ekoTD ja TD erot? EDIT

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ekoTD ja TD erot? EDIT

ViestiKirjoittaja Esquis » 23.1.2006 15:15

Elikkäs mitäs eroo noilla ekoTD ja TD jetoissa on ollut?...onkos siinä sitte pienempi turbo? ja erilainen syöttöpumppu? vai onko vielä jotain muuta...

Edit:pikku selvityksen jälkeen selvis että noihan siinä on mit eroo...saa tietty informoida et jos siinä vielä jotain on:)...

Onko viellä tietoo että sopiiko tohon jettaan tuo 1,9TD:n syöttöpumppu suoraan kiinni?...mites on tuon 1,9TD:n turbon kanssa sopiiko suoraan vai onko edes järkee laittaa kyseistä turboa vai ostaa samantien suurempi (kkk24?)

Kiitoksia vastanneille:D

Tommi.
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.8.2003 17:02

ViestiKirjoittaja Tommi. » 23.1.2006 15:54

eikös näissä 1.9 aaz moottoreissa oo huonompi pumppu ja turbo ku 1.6?? jos on nii eihän niitä kannata vaihttaa mihinkkää.. isompi nestepää vaa pumppuun..

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 23.1.2006 16:01

siin on vaan se et oon ostamas tuota eko diisseli jettaa niin siinähän pysty tuota ahdonalaista syöttöö lisäämään?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.1.2006 19:13

ite en kyl hirveesti tiedä näist tiisseli vehkeist mut oon ollu siinä ymmärryksessä et juuri tuossa eko versiossa ei ole tuota ahdonalaista syötön lisäystä. samallainen kiinnitys pitäisi ainakin olla 1.6 ja 1.9 pakosarjoilla tietääkseni. korjatkaa jos oon väärässä.

kyppa85
-
Viestit: 258
Liittynyt: 11.5.2004 22:59

ViestiKirjoittaja kyppa85 » 23.1.2006 20:56

Eko dieseliddä ei ole ahtopaineen alasen syötön säätöä....Siinä on kai tavallisen D:n ruiskutuspumppu? Omassa ainakin :) Mut hyvin silläkin hurjalla 60 hv:lla pärjää :D

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 26.1.2006 12:02

vaihdoin itselle1.6 eko td.hen k 24 ahtimen, kävi suoraan.
ilman saantia paransin avartamalla koteloa....
asensin jäähyn....
ennakkoa piirun verran lisää ennakolle...
syöttöä kierros lisää....
ahtoa lisäsin 1.2 teen
veikkaan että ois nyt 70 kw, tiedä häntä....
alle 0,5 ahdon pukkaa savua" hieman"jos polkee, kun ahdot ylempänä ei savuta...
ko. ongelman sais poistettua sillä td pumpulla....
niin ja kulutus edelleen 5.5 l /100 km

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 26.1.2006 12:25

Noita eroja voisi kirjata tuonnekin, oikean moottorityypin sivuille:
Luettelo_VAG-moottorityypeistä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 91 vierailijaa