Dieseltuntijoille kysymys..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

Dieseltuntijoille kysymys..

ViestiKirjoittaja Leskinen » 12.1.2006 11:57

Saako dieselmoottorista noin yleensä mistään otettua alipainetta?

Tiedän että jarrutehostin jne toimivat yleensä omalla pumpulla kuten minullakin joka sijaitsee laturin päässä, tällä nyt olis meininki käyttää jotain "vacuum" tyylistä mittaria tai vastaavaa..

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 12.1.2006 13:46

Ja kukaan ei tiedä?

Itse luulisin imusarjassa kuitenkin olevan alipainetta jonnin verran mutta riittääkö se käyttämään jotain mittaria? Liitospaikkojahan tuossa muutama on että se ei ole ongelma..

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 12.1.2006 15:12

Kun yleensä dieselissä ei ole kaasuläppää ja mikään keskimäärin ei tehtaan toimesta niin pahasti ahdista että se olisi mitattavissa millään econ mitarilla siis vaparissa.. Turboissa on joskus mittailtu jopa 0.4bar ahdistusta kun imuputki ja putsari eivät ole olleet riittäviä mutta ei nuokaan tehtaan jäljiltä.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 12.1.2006 21:24

Eipä siellä juuri alipainetta ole. Ainakaan oma ahtopainemittari ei juurikaan alipaineen puolelle mene. Mikäs se sellainen vacuum tyylinen mittari on mitä dieselissä tarvii?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.1.2006 21:37

Leskinen virittelemässä jotain economy mittaria ;)

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 12.1.2006 21:59

onhan noita alipainemittareita ihan orkkiksenakin joissaindieseleissä, nne näyttääkuinka tukossa ilmanputsari on, ovat yleensä lukkiutuvia malleja eli pitää napista palauttaa nollille.

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 13.1.2006 10:30

Entäs mistä tulee EGR:lle menevä alipaine-ohjaus?
Eikö EGR-venttiili avaudu kun alipaine on määrätyn suuruinen?

Itse disabloin EGR:n tukkimalla tämän alipaineletkun.

Koneena 1.9tdi ATD

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 13.1.2006 11:11

Ei siittoo economyä tulossa vaan ennemmin "syöttö" mittaria :D

Suunnittelin jo bensamittarista ja siitä anturista kaasuläpän kanssa toimivaa mekaanista versiota, taustan tekisin tottakai ite mittariin.

Älkääkä kyselkö järkeä, ei sitä olekkaan :D

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 13.1.2006 18:46

Laita vaijerilla suoraan kaasupolkimesta. ;)

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 13.1.2006 21:49

^mietitty jo, mikään mittari vaan ei ymmärrä tätä. bensamittari erillisellä liukuvalla anturilla voisi kelvata. no sääs nähdä. Teen kuitenkin kaukosäätöisen syötönsäädön ensin vaijerilla kopista ;)

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 14.1.2006 3:03

Voi herran jestas... :-)))))))))

Mites se alipaine olisi ollut hyvä, mitä suurempi alipaine sen suurempi teho, mutta kun se ei edes bensa-autossa mene noin vaan mitä suurempi rpm (eli mitä suurempi moottorijarrutus) sen suurempi alipaine.

No dieselissä tietyissä ruiskutuspumpuissa on sähköinen lähtö, josta saa sen "kaasuläpän" asennon, jollei semmoista ole niin se on suoraan verrannolllinen kaasuvivuston asentoon ja romikselta löydät kyllä jostakin sähkö- laatkolla tai pumpulla varustetusta autosta soveliaan potikan, jka kertoo polkimen asennon.

En edes halua tietää mitä ritariässä autoa nyt ollaan rakentamassa :-)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 95 vierailijaa