vr6-levyä. jos ei pidä(tai laatikko porsi) niin sit vaikka sitä sintteriä

edit: ja jos sulla pelottaa tuon kytkimen takia ettei kestä niin kannattaa suosiolla siirtyä uudempiin laatikoihin. saa vielä parempia kytkimiä ja laatikkoki kestää vielä paremmin.

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 16.5.2013 8:47

Miten olisi muotoiltu kevlar levy tai jousitettu monilapa sintteri? Vai saiko tämän laatikon perään sellaisia?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 19 vierailijaa