ATD:n bleedaus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MikaR
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2006 23:18

ATD:n bleedaus

ViestiKirjoittaja MikaR » 6.7.2006 7:28

Mites hoituu tuossa ATD:ssä tuo ahtopaineiden nosto?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 6.7.2006 7:31

MAP:n nelos piuhan väliin vastus.

MikaR
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2006 23:18

ViestiKirjoittaja MikaR » 6.7.2006 8:10

Onko tuo vastus minkä kokoinen noin suurinpiirtein vai meneekö ihan kokeiluksi?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 6.7.2006 8:19

Joku 8-10K Ohm vois olla sopiva, ahtopainemittari sen kertoo.

MikaR
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2006 23:18

ViestiKirjoittaja MikaR » 6.7.2006 8:23

Kiitoksia. Täytyy lähteä vastuskauppaan...

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 6.7.2006 10:50

Kerrotko Mika kokemukset kun saat vastuksen kiinni.
Ja mikähän on seahtopaine raja jossa kone menee vikatilaan?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 6.7.2006 11:11

22Kohm vastuksella ahtopaine oli noin 1.15 bar.

MikaR
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2006 23:18

ViestiKirjoittaja MikaR » 6.7.2006 15:14

Pistän infoa tänne kun saan värkättyä mittarin ja vastuksen kiinni.

MikaR
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2006 23:18

ViestiKirjoittaja MikaR » 7.7.2006 7:57

Nyt on vermeet paikalla ja ahdoiksi on tällä hetkellä säädetty noin 1,4 bar:a. Kaikki toimii hienosti eikä ainuttakaan vikakoodia tullu.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 7.7.2006 8:04

Tuo on kyllä jo aivan liika tuolle pienelle ahtimelle, joku 1,1-1,2bar voipi olla maksimi

MikaR
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2006 23:18

ViestiKirjoittaja MikaR » 7.7.2006 8:51

Mun mittarilla näytti vakio ahdoiksi 1,2.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 11.9.2006 15:04

Löysimpäs tämän..

Minkäs kokoinen vastus sieltä nyt sitten löytyy? ja minkä tehoinen?

Liittyen tähän ongelmaan:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=65182

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 11.9.2006 15:16


JaVa^
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.3.2010 14:08

ViestiKirjoittaja JaVa^ » 15.11.2010 10:12

Nostetaas vanha topikki ylös, kun tuo ahtopaineiden nosto olisi omalla kohdalla ajankohtainen. Autohan on ATD koneella varustettu Bora ja tällä hetkellä vielä vakio. Varastossa olisi odottamassa PD150 suutinkärjet, joiden asennusta tuohon nyt olisin tekemässä. Ongelmaksi taitaa kuitenkin muodostua se että pelkästään nuo suuttimet laittamalla tuo taitaa alkaa savuttamaan melko paljon? Ahtoja ilmeisesti voisi tuolla 3 bar MAP:lla nostaa, mutta kestääkö tuo vakioahdin kuinka paljon noiden ahtojen nostoa? En haluaisi alkaa kikkailemaan noiden vastusten kanssa, kun jossain vaiheessa rahatilanteen antaessa myöden, olisi tarkoitus tuo ahdin vaihtaa tuohon PD150:n ahtimeen, jolloin tuohon tietenkin laitettaan softa uusiksi, niin ei tarvitsisi niitä vastusvirityksiä alkaa siinä vaiheessa purkamaan pois.

Toisaalta löysin tuolle 3 bar MAP anturille koodin 038906051. Onko tuo tähän autoon sopiva anturi?

Miten mahtaa muuten katsastuksen laita tuollaisella setupilla olla? Lähinnä tarkoitan että meneekö päästöistä läpi? Noita suutinkärkiä kun ei viitsisi alkaa vaihtamaan kerran vuodessa aina katsastuksen kohdalla. =)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.11.2010 18:14

Sulla on PD150 suutinkärjet vai koko suuttimet odottamassa asennusta? Jos on pelkät suutinkärjet niin onko uudet vai käytetyt?

038906051C on 3bar map anturi. Sitä on ihan turha laittaa ainakaan jos eivät syötöt lisäännyt. Toki noiden suuttimien kanssa sitä voi kokeilla jos vaikka toimisikin välttävästi.

Nämä ei yleensäkään juuri savuttele, joten tuskin on ongelmaa katsastuksessa. Tai sitten on tehnyt jotain todella väärin.

JaVa^
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.3.2010 14:08

ViestiKirjoittaja JaVa^ » 15.11.2010 18:57

Pelkät kärjet on odottamassa asennusta ja ovat käytettynä ostettu. Hämeen Dieselille laitoin tuossa kyselyä noiden asennuksesta, kun ihan kotikonstein noita ei taida saada testattua, ovatko edes toimivat/ehjät?

Onko tuohon sitten jotain fiksumpaa ratkaisua noiden suuttimien kanssa kuin se MAP -anturin vaihto? Vai onko tuolle ahtopaineen nostolle edes tarvetta tässä tapauksessa?

Pahoittelen tyhmiä kysymyksiä, mutta tämä tiisselin virittely on meikäläiselle vielä hieman hämärän peitossa, vaikka olen näitä topikkeja selaillut useampana iltana läpi. =)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.11.2010 19:29

Minun ymmärryksen mukaan pumppariin ei kannata asentaa käytettyjä kärkiä. Joku viisaampi osaisi sanoa onko siinä joku vuoto vaara vai ihanko johtuu siitä että se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Kärkien vaihto runkoihin kun maksaa vähintään sen pari sataa euroa, joten monesti tulee halvemmaksi hankkia valmiit suuttimet (esim. minulta ;).

Jos tosiaan tehotavoite on siellä +160hv alueella niin kannattaa aloittaa vaikka siitä suuttimien vaihdosta. Jos tavoite ei yllä noin ylös niin ihan pelkkä ohjelmointi tai turbon vaihto ja ohjelmointi ajaa parhaiten asiansa.

JaVa^
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.3.2010 14:08

ViestiKirjoittaja JaVa^ » 15.11.2010 20:51

Tuosta kannattavuudesta voisi joku tosiaan kertoa lisää, jos asiasta on varmaa tietoa. Tässä vaiheessa tosin taitaa halvemmaksi tulla asennuttaa nuo kärjet noihin vanhoihin runkoihin, kuin hankkia uudet valmiit suuttimet (jos käytettyjen suuttimien asennus ei aiheuta ylitsepääsemättömiä ongelmia) ...

Tehotavoite tosiaan on tuossa ~180 kohdilla, ellei nälkä kasva syödessä. ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa