Millaisiin maffin anturin kiinnitys ruuveihin olette törmänneet?
Mulla on niinkuin tappi-torx, mutta viidellä "sakaralla" kuuden sijaan. Oletteko löytäneet oikeaa avainta?
MAF:fin anturiosan ruuvit (bosch)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Minimanista löytyy alle 10€:lla sopiva torx-avain sarja. Muistaakseni olen nähnyt kyseistä sarjaa myös veljekset keskisellä. Kuusiokoloavain-sarjaa muistuttavat L-muotoiset avaimet joissa reika keskellä. Niillä olen ite vaihdellu ja hyvin aukeaa eikä tarvi tehdä orggisruuveille mitää. Ei vain taida noi huollon miehet ostella työkalujaan minimanista tms. halppiskaupasta :D
Koko MAF möhkäle ensin irti käteen. Sitten hyväkuntoisilla kärkipihdeillä (itse käytin Leatherman Waven pihtejä) vääntää ruuvit auki. Ruuvit on kyllä melko matalaa profiilia, mutta Leathermanilla sai ainakin hyvän otteen ja helposti auki. Parin euron halppis pihdeillä ei kannata edes yrittää.
Toinen vaihtoehto on ajaa esim. Dremel tai vastaavalla miniporan leikkuu laikalla ura, jolloin ruuvit saa nätisti auki tasapää meisselillä. On muuten hyvä konsti useissa muissakin tapauksissa.
Noita "tappitorx" -kärkiä löytyy myös halvoista sarjoista. Ainakin Tokmanni (ei Stockmann) myy halpaa sarjaa, jossa on erikokoiset kärjet noille "tappitorxeille" ja muita erikoispäitä.
Jospas tuli Leathermania, Dremeliä ja Tokmannia, vaikka ei maksettu mainos ollutkaan.... :)
Toinen vaihtoehto on ajaa esim. Dremel tai vastaavalla miniporan leikkuu laikalla ura, jolloin ruuvit saa nätisti auki tasapää meisselillä. On muuten hyvä konsti useissa muissakin tapauksissa.
Noita "tappitorx" -kärkiä löytyy myös halvoista sarjoista. Ainakin Tokmanni (ei Stockmann) myy halpaa sarjaa, jossa on erikokoiset kärjet noille "tappitorxeille" ja muita erikoispäitä.
Jospas tuli Leathermania, Dremeliä ja Tokmannia, vaikka ei maksettu mainos ollutkaan.... :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”