TDI palotila.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

TDI palotila.

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 9.2.2006 19:28

Vakio palotila 25ml (Laskennallinen 18.04:1)

Viimeistelty palotila 27ml (Laskennallinen 16.96:1):
Viimeksi muokannut 68Corvette, 12.4.2007 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 9.2.2006 19:50

Ettet olis superturboa rakentamassa ;)

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 9.2.2006 19:53

Eivät onneksi ole omaan käyttikseen menossa, vaan erään boardilaisen dieseli piristys projektiin.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 9.2.2006 20:12

Mites tuossa toimii tuon kupin malli eli onko palotilan reunoilta millainen takaisinkierto keskelle päin? Entäs syvyys, muutitko paljon? Tavoiteahto noilla puristuksilla? siinähän sitä ;) itse muutin myös varovaisesti tuota kupin kokoa, en mallia niinkään ja puristussuhde on aika tarkkaan nyt 17.6:1..

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 10.2.2006 7:47

Kyllä siihen vähän jäi takaisinkiertoa, mutta en oikein keksi mitä hyötyä siitä reunasta on..
kuitenkaan muilla valmistajilla sitä reunusta ei ole.
Epäilisin että muodolla on haettu kompromissia riittävälle tilalle suihkuille ja optimaalisempaa puristussuhdetta pienille puristus paineille.

Syvyys on vakio. Nuo ovat 150pd männät ja sisällä menee öljynkierto jonka seinämävahvuuksista ei ole mitään tietoa. Ainakin hemmetisti sinne menee nestettä.

Palotilan pohjaahan olisi voinut kyllä suurentaa suuttimien tulokulmassa kun koneeseen tulee vakiota vahvemmat ruiskut.. eipähän ainakaan kuseksi seinille.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 12.2.2006 16:59

.
Taisi olla se palotila ihan symmetrinen ?
Ja tuleekos se suuttimen kärki siihen palotilan keskellä olevan nyppylän päälle.

Miksiköhän se on niin.
Tuntuisi, että sitä pyörteilyä olisi pyritty tehostamaan muotoilulla.
Nyt se polttoaineen tasainen sekoittuminen jää vaan sen imuilman aiheuttaman pyörteen varaan.
Suutinkin ihan keskellä.
Suutin suihkuttaa sitten tasaista suihkua yhteen kohtaan.
Vähän niinkuin suihkepullolla piirtäis viivaa seinään ylös ja alas.
Tosin, kun polttoaine tavoittaa (palotilan)seinämän, niin sehän kääntää ja sekoittaa sitä tietenkin lisää. Osakuormalla, pienemmillä ruiskutusajoilla ei ole siitäkään apua, kun polttoaine ei "yllä" seinämään asti.

Parempi sekoittuminen -> parempi palaminen ?
Mitenkä lienee ?

Eikö nykytekniikalla saataisi sellaisia suuttimen reikiä, jotka eivät olisi pyöreitä.
Vaan suihkautasivat vaakatasossa ikäänkuin verhoa.
Kun mäntä liikkuisi ylöspäin ja ilmatila pienenisi, niin palotila täyttyisi luontojaan tasaisesti polttoainesumusta.
Muuta "sekoitustapaa ei tarvitsisi miettiä".

Mielenkiintoista siten nähdä suuremmilla suuttimilla, mikä on vaikutus.
Nythän luulo on, että polttoaine pitäisi saada pilkottua mahdollisimman pieniksi pisaroiksi.
Eli paljon pieniä reikiä.
.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.2.2006 18:01

Tarkoitus on tuohon palotilaan löytää 7- tai 8-reikäiset suuttimet, jotka virtaisi jonkin verran enemmän kuin Race-suuttimet. Reikiä lisää juuri sen takia että saataisiin tehoa eikä savua. Reikäkulmaa muutetaan ehkä vähän myös paremman sekoittumisen takaamiseksi. Mutta enpäs kerrokaan kumpaanko suuntaan. ;)

Joudutaan todennäköisesti siirtymään yksijousisuuttimeen suuttimien saatavuuden takia, mutta eihän tällä kadulla ajetakaan. Jos vaikka veneeseen laittaisi...terveisiä AKEn suuntaan.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 13.2.2006 9:12

En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta olen lukenut että ainakin PP sarjan suuttimissa reikä olisi kartion mallinen jolloin sumu muodostuisi hieman paremmaksi verrattuna oem malliseen suoraan reikään.
Sen takia PP suuttimet savuttavat hieman joitain kilpailioitaan vähemmän samalla tehon tuotolla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa