Moottorin lämmöt??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pdbor
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.11.2005 19:12

Moottorin lämmöt??

ViestiKirjoittaja pdbor » 10.12.2005 8:13

Onko aivan normaalia, että moottorin lämmöt eivät pysy siinä n. 90 asteessa rauhallisessa maantieajossa?( n. 80 km/h) jos lämmityslaite puhaltaa täysillä?? Borassani (-02 74kW Tdi) ainakin nuo lämmöt tuppaavat laskea alle yhdeksänkympin. Eikä se lämmityslaite järin lämmintä ilmaa sieltä puhalla?? muutenkin on todella hidas lämpiään...mites kun tulee 20 astetta pakkasta???
Auttaako jos laitta pahvia tms. sinne maskin taakse jäähdyttimen eteen??
Viimeksi muokannut pdbor, 5.2.2006 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

seat01alh
-
Viestit: 52
Liittynyt: 9.10.2005 11:19

ViestiKirjoittaja seat01alh » 10.12.2005 10:21

no tämähän se on ongelma kovalla pakkasella, kun ei kuluta niin ei tuu hukka lämpöäkään... tai tuleehan sitä mutta se menee harakoille.. voihan sitä keulaa tukkia.. tai sitten asentaa webaston niin näitä huolia ei enää ole.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 10.12.2005 10:27

en ole varma että onko tuossa sun autossa kannen takapäässä 3 hehkutulppaa vesitilassa, jotka auttaa moottorin lämpiämistä. Itseltäni uusin 2 niistä kun olivat tulleet tiensä päähän. Alkoi moottorikin pitämään lämpöjä paremmin ajossa ja lämpeää myös nopeammin (jos ei oo muistanut webastolla lämmitellä)

HPL
-
Viestit: 145
Liittynyt: 29.7.2003 12:38

ViestiKirjoittaja HPL » 10.12.2005 11:02

Ainakin näissä uudemmissa malleissa tuo lämpömittari kalibroitu näyttämään +90C lämpötilaa kun moottorin lämpötila on n. 72-109.
Eli kun lämpömittari rupeaa tippumaan, niin moottorin lämpötila ei ole enää kuin n. +70C.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 10.12.2005 12:41

Mikä ihmeen järki tuossa sitten on?

CasipariCat
-
Viestit: 64
Liittynyt: 9.9.2003 16:19

ViestiKirjoittaja CasipariCat » 10.12.2005 13:07

^^ tuota sitä saa ihmetellä, olis mukava kuulla mikä järki tuossa sitten on.

seat01alh
-
Viestit: 52
Liittynyt: 9.10.2005 11:19

ViestiKirjoittaja seat01alh » 10.12.2005 15:55

eiköhän se mittari voida tehdä tarkaksi.. mutta tuolla on nyt ajettu varmaan sitä takaa että kaikki ei ymmärrä sitä että lämmöt nousee esim. kärryä vedettäessä.. sitten autoa oltais viemässä huoltoon että nyt se on rikki jne. turhia soittoja korjaamolle vähennetty auton valmistajan toimesta..

HPL
-
Viestit: 145
Liittynyt: 29.7.2003 12:38

ViestiKirjoittaja HPL » 10.12.2005 16:00

^ Juuri tuosta syystä, turha tieto lisää tuskaa.
Eli mittari näyttä "normaali" lämpötilaa asteikon kohdalla +90C.

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 11.12.2005 0:27

Juu. Eli tuo ensimmäinen viestihän kertoikin jo syyn.
Autoja tuli kuulema huoltoon, kun lämmöt ei nouse
kovilla pakkasila. Ja vot! Ongelmaanhan löytyi helppo
ja halpa korjaus, säädetään vaan viisaria.

Jos lämmöt on OIKEASTI normaalissa, niin silloin
ei minun järjen mukaan pahvit auta.

Ja jos lämmöt on liian alhaalla, niin ensin vaihtamaan
termostaattia. Sitten vasta kovilla pakkasilla maski tukkoon, niin ei kone palele pakkasessa!

Dieseli autoilun hyviäpuolia! Pipo saa olla päässä
autossakin. JOU.

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 11.12.2005 16:00

Ainakin omassa passatissa tarkenee edelleen pakkasilla, kun ajaa aina yli 2000 kieppiä koneessa.

Mopomies
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.11.2005 17:15

ViestiKirjoittaja Mopomies » 11.12.2005 19:37

citikassa tarkenee tyhjäkäynnilläkin :D

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 11.12.2005 21:27

saako noita lämpövastuksia mitattua yleismittarilla?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.12.2005 21:07

Mua kans kiinnostas miten noita "tulppia" vois mittailla.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 13.12.2005 21:21

no siellähän se näytti olevan.. ~puolessa välissä:

http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-8.html

pdbor
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.11.2005 19:12

ViestiKirjoittaja pdbor » 5.2.2006 11:47

taitaa olla tuon diesel auton huonoimpia puolia, että ei tahdo lämmetä :(
kyllä nuo kaikki kolme lämpövastustakin ehjiä ovat. täytynee katsella eberiä boraan...kun tuossa -02 Tdi:ssä sitä ei vielä vakiona edes ole :(

tuppu
-
Viestit: 27
Liittynyt: 4.10.2004 19:18

ViestiKirjoittaja tuppu » 5.2.2006 18:47

Omassa Golffissa eivät lämmöt enää jaksaneet nousta 90 asteeseen, kun pakkasta oli -24C. Viisari jäi yhden viivanvälin verran alle 90 asteen. Lämpöä riitti jotenkuten. Tuntuu että ainakin mun Golffille -18 astetta pakkasta on kylmin lämpötila, jolloin lämppäri puhaltaa llämmintä kunnolla. Tuon alle kun mennään, niin lämmöntulo alkaa hiipumaan.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 5.2.2006 20:34

32 näytti ulkona pakkasta auton mittari kun ajelin... hyvin tarkeni... keulassa sisäpuolella pahvi ja välijäähyn edessä myös tukkoa..kokonaan oikeastaan tukos... nostaa lämmöt ja pysyy.. eikä tarvi edes säädintä pitää kuin vähän yli puolen välin... jos noita pahvitukkoja ei ole niin auto on kuin pakastin...

Harppa
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.10.2005 11:02

ViestiKirjoittaja Harppa » 6.2.2006 22:40

Mullakin pysyi lämmöt normaalissa alh octaviassa pakkasmittarin näyttäessä parhaillaan -30,5c. Maantienopeuksia ajelin 90- 100km/h. Lämpöä tuli kajuuttaan hyvinkin riittävästi vaikkakin laseja alkoi vetämään ylälaidasta kuuraan kolmen hengen kuormalla. Mutta ei todellakaan tarvinnut pipoa tai hanskoja edes miettiä. Syyläri on suojattu ajoviimalta pahvilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa