1,6TD:n öljynkulutus ja savutus?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mastodontti
-
Viestit: 90
Liittynyt: 28.4.2004 20:06

1,6TD:n öljynkulutus ja savutus?

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 5.1.2006 11:36

Oiskohan kellään mitään hyviä neuvoja. kin tuo jetta kuluttaa aina vaan tuon n. 1l/1000km öljyä ja savuttaa harmaata savua varsinkin isommilla kierroksilla käytettäessä ja haisee palaneelle öljylle aika voimakkaasti.
Koneella pitäisi olla ajettu just reilu 200tkm, ja just hiljan teetin kansiremontin jossa uusittiin nuo kumit ja ohjurit holkitettiin, joten ei pitäisi siitä yläkerrasta johtua. Öljynä olen käyttänyt Mobil 1 rally formula 5w40:stä.

Onkohan ainoat vaihtoehtot, että turbo hukkaisi sen öljyn vai männärenkaat, ei viitsisi summassa lähteä osia vaihteleen, kun eivät kuitenkaan ole ilmaisia eikä liian helppoja vaihtaa.. Turbo on mielestäni ruvennut vinkumaan jonkin verran enemmän kuin ennen ja kuuluu jo kajuuttaan läpi koko kierrosalueen, liekö vaikutusta asian... Ahtimena on nestejäähdytteinen Garrett T02..

Kiitos..

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 5.1.2006 11:58

Josko se ahdin sitten tekis kuolemaa. Oletko seuraillu ahtopaineen vaikutusta savutuksen määrään?
Mulla pössytti kanssa öljyä iha jonnii verran. Ohjurikumit olin just vaihtanu mutta eipä auttanut. Mitä enempi ahtoa/kierroksia niin sen rajumpi savuverho takana. Ahdin piti vikinää. Loppuviimein liika oli liikaa, poksis ja propello stop...

Mastodontti
-
Viestit: 90
Liittynyt: 28.4.2004 20:06

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 5.1.2006 13:40

Kyllä mä sitä mieltä olisin, et savuttaa enemmän sitä mukaa kun ahdot nousee, eli tarttee varmaan suunnitella T03:sta tilalle...

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 7.1.2006 17:24

kokeile tuntuuko turbon akselilla päittais -välystä miten hirveästi...siitä jo vähän saa osviittaa torbon kunnosta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 122 vierailijaa