---varttimailia td:llä:)---

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

---varttimailia td:llä:)---

ViestiKirjoittaja rst » 20.6.2006 14:21

millasia aikoja, ja millasilla kombinaatioilla porukat ovat saaneet? itse kävin 92- golf gtd:llä vetäseen 17.1. Muutoksina pp-dsl reppaama pumppu 10mm nestepäällä ja portattu kansi, paineet oli 0.9.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 20.6.2006 17:21

jetalla tuli vw openissa vetästyä 17,3 ja loppunopeutta 130,1.
koneena 1,9 td (vakio pumppu, syötöt tapissa,ahdot 1,4)
edit. tai no moottori on vapari 1y ja 1,6 apulaitteilla ja ahtimella....

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 20.6.2006 23:21

Vanhakoppanen Audi 80 1,6td. Viime kesänä 15,535/144,7 ja tämän kesän parhaaksi jäi liukkaalla kelillä 15,648/149,8. Nämä virallisilla kelloilla, gtechillä paras tänä keväänä 15,3/101,6mph.

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 21.6.2006 0:50

katos perkele! aika kovan loppunopeuden oot saanu, taitaa olla tehoo jo +150hv?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.6.2006 1:16

Joo, 174hv/291nm

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.6.2006 6:48

Gtech pro rr:llä mitattuna 15.34 loppunopeus 156km/h

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 21.6.2006 7:39

Vähän on vielä tekemistä jotta liikutaan samoissa lukemissa mitä poijaat ajaa mannelaveteilla.

11.99 / 201.5
http://www.mortti.us/videot/MB200D.wmv

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 21.6.2006 10:15

MJF: mitä muutoksia oot tehnyt tohon ja millä paineilla tollaset ruudit tuli?

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 21.6.2006 12:17

Tuo mannelavetti meni kyllä tosi kovaa siihen nähden mitä se irtos viivalta. Jos lähtö onnistuis vielä paremmin, niin aika olis matala 11 tai korkea kymppi. Koppakin oli oikea "malmi"versio, 190 kori vois tuosa gasellimaista keveyttä tuohon hommaan :-). Onko muuten Lindroosilla tietoa paljonko tuo antaa pihalle? 550hv?

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 21.6.2006 12:56

Tarkemmin en tuon auton tekniikkaa tunne mutta entisenä mersun omistajana ja ahkerana mersuforum:n seuraajana tuotakin projektia tullu sivusta seurattua. Penkitystuloksista en myöskään tiedä mutta eiköhän konetehot liiku jo 600hp tietämillä ja vääntöäkin riittävästi. Loppunopeus kertoo että 10 alkaviin lukemiin on mahdollisuudet kunhan pitoa löytyy myös lähtöön.

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 21.6.2006 23:24

Eihän mersussa pitovaikeuksia ollu päin vastoin, turbiini ottaa liian aikaisin kiinni ja kone ei jaksa kiertää jarrua vasten tarpeeksi että ahdot nousis.

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 21.6.2006 23:37

totta joo, sinnekun sovittas kunnon race prepatun pg:n niin ois jo ihan toisilla sekunteilla toi touhu, kun ajttelee mitkä tehot ja väännöt siellä myllää.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 23.6.2006 8:09

Taikka pistää norsuun himpun erilaisen ahtimen Holsetin sijasta. Tälläinenkin valmistuu ehkä vielä loppukesäksi. Eri asia saadaanko väännöt pysymään kohtuudessa, kun tuota ruokamäärää on hankala annostella.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.6.2006 12:34

rst kirjoitti:MJF: mitä muutoksia oot tehnyt tohon ja millä paineilla tollaset ruudit tuli?


GT23V, imu- ja pakosarjat vaihdettu/tehty, kantta vähän avarrettu ja HP:n pumppu 10mm nestepäällä. Paineita vedossa oli 1,8bar. Kovemmilla ahdoilla vedot parani perstuntumalla, mutta ruoka loppuu kesken tuolla pumpulla.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 26.6.2006 15:21

Valonviejä:
Tuo mersumiesten "säädin/annostelija" taitaa nimenomaan olla tuo ahtimen koko ja toisaalta taitaa harvassa ne päälle 600hv VNT:t. Vaikka ahdin löytyis niin "heikkoja" lenkkejä alkaa olemaan, niin paljon, että perät yms. vetopuolen rensselit pitää hakea rapakon takaa.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 27.6.2006 17:23

oopee: ei ne isot vnt:t nyt niin harvinaisia ole kun minullakin niitä on useampikin hyllyssä :)

Ongelmana on mielestäni enemmänkin ahtimet jotka ei herää alta kolmentonnin. Ehkä vartilla ongelma on pieni, mutta olishan tollaset 600-800Nm mukavia vääntöjä kahdentonnin kohtaalla noin niinkun käyttöautossa. Yläpäässä tuskin nuo omat vnt:t paljoa häviävät kun ovat isommilla siivillä kuin lavettien holsetit.

Toistaiseksi tämä on turhaa huulten heiluttelua, mutta jatketaan asiasta kunhan kone nyt ensin edes käy.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 22.10.2006 0:17

Ja tuo konehan käy jo. Ottaa mukavasti ahtoja 3500rpm ja puolitoistakiloa paikallaan, ilman jarrua vasten ajattamista. :)

Suurin löydetty vapaavirtauskartio menee tuossakohdin lyttyyn alipaineesta. Mitäköhän sitten kun on 6000rpm ja 2,5bar. :D

Siivet tuossa ahtimessa on suuremmat kuin yhdessäkään tähänastisista superturboista, ja vielä reilusti. Se, että pelaako sähköinen ahdonohjaus jossain vaiheessa, on vielä totaalisesti auki, mutta palikat vaikuttaa lupaavilta.

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 22.10.2006 20:33

niin mikäs auto valonviejällä olikaan työn alla?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 22.10.2006 21:29

Pirssi on 3.0L TD mersu ja on kaverin. Ahdin on kylläkin minulta.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 22.10.2006 21:57

Eikös tuolla mersulla ole ajettu 11.92 / 205km/h?
Ja sillä toisella w123 kopalla 12.7?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.10.2006 22:29

Omalla paras aika tähän mennessä 14,4@159km/h

Antti A.
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 24.11.2005 23:35

ViestiKirjoittaja Antti A. » 23.10.2006 2:01

Se on ihan tosi, että nuo isot holsetit ovat turhan kömpelöjä. HX40 vielä on "kohtuullinen" liikkeelle lähtijä, mutta kun se on niin pieni =).
valonviejä kirjoitti:Siivet tuossa ahtimessa on suuremmat kuin yhdessäkään tähänastisista superturboista, ja vielä reilusti.

Ilmeisesti kyseessä on garretin tuotos, vai mennäänkö jo tässä metsään? Minkä kokoiset ne siivet ovat? Ilmeisesti kuitenkin puhutaan turbosta luokkaa gt42vnt vai onko noissa vnt solmuissa isommat siivet mitä tavan gt-sarjalaisissa?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 23.10.2006 9:25

Tällä lavetilla ei ole vielä ajettu yhtään mitään. Toistaiseksi se vasta käy. Maalaukset kohta valmiit (mm. etupuskuri ja helmat puuttuu), sisusta kesken. Melko hieno pirssi tulossa. Mielestäni aivan näyttelytasoinen (mm. alusta, konehuone mukavasti viimeisteltyjä).

Tuossa alta 12s. menneessä mekessä on siivet n. 70mm luokkaa ja tässä kaverin projektissa n. 85mm. Ahdin on muokattu (=isonnettu) Garretin GT37vnt. Paino jotain 40kg. Tässä projektissa on tuon ahtimen puolesta vielä muutama kompastuskivi, joista yksi saattaa olla liian suuri vääntömomentti alakierroksilla. :)

Tollanen GT42 löytyy myös. Se on vielä julmasti isompi kuin tuo isonnettu kolmeseiska. Siinä on cnc-koneistettu titaaninen imusiipi. Halkaisia 106mm. Ahdin painaa 45kg. :D

Tuo gt37 ottaa mekessä kyllä käsittämättömän hienosti paineita paikallaan ja vielä nopeasti. En olisi uskonut, vaikka olenkin aina ollut vnt-ahtimien puolestapuhuja.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 23.10.2006 9:33

Vääntömomenttia voi varmaankin pienentää _tarvittaessa_ bleedaamalla morkoolin johdosta, mutta kyllä semmonen vähän oudolta tuntuu, semmoinen tarve. Nimittäin kyllähän käsittääkseni sen ahtimen voi säätää siten, ettei ahda liian aikasin.

Laittaisi vaikka semmosen, että magneettiventtiili sulkee morkoolin bleedauksen kun kierrokset ylittävät vaikkapa 3000 rpm rajan. Tarvii pikkusen sähköhommia, ja tarttis saada se rpm tieto jännitemuotoisena jostakin. Ei kuitenkaan mitenkään ylivoimainen juttu. Tai kaikkein yksikertaisin, kuljettaja painaa nappia kun kakkonen on saatu riittävästi silmään -> pumppu täysille. Kun rajoittaa morkoolin paineen vaikkapa 0,7 bariin niin se rajoittaa vääntöä kummasti. Rajapainekytkin tjms käyttöön.

Tuosta(kin) olisi oikein mukava lukea lisää rojektikertomusta vaikka mersuforumilta :-o *vink vink*

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 23.10.2006 9:53

Itse tekisin tuollaisen superturbon siitä uudemmasta sähköohjatusta pumpusta (oliko -98-> tai jotain), mutta ei tietenkään toimi näin vanhassa autossa. Ruokaa kun on helpompi annostella kuin ahtoa. Saisi ns. portaattoman säädön, eikä vain on/off -tyylisen.

Pirssi löytyy kyllä mersufoorumilta, mutta omistaja on vähäsanainen ainakin toistaiseksi. Viisas mies. :D

EDIT:

Niin, siis kyllähän ton voi säätää niin ettei ahda alhaalta, mutta kun sieltähän sen juuri pitäisi ahtaa. Ongelma on se että kun se alkaa ahtamaan, niin siellä on heti yli kakskiloo paineita. Paras olisi, kun ne väännöt rajattaisiin johonkin 800Nm luokkaan syötön määrällä.
Viimeksi muokannut valonviejä, 23.10.2006 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.10.2006 10:32

Mahtuuko tommonen 42:n vielä konehuoneeseen vai täytyykö laittaa kattotelineille ;)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 23.10.2006 11:25

No tuo 37 meni nippanappa tohon kapeekantisen kaveriksi, joten 42 on varmaan liian iso mahduttaa tuonne. Varsinkin noi 3,5-4" ahtoputket, jotka toi ahdin vaatii, tuntuvat mahdottomilta.

kris-se
-
Viestit: 18
Liittynyt: 24.1.2005 14:46

ViestiKirjoittaja kris-se » 23.10.2006 16:16

Saako kysyä onko kapeakantisen alakerralle tehty mitään muutoksia? Kun tuntuu noissa nuo kiertokanget olevan heikkolenkki yli 2.5 baarin ahdoilla. Muutenhan nuo ovat helkkarin kestäviä koneita? Ainut lämpöjä nostavat paljon helpommin kuin 24 venttiliinen kone.

jorkku
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.6.2005 16:43

ViestiKirjoittaja jorkku » 29.10.2006 20:10

mistä foorumista kyseinen auto löytyy tuolta mersu sivuilta ku ei oikkee löytyny

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 29.10.2006 21:06

Esimerkiksi tuosta

DMS
-
Viestit: 3
Liittynyt: 31.10.2006 12:28

ViestiKirjoittaja DMS » 31.10.2006 12:36

"Eikös tuolla mersulla ole ajettu 11.92 / 205km/h?
Ja sillä toisella w123 kopalla 12.7?"
Muistelisin et 11.90/210 oli viimeisin veto joka löytyy videona http://videos.streetfire.net/search/pickup+vs+mersu/0/477586ec-b336-4edc-8684-98340068a79b.htmtuolta

Vielä kun joku neuvoo kuinka noita linkkejä lyhennellään :)

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 9.6.2007 14:33

tänään tuli rankastua yksi lähtö ventoa lappeenrannan lentokentällä, 15.6 vartti 1.3 paineilla. yllätti posiivisesti:-)

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 9.6.2007 19:54

ei muistanu lpr kiihytys päivää. ois tehny mieli mennä kattomaa mih audi pystyy

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 10.6.2007 2:46

no, voin helpottaa tiedonjanoasi. yksi vastaava vakio ajoi jotain 18.xx vartin ja +++ kmh.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 10.6.2007 10:46

minkälaisia tuloksia tuolla saivat aikaiseksi? Löytyykö netistä tuloslistaa tms vastaavaa? Työt sotkee aina meikäläisen kuviot kun täälläpäin tapahtuu jotain kivaa..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.7.2007 19:41

Tänään ajoin motoparkissa golffilla 14.677s. 158,3km/h

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 16.7.2007 7:58

Mulla paras ET 14.760 loppunopeudella 160.79. Paras loppunopeus oli 161.43 mutta aika oli silloin huonompi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa