Webaston asennus vei tehot
Valvoja: ffp jäsenet
Webaston asennus vei tehot
Moi
Osaisko kukaan arvuutella mistä kyseinen asia voisi johtua?
Ostin viikko sitten vw golf 99/00 1.9tdi:n 66kw koneella.
Koska minulla ei ole lämmitys tolppaa vein sen heti webaston
asennukseen. Hain auton äskön ja kun lähdin moottoritien
rampille niin huomasin että kaasun saa painaa ihan pohjaan
jos meinaa mukaan ehtiä. Vein auton takaisin liikkeeseen
ja katsoivat että letkut ovat kiinni muuta eivät kuulema asialle osanneet tehdä.
Auto tuntui tosi pirteältä kun sen ostin, ei se nytkään laiska ole
mutta ei entisen veroinenkaan. Käy muuten ihan normaalisti.
Osaisko kukaan arvuutella mistä kyseinen asia voisi johtua?
Ostin viikko sitten vw golf 99/00 1.9tdi:n 66kw koneella.
Koska minulla ei ole lämmitys tolppaa vein sen heti webaston
asennukseen. Hain auton äskön ja kun lähdin moottoritien
rampille niin huomasin että kaasun saa painaa ihan pohjaan
jos meinaa mukaan ehtiä. Vein auton takaisin liikkeeseen
ja katsoivat että letkut ovat kiinni muuta eivät kuulema asialle osanneet tehdä.
Auto tuntui tosi pirteältä kun sen ostin, ei se nytkään laiska ole
mutta ei entisen veroinenkaan. Käy muuten ihan normaalisti.
Miten lie vetäneet polttoainelinjan lämmittimelle? jos se ottaa ilmoja/tullu ahdas paikka polttoainelinjaan? Isommilla tehoilla jos ei enää virtaus riitäkkään?
Itsellä joskus passatissa kävi polttoainelinjat auki ja sen jälkeen oli hirveetä nykyttämistä ja suodattimesta kuulu sellasta lurinaa. Ilmeisesti siellä ilmaa oli.. tms. Kun sitten vedättelin sillä kierroksilla mitä irti lähti niin muutaman kerran jälkeen hävis suodattimesta lurina ja nykiminenkin lähti. Ja kyllä sen huomas sillon vedossakin kun se lopetti sen nykimisenkin.
Itsellä joskus passatissa kävi polttoainelinjat auki ja sen jälkeen oli hirveetä nykyttämistä ja suodattimesta kuulu sellasta lurinaa. Ilmeisesti siellä ilmaa oli.. tms. Kun sitten vedättelin sillä kierroksilla mitä irti lähti niin muutaman kerran jälkeen hävis suodattimesta lurina ja nykiminenkin lähti. Ja kyllä sen huomas sillon vedossakin kun se lopetti sen nykimisenkin.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
katsele tuolta jos löytyisi joku Vag Comin omistaja turkkusen suunnalta niin voit tarkistaa maffin yms..
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=37632
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=37632
Laitoin jo Lehtonen motor sportille postia että milloin
pääsee scannaan koneen. Kerroin auton myyjällekin
asiasta, kaiken järjen mukaan hän on vastuussa ja
maksaa kulut koska webaston asennus kuului autokauppaan
ja oli hänen järjestämänsä.
Olen lueskellut täällä vag-com:sta ja tarkoitus on hommata
se itselle, paljon on vaan opiskeltavaa, kun on
aiemmin ollut tekemisissä vaan kuplan ja muiden kaasari
vehkeiden kanssa, ei ollu hightechiä niissä, paitsi kuplastahan
löytyy diagnostiikkapistoke...:)
Jos muuten joltain löytyis Turun seudulta usb kaapeli
auton ja koneen välille niin ois mukava testata mikä autossa mättää
iteltä löytyy läppäri ja ohjelman saa netistä.
pääsee scannaan koneen. Kerroin auton myyjällekin
asiasta, kaiken järjen mukaan hän on vastuussa ja
maksaa kulut koska webaston asennus kuului autokauppaan
ja oli hänen järjestämänsä.
Olen lueskellut täällä vag-com:sta ja tarkoitus on hommata
se itselle, paljon on vaan opiskeltavaa, kun on
aiemmin ollut tekemisissä vaan kuplan ja muiden kaasari
vehkeiden kanssa, ei ollu hightechiä niissä, paitsi kuplastahan
löytyy diagnostiikkapistoke...:)
Jos muuten joltain löytyis Turun seudulta usb kaapeli
auton ja koneen välille niin ois mukava testata mikä autossa mättää
iteltä löytyy läppäri ja ohjelman saa netistä.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Yllättävän usein jopa merkkiliikkeistä löytyy haluttomuutta / kädettömyyttä ja parasta olisikin että voisi itse jo todentaa vian.. usein se onkin kohtuu helppoa foorumien ja omatoimisuuden avulla.
Minulle on ainakin käynyt usein niin että jään "tuntemuksieni" kanssa aika yksin kun ei ole mitään konkreettistä.
Muutama kuukausi sitten porttasin 325 bmw kannen, kun asiakas valitteli tehottomuuttaja kulutusta, kannen vaihdon tekijä vaan naureskeli.. auto meni ST-motorsin dynoon ja kansi otettiin irti ja porttasin sen.
operaation jälkeen kulutus tippui nelisen litraa, eli yhden litran pienemmäksi kuin vakiossa ja asiakas oli niin tyytyväinen taskunauriilla mitattuihin kiihtyvyys arvoihin että ei edes viitsinyt viedä rullille.
tässäkin tapauksessa asiakkaan into selvitellä tilannetta vei laskun lopulta kannen vaihtaneelle firmalle joka alunperin vaan nauriskeli itse mitatuille kulutuksille ja kiihtyvyys mittauksille.. kunnes ~40hp puuttuminen todennettiin ST-motorsin jarrussa.
Minulle on ainakin käynyt usein niin että jään "tuntemuksieni" kanssa aika yksin kun ei ole mitään konkreettistä.
Muutama kuukausi sitten porttasin 325 bmw kannen, kun asiakas valitteli tehottomuuttaja kulutusta, kannen vaihdon tekijä vaan naureskeli.. auto meni ST-motorsin dynoon ja kansi otettiin irti ja porttasin sen.
operaation jälkeen kulutus tippui nelisen litraa, eli yhden litran pienemmäksi kuin vakiossa ja asiakas oli niin tyytyväinen taskunauriilla mitattuihin kiihtyvyys arvoihin että ei edes viitsinyt viedä rullille.
tässäkin tapauksessa asiakkaan into selvitellä tilannetta vei laskun lopulta kannen vaihtaneelle firmalle joka alunperin vaan nauriskeli itse mitatuille kulutuksille ja kiihtyvyys mittauksille.. kunnes ~40hp puuttuminen todennettiin ST-motorsin jarrussa.
Onko kellään tiedossa aikaa missä auton pitäisi kiihtyä
80-120km/h 5- vaihteella. Siitä huomaisi konkreettisesti
onko jotain vialla, muija ajeli autolla ja oli sitä mieltä että
hyvin kulkee. Mä olen kyllä eri mieltä mutta en tosiaan
ehtinyt autolla ajella kuin pari päivää ennen asennusta.
Auto on Golf -99 tdi 66kw variant.
En tiedä sitten löytyykö tuo arvo ohjekirjasta kun en jaksanut hakea..
Kokeilin 80-120 viitosella 15,7s, nelosella 13,1s
oisko kellään vertailu arvoja?
80-120km/h 5- vaihteella. Siitä huomaisi konkreettisesti
onko jotain vialla, muija ajeli autolla ja oli sitä mieltä että
hyvin kulkee. Mä olen kyllä eri mieltä mutta en tosiaan
ehtinyt autolla ajella kuin pari päivää ennen asennusta.
Auto on Golf -99 tdi 66kw variant.
En tiedä sitten löytyykö tuo arvo ohjekirjasta kun en jaksanut hakea..
Kokeilin 80-120 viitosella 15,7s, nelosella 13,1s
oisko kellään vertailu arvoja?
Tuossa olisi linkki --->Pariautovertailu josta selviää autojen erot. Valitsee vain haluamansa autot vastakkain ja klikkaa lopuksi "voir le duel"
Auton otsaketta kun klikkaa, niin näkee kiihtyvyydet eri vaihteilla aikoineen.
Auton otsaketta kun klikkaa, niin näkee kiihtyvyydet eri vaihteilla aikoineen.
En löytäny tuosta linkistä 90hp varianttia, kaikissa tdi golffeissa
näytti muuten olevan nopeammat ajat.
Käytin autoa tänään korjaamolla ei siitä kuulema mitään vikaa
löytyny, kävi heittään koeajon testeri kytkettynä, MAF kunnossa.
Kai se sitten oli jostain kumman syystä ostettaessa normaalia
pirteämpi ja nyt on tavallinen. Huoltomies meinas että on
voinut olla turbon paineen säädin jumissa että ois antanu liikaa
ahtoa tilapäisesti.
näytti muuten olevan nopeammat ajat.
Käytin autoa tänään korjaamolla ei siitä kuulema mitään vikaa
löytyny, kävi heittään koeajon testeri kytkettynä, MAF kunnossa.
Kai se sitten oli jostain kumman syystä ostettaessa normaalia
pirteämpi ja nyt on tavallinen. Huoltomies meinas että on
voinut olla turbon paineen säädin jumissa että ois antanu liikaa
ahtoa tilapäisesti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa