Evry mod Transporteriin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Ttdi
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.2.2006 20:15

Evry mod Transporteriin

ViestiKirjoittaja Ttdi » 17.2.2006 20:26

Moro äijät! ( ja leidit )

Tiedän, että tätä evry modausta on käsitelty tällä palstalla ihan riittämiin, mutta nyt on ihan pakko kysyä. Yritettiin kaverin portteriin laittaa pumpun 2 ja 3 johdon väliin säätöpotikka väliltä 500-1000 ohmia, mutta tuloksena oli vain aina vilkkuva hehkuvalo eikä tehonlisäystä havaittavissa sama mihin asentoon sen käänsi. Vaikka koitin haulla etsiä kuinka ja mitä kautta tahansa en löytänyt nimen omaan portterin mahdollisia vastusarvoja, joten ois hel.etin hieno homma jos jollakin on tiedossa/ linkki mistä selviää vastusarvo. Vuosimalli on 2000 ja kone acv.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 22.2.2006 11:10

Kyllä pitäis toimia tuolla vastusarvolla !
Aloittaa säätämisen sieltä 1000 ohmista ja pudottaa niin, että käy vielä tyhjää ilman suuria rynkytyksiä.
Tai sitten kokeilkaa aloittaa vielä suuremmalla arvolla (1500 ohm...)

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 22.2.2006 11:33

ei kai alunperin ole tuo iq arvo niin alhaalla ettei anna laittaa potikkaa väliin... siksi vika koodi-> hehkun valo vilkkuu...

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 24.7.2006 11:38

Kuinkas tässä projektissa kävi?

Itsellä kans 102hp -00 portteri ja kiinnostais pikkasen kiukuttaa sitä.
Jos joku jaksaa vaivautua niin ohjeita kaipaillaan.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.7.2006 9:36

Se perinteinen kikka on varmaan kokeiltu, eli laitettu kytkin väliin ja kytkimestä mod käyttöön vasta kun auto on käynnissä?

jtelinna
-
Viestit: 8
Liittynyt: 19.7.2006 13:01

ViestiKirjoittaja jtelinna » 28.7.2006 14:40

Hei!

Evrytin juuri omaa transportteriani, ja se vaatii kytkimen vastuksen lisäksi. Kytkimestä evry pois kun käynnistää, ja sitten päälle kun tarvii hönkää. Hyvin pelittää. Potikka ja kytkin kojelautaan, niin saa tarvittaessa pössäyteltyä mustaa...

Noin 550 ohmilla alkaa tyhjäkäynti rumenemaan ja savutus lisääntymään reilusti. itse pistin 270 ohmin vastuksen ja 1 kilon potikan sarjaan, eli säätö tapahtuu suurinpiirtein välillä 300-1300 ohmia. Käytännössä käytän noin 500-700 ohmin arvoja savutustarpeesta riippuen.

Mustamaija
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 19.9.2006 12:56
Viesti:

Rookie

ViestiKirjoittaja Mustamaija » 19.9.2006 13:26

Hei
Kerrotteko nyt aloittelijalle, että mihin rakoon ja mitä - että saadaan siihen "evry-modeen" (eli päästään säätään syöttöjä ja ahtopainetta?)
-Auto on 2000-mallin 2.5TDI Transporter.
-Se on 400tkm ajettu vanha poliisiauto - kandeeko siihen tehdä mitään?
(vetää kyllä jo ihan mukavasti, mutta ei siinä ainakaan vag-commin mukaan ahtoja oo nostettu eikä muutakaan - että varaa olisi...?;-)
-Mutta uskaltaako paljonajettuun alkaa tekeen - jos ei uskalla niin miksei uskalla..?

Tätä aihetta on käsitelty täällä varmaan ziljoona kertaa, mulle riittäis yksinkertainen yhteenveto/kytkentäkuva - tai linkki johonkin mistä se löytyy?

(tahtovat kaikki olla semmoisia "60-sivuisia" tarinoita että seittemännensivun kohdalla unohtaa jo että mitä viidellä ensimmäisellä on sanottu..;-)

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 6.8.2010 14:30

missäspäin konehuonetta 2.5 ACV:ssä löytyy evryttelyyn tarvittava liitin?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 25.8.2012 22:56

Nostetaan tämä pinnalle.. Kertokaa nyt portteri miehet, että mihin väliin on helpointa pukata evrymodin piuhat, eli minne lähtee pumpun johtosarja ja mitkä ne värit oli? ACV

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 26.8.2012 9:53

Siinä koneen etupuolella löytyy johtosarjan liitos. Alapuolelta näkyy helpoiten. 2 ja 3 piuhan väliin, numerot on siinä liittimessä. Asentelin yhden joskus ihan pihamaalla, kun keulan ajoi vähän koholle ja ryömi siihen alle. Siitä piuha sitten kabiiniin jostain läpiviennistä ja sinne vastus(~300ohm)+säätövastus 1kohmin luokkaa ja kytkin väliin. Vaan eipä se acv portteri siitä paljoa piristynyt, oli sen verran tukkoinen imusarja jo.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 26.8.2012 11:33

kiitos

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 27.8.2012 10:34

Täälläki kitkuttaa afn hehkunvalo kun säädin tehoboxin isommalle.
Eipä toi tuossa haittaa kun siihen on jo tottunut (n.2-3kk ajanut tolla hehkun vilkkumisella) Vilkkuminen loppuu kun laittaa evryn päälle vasta kun on käynnistänyt.

reimah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 22.5.2010 17:05

ViestiKirjoittaja reimah » 19.11.2012 18:31

Kun täällä tuosta koppimoposta puhutaan niin mites tuo uudempi axd kone "evrytetään"
Senverran oon saanu selvää että ilmeisesti polttoaineenlämpötila-anturin kans täytyisi kikkailla ??


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa