Voima-diesel: 650hv, 1100Nm

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

Voima-diesel: 650hv, 1100Nm

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 14.12.2005 22:03

http://www.audi.com/audi/com/en1/experi ... t/r10.html

Jännä nähdä mihin tuolla pystyvät.

McHilly
-
Viestit: 184
Liittynyt: 23.7.2003 12:27

ViestiKirjoittaja McHilly » 14.12.2005 22:10

-poistettu
Viimeksi muokannut McHilly, 16.12.2005 8:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 14.12.2005 22:11

Sen kun vielä lastuttas ; )


Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 15.12.2005 21:38

Ohan se hieno auto tuo Bugatti, mutta miten ihmeessä se liittyy dieseleihin?

Kestävyysajossa voi kyllä olla hyvät saumat tuommosella dieselmyllyllä. Pieni kulutus ja epäilisin että melko pomminvarma kone. Tiedä sitten onko muuten ominaisuudet kohdallaan tuon tyyppiseen kilvanajoon.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.12.2005 22:44

Mitä olin siitä lehdistötilaisuudesta ymmärtävinäni, niin kulutuksessa hyöty on 2-3 kierrosta tankillista kohden. LeMansin rata ei vissiin oikein suosi dieseliä, jollain muulla radalla säästö olisi isompi.

Ahtoja tuossa on kai n. 2bar.

DSL
-
Viestit: 102
Liittynyt: 16.3.2004 21:23

ViestiKirjoittaja DSL » 15.12.2005 23:15

The turbo pressure produced by the two Garrett turbochargers is limited by the regulations to 2.94 bars absolute, the diameter of both engine air intake restrictors, stipulated by the regulations, is 2 x 39.9 millimetres.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 15.12.2005 23:16

Dieselin hyöty perustuu osakaasulla ajaessa. Moottoriurheilussa kaiketi ajetaan talla pohjassa ;) Lemansin radallakin 75% ajasta, mikä on toisaalta paljon. Mikä mahtaa olla monacon radan kaasu pohjassa lukema? 50% vai alle?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.12.2005 23:57

2.94 bars absolute

Eli n. 2bar ylipainetta (vallitsevaan ilmanpaineeseen verrattuna). Litratehoihinkin nähden kuulostaa ihan loogiselta.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 16.12.2005 5:35

.
Saavutettu tehon määrää suhteessa teoreettiseen ilman määrään on tosiaan sama, kun tälläkin foorumilla harrastajat suht. savuttomasti pääsee.

Teho/suutin on ~54hv, mikä sekin on aikaslailla linjassa sen kanssa, mitä pumpparit/suorasuihkarit antaa täälläkin tehoja.

Joko ovat täällä käyneet vakoilemassa friikin bleedausohjeita, tai touhuilevat suunnilleen samanlaisten polttoainejärjeselmien osien kanssa.
Eli ei nyt mitenkään ylimaalliselta touhulta äkkiä tunnusta.

Vielä kun hoksaisivat hakea Mikan pajalta melko kovan lastun, niin rupeis volkkarikin kulkemaan. :-)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa