Transporterin jakopään siivapyörä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pete74
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.8.2005 20:24

Transporterin jakopään siivapyörä

ViestiKirjoittaja Pete74 » 19.12.2005 0:04

Transporterista meni nokka neljään osaan. Syy ei ole vielä varmistunut. Autolla ajettu 75tkm. Syynä saattais olla jakohihnan hyppääminen se kun ei näytä "luonnollisesti" menneen poikki vaan repien.
Uusi kansi odottaa vaan kampiakselin siivapyörä ei aukea jakohihnan uusimiseen. Onko pultissa vasemman- vai oikeankätiset kierteet? Olen koittanut aukaista pulttia oikeakätisenä vaan usko loppuu kun se on niin piukassa. Kone siis 2,5 TDI -97.
Onko jollain tullut vastaavaa vastaan?

2,5_TDI
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.9.2003 7:41

ViestiKirjoittaja 2,5_TDI » 19.12.2005 7:20

Ns. Normaali kiere. Eli kun olet auton alla ja väänät noin metrin varrella siinä 50-60 kg eteen (keulaan) päin, niin kyllä pitäisi aueta.
Edellyttäen että siivapyörä on hyvin lukittu siinä olevasta reijästä korin runkoon jottei jousta.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 19.12.2005 8:58

Juu sen todellakin tulee olla tiukassa isolla Tiulla. Ja sitten uutta pulttia tilalle kun kasaat.

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 19.12.2005 13:26

Pultin kiristys 43 kiloon. alfamerin oppaassa on hyvä kuva kampuran lukitustyökalusta. n. 15cm sopivaa putkea, joka menee siivapyörän sisään, kolot putkeen ja hitsaat putken kylkeen raudan joka ottaa runkoon kiinni.

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 19.12.2005 17:59

Jos käytössäsi on kaasupillit, lämmitä pultin kanta niin että keskellä alkaa pysyä punainen täplä.
Lukkoliima sulaa, sitten lähtee jopa pulttipyssyllä :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa