1.9TD sähkönen ennakonsäätö VAG-COM:lla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

1.9TD sähkönen ennakonsäätö VAG-COM:lla

ViestiKirjoittaja kozel » 7.2.2006 17:01

Saakohan tuossa koneessa säädettyä VAG-COM:lla ennakonsäätöä? Tuossa kun ei varsinaista moottorinohjausta ole.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 7.2.2006 19:53

Ei saa. Kyseessä siis ilmeisesti AAZ kone?
Pumpun kiinnityspultit/hammaspyörän kiinnityspultit irti ja säätämään.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 7.2.2006 20:41

kyllä ainakin kaverilla oli pumpussa sähköinen ennakon säätö tuon ikäisessä td:ssä. vaikka muuta ei ollukaan...

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 7.2.2006 20:54

^Meinaatko nyt kylmäkäynnistystä vai? Väittäisin silti ettei TD pumpusta paljon VAG-COMilla ennakkoa säädellä...

apah
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.9.2005 23:01

ViestiKirjoittaja apah » 10.2.2006 23:28

Se solenoidi vie tasakaasulla saasteiden(NOx) takia ajoitusta myöhäisemmälle.Itse poistin käytöstä iroittamalla mustan johtimen liittimestä.Ahdot putosivat kympillä,esim.4:lla 50 KmH nopeus menee helposti(ei entistä vedätyksen tunnetta.)

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 11.2.2006 16:48

Mulla tuon mustan johtimen irrottaminen aiheutti vain sen että 100m ajon jälkeen alkaa hehkun merkkivalo vilkkumaan ja ei sammu ennen kuin käyttää virrat pois. 100m jälkeen se taas alkaa vilkkumaan. Oire poistui pistämällä tuon mustan johdon takaisin liittimeen. Kiihtyvyydessä ja moottorin käytöksessä en huomannut mitään eroa.

Kone AAZ Tehdasmallia -97 olevassa ventossa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa