1.9 td -96 golf

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Daruka
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.8.2003 19:31

1.9 td -96 golf

ViestiKirjoittaja Daruka » 16.1.2006 23:26

Minkämoisissa kilometreissa on koneen kanssa odotettavissa ongelmia? Olen kattomassa tollasta autoa jolla on ajettu 321 tkm. Olisko noihin kilometreihin mennessä pitänyt tehdä jotain korjaustoimenpiteitä?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 17.1.2006 1:50

Eipä juuri muuta, kuin hihnojen ja öljyjen vaihtoa. Olisi hyvä saada selville, onko jakohihnan vaihdon yhteydessä vaihdettu myös se kampiakselin pultti.
Ja siinä kampiakselin siivapyörässä ei saisi näkyä heittoa.

Daruka
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.8.2003 19:31

ViestiKirjoittaja Daruka » 17.1.2006 19:30

Onko muuta mihin pitäisi kiinnittää huomiota noin muuallakin autossa? Ja kyseessä on siis farkku.

Ghidrah
-
Viestit: 72
Liittynyt: 8.12.2005 5:30

ViestiKirjoittaja Ghidrah » 18.1.2006 22:21

Itsellä tuo TD ajettu nyt 385 000. Ei tuossa ainakaan ole koneessa mitään ongelmaa, ei syö öljyä eikä liiemmin savuttele. Oma auto on kyllä sellanen perätön malli, mutta ehkä niitä yhtäläisyyksiä siihen farkkuunkin on. Taka-akseli tuppaa paukkumaan kovaäänisesti terävissä montuissa, samoin akselitapit karanneet mitoistaan tuolla matkalla. Takaluukku ruostuu siitä rekisterikilven valojen muoviläystäkkeen alta aikas herkästi. Kytkin alkaa olla vaihtokunnossa vähitellen, mutta onhan tuo matka aika paljon alkuperäistavaralle.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 18.1.2006 22:31

-Etulokareiden alapäät kannattaa tarkistaa. Siellä kun ei oikein hyviä poistoreikiä ole. Ja muutenkin kannattaa vähän sisälokaria irrottaa ja huuhtoo kunnolla jos ko. auton ostat.

-Käsijarrun vaijereiden suojat kannattaa katsoa. Itsellä oli niitten takatukivarsissa olevien kiinnikkeiden kohdalta hävinny päällysteet kokonaan ja vesi pääsi sieltä sisälle ja tietäähän tuo että vesi ei siellä hyväks ole.

-(ed. viitaten)Itsellä kanssa ruosteenalkua siellä rek. kilven valojen luona. Vissiin pitää sopivasti ne valot sulana sen tienoon. Sekä kytkin on jo ehtoo puolella. Kytkimellä on kuitenkin hyvin ajanu kun siihen tottu ja ei ole vaihdon tarpeesta ilmotellut. Ilm. on ne vaimennusjouset vaan kuoleentunut siitä levystä.

Muuten on ihan huolettomia kilometrejä ollu Ventolla -96 EKO-TD CL (tässähän on sama keula ja tekniikka.) Itse ajanu nyt 294->330tkm ja auto on ollu reilun vuoden.



Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 100 vierailijaa