Kone 1.9 TD(boschvp20) vm-96 (pösö)
No niin. Edelleen kylmäkäynnistykset helvetinmoista sahaamista, tupsuttaa sinistä ja mustaa kun starttaa. sit kun lähtee käyntiin niin savua on silmät ja suut täynnä..
Lisäksi käynnistyy aina ikäänkuin yhdellä tai kahdella pytyllä tupeksien...saa startilla avittaa niin pitkään, että käy omillaan.
Lämpöisenä tai muutaman tunnin ajon jälkeen lähtee kohtuu nätisti, pahempia savuttamatta....
Tähän asti korjattu/ tarkastettu:
- Hehkut uudet (toimii varmasti) +rele ok
- pumpun ajoitusta renkattu (auttoi vähän)
- Uudet suutinkärjet
- uusi akku
- kansiremppa tehty kesällä, puristukset ja venankumit ok.
- kaasuakselin stefa ja akseli
- startti pyörittää hyvin...toistaiseksi
- kylmäkäynnistin toimii
Nyt olen alkanyt epäillä ilmavuotoa. Mulla on tossa sellainen venemallin käsipumppu. Letkun kun ottaa irti suodattimelta, niin polttoneste valuu näköjään hiljalleen tankkiin takaisin- tuskinpa normaalia...
Eikös se ime silloin myös pumppua tyhjäksi, jos paluuletkusta tulee korvausilmaa? Ja jos nestepäähän pääsee ilmaa, niin eikö tämä selittäisi ainaista rykimistä?
Ts. onko Diesel malleissa yleensä takaiskuventtiilejä esim tulo- tai paluuletkuissa? Vai toimiiko jakajapumpun sisällä oleva siirtopumppu takaiskuna, ettei tuloletku valu aina kuivaksi? Mullei tossa ole yhtään takaiskua, joten hieman ihmetyttää...
Polttoainelinjojen takaiskut ja ikuinen starttiongelma..APUA
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa