2.0 TDI:in vakioteho.
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 TDI:in vakioteho.
Tehdashan ilmoittaa tuosta koneesta 140hv/320nm,mutta mikä on todellisuus vakiokoneen tehoista.Oletteko penkittäneet omianne.
VW:n tuntien 160 hp / 400 Nm.
Kävin koeajamassa Alfa Romeo 159 2.4 JTDm:n 200 hp/400 Nm. Alavääntöä ei ole ollenkaan, hyvin kiertää, ja ahdot säilyy yli 4000 RPM. Alavääntöä 1000-2000 RPM on saman verran 2 vaihteella kuin VW:ssä 4 vaihteella.
Tehoja ei takuuvarmasti oli kuin 170 hp, koska kärry ei liiku mihinkään, vaikka huomioisi 1700 kg oma massan. TM penkitti 8.9 s 0-100 km/h, kun luvattiin 8,3 s. VW taisi olla, että luvattiin 10 s ja meni 9 s.
Eli 200 hp:n ja 140 hp:n välillä ei käytännössä ole eroa. VW:ssä saa vielä hyvän alaväännön kaupanpäälle. Alfa oli muuten pirun hieno sisältä ja ulkoa, mutta moottori oli hanurista.
Kävin koeajamassa Alfa Romeo 159 2.4 JTDm:n 200 hp/400 Nm. Alavääntöä ei ole ollenkaan, hyvin kiertää, ja ahdot säilyy yli 4000 RPM. Alavääntöä 1000-2000 RPM on saman verran 2 vaihteella kuin VW:ssä 4 vaihteella.
Tehoja ei takuuvarmasti oli kuin 170 hp, koska kärry ei liiku mihinkään, vaikka huomioisi 1700 kg oma massan. TM penkitti 8.9 s 0-100 km/h, kun luvattiin 8,3 s. VW taisi olla, että luvattiin 10 s ja meni 9 s.
Eli 200 hp:n ja 140 hp:n välillä ei käytännössä ole eroa. VW:ssä saa vielä hyvän alaväännön kaupanpäälle. Alfa oli muuten pirun hieno sisältä ja ulkoa, mutta moottori oli hanurista.
Yhdyn edellisen puhujan mielipiteeseen...Autistista henki loppuu, jo 3000 kohdalla ja vääntö piikki vähä päälle 2000rpm (perse dyno) eli en lähtisi vielä haukkumaan Alfan koneen "luonteen" suunnittelua, koska sieltä saattaa löytyä 200hepoa, mutta vain alavääntöä heikompi. Voisin kuvitella BMW 2.0d käyttäytyy samalla tavalla kuin Alfa ja tosi elämässä ne nykii siitäkin 200hv pelkällä lastulla (Audi 180hv) ja näyttää audille takavaloja.
Vakiona ei ole 200 hp se on aivan selvä. 80-120 km/h monta vetoa 3-vaihtella 1700 kg + 300 kg 7,0 s. Lähempänä on 170 hp.
Luonnekysymykset on makuasioita, tuo on tosi sporttinen, eli alfa-tyylinen.
Viripotentiaalia varmaan löytyy hyvin, koska ahdot pysyi tapissa yli 4000 RPM, mitä en ole nähnyt VW:n vehkeissä tapahtuvan.
Kaikista ikävintä oli, että ei saanut sutimaan millään.
Joku puhui, että alavääntöä olisi rajoitettu päästöjen takia uusissa koneissa. Itse muistalen kaiholla AHU:n 200 Nm tyhjäkäynnillä, ei tuu enää sellaisia.
Tuntuu, että kaikki uudet dieselit sitten vuoden -91 2.5 TDI / 1.9 TDI:n jälkeen on jättäneet kylmäksi. Kulutukset ei ole pienentyneet, viritysaste noussut jonkun vai jonkun verran... Pitää rueta virittämään tuota 2.5 TDI pataa, lähden hakemaan jenkeistä racet ja lyödään Alfan ahdin sekä kunnon välijääyhy, niin jää ainakin vakioalfat soittelemaan. No jos kävisi vielä kokeilemassa uudet BMW:t 320d ja 330d, niin jos löytyisi jotain mukavaa.
Ainoa valo tunnelin päässä näyttäisi olevan PSA:n diesel hybridit. Tosin samoihin kulutuksiin pääsi 3 L lupo 1.2 TDI ( ei tosin kaupungissa ). Tuo siis vain kulutuksista.
Onko joku testannut Avensis 177 hp:tä? Ei tuntunut kyllä siinäkään olevan samat pollet kuin VW:ssä. Kulutuksetkin tuntuivat olevan aivan jotain muuta kuin ilmoitetut.
Luonnekysymykset on makuasioita, tuo on tosi sporttinen, eli alfa-tyylinen.
Viripotentiaalia varmaan löytyy hyvin, koska ahdot pysyi tapissa yli 4000 RPM, mitä en ole nähnyt VW:n vehkeissä tapahtuvan.
Kaikista ikävintä oli, että ei saanut sutimaan millään.
Joku puhui, että alavääntöä olisi rajoitettu päästöjen takia uusissa koneissa. Itse muistalen kaiholla AHU:n 200 Nm tyhjäkäynnillä, ei tuu enää sellaisia.
Tuntuu, että kaikki uudet dieselit sitten vuoden -91 2.5 TDI / 1.9 TDI:n jälkeen on jättäneet kylmäksi. Kulutukset ei ole pienentyneet, viritysaste noussut jonkun vai jonkun verran... Pitää rueta virittämään tuota 2.5 TDI pataa, lähden hakemaan jenkeistä racet ja lyödään Alfan ahdin sekä kunnon välijääyhy, niin jää ainakin vakioalfat soittelemaan. No jos kävisi vielä kokeilemassa uudet BMW:t 320d ja 330d, niin jos löytyisi jotain mukavaa.
Ainoa valo tunnelin päässä näyttäisi olevan PSA:n diesel hybridit. Tosin samoihin kulutuksiin pääsi 3 L lupo 1.2 TDI ( ei tosin kaupungissa ). Tuo siis vain kulutuksista.
Onko joku testannut Avensis 177 hp:tä? Ei tuntunut kyllä siinäkään olevan samat pollet kuin VW:ssä. Kulutuksetkin tuntuivat olevan aivan jotain muuta kuin ilmoitetut.
Jos nyt ruetaan spekuliomaan aivan teoreettisesti. Niin kyllä siinä voi 200 hp:n piikkiteho olla, mutta vaihdevälin keskiarvo(80-120 km/h, 3-vaihde) teho on paperillakin varmaan vain 130 kW, ja todellisuudessa 120 kW. TM:n artikkelissa 9/06 tämä myös näkyy selvästi. Verratkaa vaikka samassa lehdessä olleeseen Hondan 2.2 Dieseliin, jossa maksimiteho=keskiarvo teho vaihdevälillä. Jotkut Opeleiden dieselit on sellaisia, että maksimiteho oli 2000-4000 RPM, eli puolet aluesta. Nämä kaikki siis mutuilua, kun ei ole penkkiä.
golf tdi kirjoitti:OLisikohan tuosta vw:n 2.0tdi:stä jollain dynolappua tai fakta tietoa.
Tuolla on Seat Altea 2.0 TDI DSG lappu. Autolla oli ajettu noin 700km ennen dynoa eli suoraan maahantuojalta saatu laitos ilman mitään kikkailua.
http://www.seatclubfinland.com/cpgGalle ... =32&pos=18
http://www.seatclubfinland.com/cpgGalle ... =32&pos=19
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 13 vierailijaa