ATD:n bleedaus
Valvoja: ffp jäsenet
ATD:n bleedaus
Mites hoituu tuossa ATD:ssä tuo ahtopaineiden nosto?
Löysimpäs tämän..
Minkäs kokoinen vastus sieltä nyt sitten löytyy? ja minkä tehoinen?
Liittyen tähän ongelmaan:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=65182
Minkäs kokoinen vastus sieltä nyt sitten löytyy? ja minkä tehoinen?
Liittyen tähän ongelmaan:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=65182
^Ootko ton lukassut: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=15 ... b4d#156098
Nostetaas vanha topikki ylös, kun tuo ahtopaineiden nosto olisi omalla kohdalla ajankohtainen. Autohan on ATD koneella varustettu Bora ja tällä hetkellä vielä vakio. Varastossa olisi odottamassa PD150 suutinkärjet, joiden asennusta tuohon nyt olisin tekemässä. Ongelmaksi taitaa kuitenkin muodostua se että pelkästään nuo suuttimet laittamalla tuo taitaa alkaa savuttamaan melko paljon? Ahtoja ilmeisesti voisi tuolla 3 bar MAP:lla nostaa, mutta kestääkö tuo vakioahdin kuinka paljon noiden ahtojen nostoa? En haluaisi alkaa kikkailemaan noiden vastusten kanssa, kun jossain vaiheessa rahatilanteen antaessa myöden, olisi tarkoitus tuo ahdin vaihtaa tuohon PD150:n ahtimeen, jolloin tuohon tietenkin laitettaan softa uusiksi, niin ei tarvitsisi niitä vastusvirityksiä alkaa siinä vaiheessa purkamaan pois.
Toisaalta löysin tuolle 3 bar MAP anturille koodin 038906051. Onko tuo tähän autoon sopiva anturi?
Miten mahtaa muuten katsastuksen laita tuollaisella setupilla olla? Lähinnä tarkoitan että meneekö päästöistä läpi? Noita suutinkärkiä kun ei viitsisi alkaa vaihtamaan kerran vuodessa aina katsastuksen kohdalla. =)
Toisaalta löysin tuolle 3 bar MAP anturille koodin 038906051. Onko tuo tähän autoon sopiva anturi?
Miten mahtaa muuten katsastuksen laita tuollaisella setupilla olla? Lähinnä tarkoitan että meneekö päästöistä läpi? Noita suutinkärkiä kun ei viitsisi alkaa vaihtamaan kerran vuodessa aina katsastuksen kohdalla. =)
Sulla on PD150 suutinkärjet vai koko suuttimet odottamassa asennusta? Jos on pelkät suutinkärjet niin onko uudet vai käytetyt?
038906051C on 3bar map anturi. Sitä on ihan turha laittaa ainakaan jos eivät syötöt lisäännyt. Toki noiden suuttimien kanssa sitä voi kokeilla jos vaikka toimisikin välttävästi.
Nämä ei yleensäkään juuri savuttele, joten tuskin on ongelmaa katsastuksessa. Tai sitten on tehnyt jotain todella väärin.
038906051C on 3bar map anturi. Sitä on ihan turha laittaa ainakaan jos eivät syötöt lisäännyt. Toki noiden suuttimien kanssa sitä voi kokeilla jos vaikka toimisikin välttävästi.
Nämä ei yleensäkään juuri savuttele, joten tuskin on ongelmaa katsastuksessa. Tai sitten on tehnyt jotain todella väärin.
Pelkät kärjet on odottamassa asennusta ja ovat käytettynä ostettu. Hämeen Dieselille laitoin tuossa kyselyä noiden asennuksesta, kun ihan kotikonstein noita ei taida saada testattua, ovatko edes toimivat/ehjät?
Onko tuohon sitten jotain fiksumpaa ratkaisua noiden suuttimien kanssa kuin se MAP -anturin vaihto? Vai onko tuolle ahtopaineen nostolle edes tarvetta tässä tapauksessa?
Pahoittelen tyhmiä kysymyksiä, mutta tämä tiisselin virittely on meikäläiselle vielä hieman hämärän peitossa, vaikka olen näitä topikkeja selaillut useampana iltana läpi. =)
Onko tuohon sitten jotain fiksumpaa ratkaisua noiden suuttimien kanssa kuin se MAP -anturin vaihto? Vai onko tuolle ahtopaineen nostolle edes tarvetta tässä tapauksessa?
Pahoittelen tyhmiä kysymyksiä, mutta tämä tiisselin virittely on meikäläiselle vielä hieman hämärän peitossa, vaikka olen näitä topikkeja selaillut useampana iltana läpi. =)
Minun ymmärryksen mukaan pumppariin ei kannata asentaa käytettyjä kärkiä. Joku viisaampi osaisi sanoa onko siinä joku vuoto vaara vai ihanko johtuu siitä että se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Kärkien vaihto runkoihin kun maksaa vähintään sen pari sataa euroa, joten monesti tulee halvemmaksi hankkia valmiit suuttimet (esim. minulta ;).
Jos tosiaan tehotavoite on siellä +160hv alueella niin kannattaa aloittaa vaikka siitä suuttimien vaihdosta. Jos tavoite ei yllä noin ylös niin ihan pelkkä ohjelmointi tai turbon vaihto ja ohjelmointi ajaa parhaiten asiansa.
Jos tosiaan tehotavoite on siellä +160hv alueella niin kannattaa aloittaa vaikka siitä suuttimien vaihdosta. Jos tavoite ei yllä noin ylös niin ihan pelkkä ohjelmointi tai turbon vaihto ja ohjelmointi ajaa parhaiten asiansa.
Tuosta kannattavuudesta voisi joku tosiaan kertoa lisää, jos asiasta on varmaa tietoa. Tässä vaiheessa tosin taitaa halvemmaksi tulla asennuttaa nuo kärjet noihin vanhoihin runkoihin, kuin hankkia uudet valmiit suuttimet (jos käytettyjen suuttimien asennus ei aiheuta ylitsepääsemättömiä ongelmia) ...
Tehotavoite tosiaan on tuossa ~180 kohdilla, ellei nälkä kasva syödessä. ;)
Tehotavoite tosiaan on tuossa ~180 kohdilla, ellei nälkä kasva syödessä. ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa