Webaston asennus vei tehot

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hugo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.1.2006 17:31

Webaston asennus vei tehot

ViestiKirjoittaja Hugo » 27.1.2006 17:59

Moi

Osaisko kukaan arvuutella mistä kyseinen asia voisi johtua?
Ostin viikko sitten vw golf 99/00 1.9tdi:n 66kw koneella.
Koska minulla ei ole lämmitys tolppaa vein sen heti webaston
asennukseen. Hain auton äskön ja kun lähdin moottoritien
rampille niin huomasin että kaasun saa painaa ihan pohjaan
jos meinaa mukaan ehtiä. Vein auton takaisin liikkeeseen
ja katsoivat että letkut ovat kiinni muuta eivät kuulema asialle osanneet tehdä.

Auto tuntui tosi pirteältä kun sen ostin, ei se nytkään laiska ole
mutta ei entisen veroinenkaan. Käy muuten ihan normaalisti.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 27.1.2006 19:29

Miten lie vetäneet polttoainelinjan lämmittimelle? jos se ottaa ilmoja/tullu ahdas paikka polttoainelinjaan? Isommilla tehoilla jos ei enää virtaus riitäkkään?

Itsellä joskus passatissa kävi polttoainelinjat auki ja sen jälkeen oli hirveetä nykyttämistä ja suodattimesta kuulu sellasta lurinaa. Ilmeisesti siellä ilmaa oli.. tms. Kun sitten vedättelin sillä kierroksilla mitä irti lähti niin muutaman kerran jälkeen hävis suodattimesta lurina ja nykiminenkin lähti. Ja kyllä sen huomas sillon vedossakin kun se lopetti sen nykimisenkin.

Hugo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja Hugo » 27.1.2006 21:17

Auto ei nyi ja pelaa muutenkin hyvin, mutta kiihdyttäessä
huomaa ettei kaikkea tehoa saa irti. Epäilin ensin että turbon
paineet karkaa jonnekin, mutta eivät kuulemma koskeneet
kyseisiin letkuihin. Voisikohan MAF vioittua mitenkään
tuollaisessa operaatiossa.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 27.1.2006 21:31

katsele tuolta jos löytyisi joku Vag Comin omistaja turkkusen suunnalta niin voit tarkistaa maffin yms..
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=37632

jiipee
-
Viestit: 177
Liittynyt: 29.7.2003 2:05

ViestiKirjoittaja jiipee » 27.1.2006 21:49

Eikai tuo nyt ole käyttäjän asia selvittää, jos liike jotain hajottaa.. Vie sinne liikkeeseen takasi se auto, ja laittakoot kuntoon, jos kerran hajottivat jotain. Näin minä ainakin tekisin.

Hugo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja Hugo » 27.1.2006 22:13

Laitoin jo Lehtonen motor sportille postia että milloin
pääsee scannaan koneen. Kerroin auton myyjällekin
asiasta, kaiken järjen mukaan hän on vastuussa ja
maksaa kulut koska webaston asennus kuului autokauppaan
ja oli hänen järjestämänsä.

Olen lueskellut täällä vag-com:sta ja tarkoitus on hommata
se itselle, paljon on vaan opiskeltavaa, kun on
aiemmin ollut tekemisissä vaan kuplan ja muiden kaasari
vehkeiden kanssa, ei ollu hightechiä niissä, paitsi kuplastahan
löytyy diagnostiikkapistoke...:)

Jos muuten joltain löytyis Turun seudulta usb kaapeli
auton ja koneen välille niin ois mukava testata mikä autossa mättää
iteltä löytyy läppäri ja ohjelman saa netistä.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 28.1.2006 9:34

Yllättävän usein jopa merkkiliikkeistä löytyy haluttomuutta / kädettömyyttä ja parasta olisikin että voisi itse jo todentaa vian.. usein se onkin kohtuu helppoa foorumien ja omatoimisuuden avulla.

Minulle on ainakin käynyt usein niin että jään "tuntemuksieni" kanssa aika yksin kun ei ole mitään konkreettistä.

Muutama kuukausi sitten porttasin 325 bmw kannen, kun asiakas valitteli tehottomuuttaja kulutusta, kannen vaihdon tekijä vaan naureskeli.. auto meni ST-motorsin dynoon ja kansi otettiin irti ja porttasin sen.

operaation jälkeen kulutus tippui nelisen litraa, eli yhden litran pienemmäksi kuin vakiossa ja asiakas oli niin tyytyväinen taskunauriilla mitattuihin kiihtyvyys arvoihin että ei edes viitsinyt viedä rullille.

tässäkin tapauksessa asiakkaan into selvitellä tilannetta vei laskun lopulta kannen vaihtaneelle firmalle joka alunperin vaan nauriskeli itse mitatuille kulutuksille ja kiihtyvyys mittauksille.. kunnes ~40hp puuttuminen todennettiin ST-motorsin jarrussa.

Hugo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja Hugo » 28.1.2006 14:25

Onko kellään tiedossa aikaa missä auton pitäisi kiihtyä
80-120km/h 5- vaihteella. Siitä huomaisi konkreettisesti
onko jotain vialla, muija ajeli autolla ja oli sitä mieltä että
hyvin kulkee. Mä olen kyllä eri mieltä mutta en tosiaan
ehtinyt autolla ajella kuin pari päivää ennen asennusta.
Auto on Golf -99 tdi 66kw variant.
En tiedä sitten löytyykö tuo arvo ohjekirjasta kun en jaksanut hakea..

Kokeilin 80-120 viitosella 15,7s, nelosella 13,1s
oisko kellään vertailu arvoja?

janiba
-
Viestit: 82
Liittynyt: 9.6.2004 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja janiba » 29.1.2006 11:54

Ajoista päätellen jotain on kyllä rikki.

Hugo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja Hugo » 30.1.2006 9:38

Niin ei kukaan viittis kokeilla omallaan, edes noin aikaa?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.1.2006 10:18

Olettamus, sulla MAF ihan lopussa. Lämmittimen asennuksessa otettu akku irti ja nyt adaptaatioarvot on perusarvoissa, eli opittu MAF:n huononeminen ei enää ole muistissa. Jos näin on, niin ei ole mitenkään korjaamon vika. Näkee VAG-commillakin tuon, ja myös helppo koittaa uudella MAF:lla.

Asroc
-
Viestit: 66
Liittynyt: 18.7.2005 12:53

ViestiKirjoittaja Asroc » 30.1.2006 11:09

TM:stä: Skoda Octavia 66kW 60-120km/h IV-vaihde 17,2s, V-vaihde 24,0s.
Viimeksi muokannut Asroc, 30.1.2006 11:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 30.1.2006 11:19

Tekee muuten jonkinverran eroa tohon aikaan, kun lähdetään 60:stä vs. 80km/h

Asroc
-
Viestit: 66
Liittynyt: 18.7.2005 12:53

ViestiKirjoittaja Asroc » 30.1.2006 11:37

Joo ja kone... Oma 81 kW 11,7 ja 15,2 pelkällä evry modilla... Ja sitten on tietty ne oikeasti viritetyt laitteet vielä omaa luokkaansa. Mutta pitää ajatella positiivisesti, jos tossa 66 kW:ssa olisi vielä tomaatti, niin se olisi vielä hitaampi.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 30.1.2006 18:48

Tuossa olisi linkki --->Pariautovertailu josta selviää autojen erot. Valitsee vain haluamansa autot vastakkain ja klikkaa lopuksi "voir le duel"

Auton otsaketta kun klikkaa, niin näkee kiihtyvyydet eri vaihteilla aikoineen.

Hugo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja Hugo » 30.1.2006 19:34

En löytäny tuosta linkistä 90hp varianttia, kaikissa tdi golffeissa
näytti muuten olevan nopeammat ajat.
Käytin autoa tänään korjaamolla ei siitä kuulema mitään vikaa
löytyny, kävi heittään koeajon testeri kytkettynä, MAF kunnossa.
Kai se sitten oli jostain kumman syystä ostettaessa normaalia
pirteämpi ja nyt on tavallinen. Huoltomies meinas että on
voinut olla turbon paineen säädin jumissa että ois antanu liikaa
ahtoa tilapäisesti.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 31.1.2006 4:39

Ei se vakiokone ahtojen nostolla ainakaan hirveämmin ripeämpi ole. Keittoa se kaipaa eikä ilmaa:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa