Eli tapauksena 2.5tdi. Motarilla 120 lasissa ja loiva ylämäki. Kaasu pohjaan ja mitä tapahtuu: Ei oikeastaan mitään. Nopeus pysyy suht samana, mutta myöskään kulutusmittarin lukema ei nouse millään yli 13 l/100km. Tuntuu ettei kaasun painamisella puolesta välistä lattiaan ole mitään merkitystä. Vaikuttaa siltä, että jokin estää löpön syöttämistä koneelle. Lähtökiihdytyksissä kone kyllä jaksaa kiertää, mutta paras repivä voima on poissa.
Onko kokemusperäistä vinkkiä? Ahdistaako imupuoli vai mikä mahtaa olla? Voiko liian aikainen syöttö tai vialliset suuttimet tehdä moisen?
MAF, N75, ilmansuodatin ja PA-suodatin ovat nappa uudet, joten ne voi unohtaa tässä tapauksessa. VAG-COM ei anna virhekoodia.
Tehon ja sitkeyden puute maantiellä
Valvoja: ffp jäsenet
Viimeksi kun katsoin, niin pyydetyt ja annetut arvot olivat sopusoinnussa keskenään. Pitää katsoa taas tänään uudestaan. Kun nyt miettii lisää, niin turbon ääni ei ole räyhäkkä vaan lähempänä ahdistuneen oloista. Ilmeisesti ilmaa ei tule riittämiin ja kun sitä ei tule, niin ECU ei anna soppaa. Eiköhän se näin mene? Kampikammion huohotusputki menee MAFin ja turbon välissä olevaan putkeen. Voipi olla, että rööri on roinaa täynnä. Olen katsonut imusarjan etummaisesta yhdysputken poistamalla molempien imusarjojen sisään ja niissä ei näy muuta kuin tavanomaista nokea. Ei siis ole sitä kuuluisaa mönjää, joka EGR-kierrätyksestä ja huohotusmoskasta koostuu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa