garret gt18v

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vp44
-
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 18:44

garret gt18v

ViestiKirjoittaja vp44 » 19.12.2005 17:16

Onko 150 hv se maksimi johon tuo puhallin vain pystyy ?
Onko merkitystä missä koneessa kiinni
esim 2.2 tdi kone gm:n tekemänä ?
Olisiko gt22 sopiva korvaus ahdin ?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 19.12.2005 17:39

.
Ko. kokoinen ahdin on 2,15L mesen mootorissa vakioahtimena.
Siinä se juuri ja juuri riittää 1,5 kg ahtoihin/180hv tehoihin.
Sen pakopuolen "reijän" koko taitaisi olla ratkaiseva sille tehonkestolle.
Mesessä se on ~41mm.
Jos sinun ahtimessasi on suurempi -> tehonkestokin suurempi.

Mutta tosiaan, se riippuu, mistä autosta se on peräisin.
Ahtimet nykyään kasataan mootorikohtaisiksi. Niissä on eroja.

vp44
-
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 18:44

ViestiKirjoittaja vp44 » 8.1.2006 19:14

Tällaisia numeroita löytyi ahtimen tyyppikilvestä, selventäisikö jotain ?

GT 18V
24 404 592
705097-2 s/n

kuoressa 46 4 M53

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.1.2006 23:27

Opelin 1849V, eli
kompura 34,7/49mm
turpiini 39,5/44mm
Samankokoinen (paitsi jättöpään korkeus matalampi) kompurasiipi riittää VAG 1.9 pumpparikoneessa 170-180 heppaan. Riittänee siis opelinkin ahdin yli 150:een, jos syöttöpuoli on kunnossa eli lähinnä suuttimet riittävän isot.

Tähtisilmä
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.1.2006 22:57

ViestiKirjoittaja Tähtisilmä » 10.1.2006 23:01

Ko. ahtimesta Opel / Saab käytössä softalla saatu vakio-osilla noin 155hp/350Nm.
Enintään tiedän mitatun 162hp/+400Nm. ( softa ja putkisto )
edit: sorry Baasissa onkin muuten Garretin17V

vp44
-
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 18:44

ViestiKirjoittaja vp44 » 11.1.2006 12:31

Kiitoksia freakille.

Kenen softalla Tähtisilmä olet saanut noita tehoja irti ?

Tähtisilmä
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.1.2006 22:57

ViestiKirjoittaja Tähtisilmä » 11.1.2006 22:13

Tietääkseni Opeliin softan saa helposti lafkasta kuin lafkasta. Samoin Baasin my99 ja 00 TiD malleihin, joissa irrallinen ecu. 01 alkaen Baasissa softa modattu syöttöpumppuun ( VP44 ), samalla muuttui tuo ahdinkin. Mun 9-3 Tidiä ei pystynyt edes Karala ohjelmoimaan...oppia ikä kaikki. Ainakin pari vuotta sitten oli tehnyt puolenkymmentä softaa näihin GM 2.2. koneisiin ( 150-155hp/340-350Nm ).
Vakio antoi mulla 138hp/290Nm.
Kumpi auto sinulla on VP44? Tehon lisäys kiinnostaisi itseäkin ettei ihan karvalakki volkkarit pyyhkisi ohitse...! ;)

vp44
-
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 18:44

ViestiKirjoittaja vp44 » 12.1.2006 20:56

Minulla tuo opelin 2,2 tdi.
Mukava olisi kuulla paljonko vakiona siitä on saatu irti.
Ads huolto häkkinen arveli suuttimien riittävän yli 150 hv muttei löytänyt ainakaan silloin seuraavaa suurempaa kokoa luetteloistaan.
Millaiset osat lie esim noissa 2.5 tdi koneissa vm -00 ja ylöspäin esim turboa jos miettisi ja suuttimia niistä vaihtaen.
Pakoputkesta kannattanee jättää se välivaimennin pois ja takimmainen avarammaksi. Remuksella muutes veccuun suoraan tarjolla sellainen putki.
Tietysti vällärin isontaminenkaan ei liene pahasta.
Tehon lisäys tapoja on aina mukava mietiskellä.

Tähtisilmä
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.1.2006 22:57

ViestiKirjoittaja Tähtisilmä » 18.1.2006 10:19

sinun tapauksessa tehon lisäys onnistunee helpommin, kun softaa pystyy puukottamaan. Omaan turha mitään rautamuutoksia tehdä, kun softaa ei voi muokata. Perusmoottorihan on tietääkseni sama softaa lukuunottamatta ja lupaavat samat arvot, joten eiköhän sullakin lähes 140hp siellä ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa