dynotus kolmosella?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

dynotus kolmosella?

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 30.1.2006 19:21

mitenkäs tuollainen onnistuu?
ajattelin käydä tarkistamassa momentit koneesta, kun tuo valeokin luistaa.. ongelmana vaan on että 2000 kun lyö kaasun pohjaan nelosella, niin kytkin luistaa 3000 asti.
kolmosella ei kuitenkaan ole ongelmia.. onkohan kolmosella jarrutettu ihan vertailukelpoinen?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.1.2006 23:53

Dynossa monesti on vastus sen verta pieni että kytkin ei luista vaikka tiellä luistaa. Et kokeile vaan nelosella ensin. :)

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 31.1.2006 7:49

Niin olivat ameriikan foorumillakin mieltä ettei välityksellä ole mitään merkitystä.. itse kuitenkin uskon että koneen sisäiset kitkat ja turbokoneessa kuormituksen määrä hieman pienenee MOOTTORISSA, kun jarrutetaan pienellä vaihteella.

Vois hyvinkin kuvitella että nopeammassa rykäisyssä polttoaineen lämpötila ja ahto ilman lämpötila nousevat hieman ylemmäs, varsinkin isommilla virityksillä.

Jarrumestari oli kyllä sitä mieltä että kolmosella vedetty ei olis ihan vertailukelpoinen.. jos kytkin pitää nelosella niin cedän piruuttaan yhden kerran kolmosellakin, niin sittenhän tiedetään sekin =)

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 31.1.2006 12:08

Äkkiseltään ajatellen, luulisi että kolmosella tulee enemmän heittoa vetojen välillä, ihan jo lyhyemmän ajan takia.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 31.1.2006 16:20

Nelonen on yleensä suora vaihde jolloin voimansiirron voimahäviöt pienimmillään. Kävisikö tämmöinen selitys :)

opelmies
-
Viestit: 90
Liittynyt: 5.4.2004 9:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja opelmies » 31.1.2006 16:27

jos tehoa on paljon niin varmaan renkaat pitää paremmin nelosella.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 4.2.2006 19:52

eipä luistanut kytkin inertia dynossa.. eli lienee hieman pienempi vastus rullilla kuin tienpäällä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 109 vierailijaa