Vakio palotila 25ml (Laskennallinen 18.04:1)
Viimeistelty palotila 27ml (Laskennallinen 16.96:1):
TDI palotila.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
TDI palotila.
Viimeksi muokannut 68Corvette, 12.4.2007 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Mites tuossa toimii tuon kupin malli eli onko palotilan reunoilta millainen takaisinkierto keskelle päin? Entäs syvyys, muutitko paljon? Tavoiteahto noilla puristuksilla? siinähän sitä ;) itse muutin myös varovaisesti tuota kupin kokoa, en mallia niinkään ja puristussuhde on aika tarkkaan nyt 17.6:1..
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Kyllä siihen vähän jäi takaisinkiertoa, mutta en oikein keksi mitä hyötyä siitä reunasta on..
kuitenkaan muilla valmistajilla sitä reunusta ei ole.
Epäilisin että muodolla on haettu kompromissia riittävälle tilalle suihkuille ja optimaalisempaa puristussuhdetta pienille puristus paineille.
Syvyys on vakio. Nuo ovat 150pd männät ja sisällä menee öljynkierto jonka seinämävahvuuksista ei ole mitään tietoa. Ainakin hemmetisti sinne menee nestettä.
Palotilan pohjaahan olisi voinut kyllä suurentaa suuttimien tulokulmassa kun koneeseen tulee vakiota vahvemmat ruiskut.. eipähän ainakaan kuseksi seinille.
kuitenkaan muilla valmistajilla sitä reunusta ei ole.
Epäilisin että muodolla on haettu kompromissia riittävälle tilalle suihkuille ja optimaalisempaa puristussuhdetta pienille puristus paineille.
Syvyys on vakio. Nuo ovat 150pd männät ja sisällä menee öljynkierto jonka seinämävahvuuksista ei ole mitään tietoa. Ainakin hemmetisti sinne menee nestettä.
Palotilan pohjaahan olisi voinut kyllä suurentaa suuttimien tulokulmassa kun koneeseen tulee vakiota vahvemmat ruiskut.. eipähän ainakaan kuseksi seinille.
.
Taisi olla se palotila ihan symmetrinen ?
Ja tuleekos se suuttimen kärki siihen palotilan keskellä olevan nyppylän päälle.
Miksiköhän se on niin.
Tuntuisi, että sitä pyörteilyä olisi pyritty tehostamaan muotoilulla.
Nyt se polttoaineen tasainen sekoittuminen jää vaan sen imuilman aiheuttaman pyörteen varaan.
Suutinkin ihan keskellä.
Suutin suihkuttaa sitten tasaista suihkua yhteen kohtaan.
Vähän niinkuin suihkepullolla piirtäis viivaa seinään ylös ja alas.
Tosin, kun polttoaine tavoittaa (palotilan)seinämän, niin sehän kääntää ja sekoittaa sitä tietenkin lisää. Osakuormalla, pienemmillä ruiskutusajoilla ei ole siitäkään apua, kun polttoaine ei "yllä" seinämään asti.
Parempi sekoittuminen -> parempi palaminen ?
Mitenkä lienee ?
Eikö nykytekniikalla saataisi sellaisia suuttimen reikiä, jotka eivät olisi pyöreitä.
Vaan suihkautasivat vaakatasossa ikäänkuin verhoa.
Kun mäntä liikkuisi ylöspäin ja ilmatila pienenisi, niin palotila täyttyisi luontojaan tasaisesti polttoainesumusta.
Muuta "sekoitustapaa ei tarvitsisi miettiä".
Mielenkiintoista siten nähdä suuremmilla suuttimilla, mikä on vaikutus.
Nythän luulo on, että polttoaine pitäisi saada pilkottua mahdollisimman pieniksi pisaroiksi.
Eli paljon pieniä reikiä.
.
Taisi olla se palotila ihan symmetrinen ?
Ja tuleekos se suuttimen kärki siihen palotilan keskellä olevan nyppylän päälle.
Miksiköhän se on niin.
Tuntuisi, että sitä pyörteilyä olisi pyritty tehostamaan muotoilulla.
Nyt se polttoaineen tasainen sekoittuminen jää vaan sen imuilman aiheuttaman pyörteen varaan.
Suutinkin ihan keskellä.
Suutin suihkuttaa sitten tasaista suihkua yhteen kohtaan.
Vähän niinkuin suihkepullolla piirtäis viivaa seinään ylös ja alas.
Tosin, kun polttoaine tavoittaa (palotilan)seinämän, niin sehän kääntää ja sekoittaa sitä tietenkin lisää. Osakuormalla, pienemmillä ruiskutusajoilla ei ole siitäkään apua, kun polttoaine ei "yllä" seinämään asti.
Parempi sekoittuminen -> parempi palaminen ?
Mitenkä lienee ?
Eikö nykytekniikalla saataisi sellaisia suuttimen reikiä, jotka eivät olisi pyöreitä.
Vaan suihkautasivat vaakatasossa ikäänkuin verhoa.
Kun mäntä liikkuisi ylöspäin ja ilmatila pienenisi, niin palotila täyttyisi luontojaan tasaisesti polttoainesumusta.
Muuta "sekoitustapaa ei tarvitsisi miettiä".
Mielenkiintoista siten nähdä suuremmilla suuttimilla, mikä on vaikutus.
Nythän luulo on, että polttoaine pitäisi saada pilkottua mahdollisimman pieniksi pisaroiksi.
Eli paljon pieniä reikiä.
.
Tarkoitus on tuohon palotilaan löytää 7- tai 8-reikäiset suuttimet, jotka virtaisi jonkin verran enemmän kuin Race-suuttimet. Reikiä lisää juuri sen takia että saataisiin tehoa eikä savua. Reikäkulmaa muutetaan ehkä vähän myös paremman sekoittumisen takaamiseksi. Mutta enpäs kerrokaan kumpaanko suuntaan. ;)
Joudutaan todennäköisesti siirtymään yksijousisuuttimeen suuttimien saatavuuden takia, mutta eihän tällä kadulla ajetakaan. Jos vaikka veneeseen laittaisi...terveisiä AKEn suuntaan.
Joudutaan todennäköisesti siirtymään yksijousisuuttimeen suuttimien saatavuuden takia, mutta eihän tällä kadulla ajetakaan. Jos vaikka veneeseen laittaisi...terveisiä AKEn suuntaan.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa