egr tukkiminen 90hp tdi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pgert
-
Viestit: 28
Liittynyt: 23.7.2003 17:10

egr tukkiminen 90hp tdi

ViestiKirjoittaja pgert » 29.5.2006 15:49

Anteeksi nyt heti alkuun mutta en löytänyt käytännön ohjeita miten tuo homma tehdään. Elikkä siis AGR kone 90hp tdi golffissa. Searchilla löytyneistä topiceista päättelin että jonkun alipaineletkun tukkiminen riittää näin vanhassa(-98) koneessa. Jos joku kuva löytyisi mikä letku pitäisi tukkia, kun egr:n tässä vissiin jo paikallistin mutta siihen tulee vissiin usemampi letku.

Kiitos ja anteeksi!

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 29.5.2006 16:38

Tässä kuva pumppari koneen (ATD) egr:n letkusta.
Eli letku nro:1 pitää tukkia.
Kuva

pgert
-
Viestit: 28
Liittynyt: 23.7.2003 17:10

ViestiKirjoittaja pgert » 29.5.2006 17:34

ok, homma selvä. nyt kokeilemaan :)
Kiitoksia paljon!

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 2.3.2007 15:45

Aattelin tehä ton saman homman ku pgert jo kyselikin, mutta oiskohan jollain laittaa uutta kuvaa näkyviin niin ei tarvis epävarmana ihmetellä, kun ei tuo kuva pelaa

c-son
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.11.2006 19:38

ViestiKirjoittaja c-son » 2.3.2007 19:16

Itselläni on kokemusta vain esikammiokoneesta (AEF 1.9D), mutta eikös noissa seuraavankin sukupolven koneissa ole ihan samantyyppinen rakenne tuon EGR:n suhteen. Eli siihen imusarjan/kannen kylkeen ei tule kuin yksi suurehko metallinen venttiili - pienen nyrkin kokoinen mutikka - josta lähtee peltiputki pakosarjan suuntaan ja alipaineletku ohjaukselle. Se on EGR-venttiilli, siitä ei voine erehtyä. Itse laitoin kuparista vielä sokean tiivisteen väliin, eipähän tule sitten pihaustakaan nokea imupuolelle.

Vesq84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.1.2013 20:18

ViestiKirjoittaja Vesq84 » 8.5.2013 21:54

Nostetaas tää topikki ylös. Hakia käyttämällä ei ota pirukaan selvää mitä pitää tukkia ja mitä ei pidä, pitääkö laittaa laippaa vai eikö pidä, kun kyseessä on -99 AGR hukkuksella eikä siis juuttuvalla. Jos ton kuvan sais mikä on tos joskus ollut tai vastaavan, sekä ohjeet.

P.s Onko sammutusläpällä mitään muuta virkaa autossa kun sammuttaessa? On näköjään joku solenoidi siitä poistettu ja lukittu auki asentoon.

Kiitos!

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 8.5.2013 21:58

AGR:ssä helpoin vain laittaa laippa väliin. Ei tartte muuta

Ja sammutusläppä on "turha". Varmistamassa vain ja nopeuttamassa auton sammumista.

Vesq84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.1.2013 20:18

ViestiKirjoittaja Vesq84 » 8.5.2013 22:37

Ja mihin väliin tää nyt kannattaa/pitää laittaa? Yhdelle puolelle vai molemmilla... ja kummalle?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 9.5.2013 0:33

laitat imusarjan ja sen egr:n putken väliin lätkän. parimillistä peltiä mielellään. sammutusläppä päässee arvoonsa ku akseli menee poikki turbosta:-)

Vesq84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.1.2013 20:18

ViestiKirjoittaja Vesq84 » 9.5.2013 1:51

Jokatoinen kun on sanonut imusarjan väliin ja joka toinen pakosarjan väliin niin onko sillä siis mikä merkitys? Oisko joku muukin nyt samaa mieltä imusarjan väliin laittamisesta? :D Pakosarjan väliinhän sen saa hyvin sinne pulttien alle mut mites se tohon menee?

Vesq84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.1.2013 20:18

ViestiKirjoittaja Vesq84 » 9.5.2013 1:52

Kuva selventäisi asiasta tietämämätöntä kummasti....

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 9.5.2013 11:01

No siis ei sillä ole mitään seksuaalista merkitystä kumpaan väliin laitat sen lätkän.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 19 vierailijaa