Miksei 2,5 TDI "chippaannu"?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pta
-
Viestit: 17
Liittynyt: 31.3.2004 2:11

Miksei 2,5 TDI "chippaannu"?

ViestiKirjoittaja pta » 2.12.2005 23:22

Kävin dynossa 2002 quattrolla ja tehot oli kohdallaan, jopa vähän yläkantissa. Kokeiltiin autoon virichippiä, mutta sen vaikutukset olivat olemattomat. Oireet viittasivat selvästi polttoaineen puutteeseen, sillä auto ei pölläyttänyt yhtään mustaa ja yläpää oli lähes sama kuin vakiona. Alapäässä oli lievää parannusta, mutta lopulta laitettiin alkuperäinen chippi paikalleen.

Onkos kukaan muu törmännyt vastaavaan ongelmaan? Loppuuko tuosta 132kW AKE koneesta pumpulta tuotto vai suuttimet? Voisiko ilmamäärämittari oireilla noin? Mistä ihmeestä lähtisin etsimään vikaa?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.12.2005 23:27

ilmamassamittari tod näk rikki

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 3.12.2005 16:36

.
Olisko pta,ta lorotettu linssiin, eikait sentään........

pta
-
Viestit: 17
Liittynyt: 31.3.2004 2:11

Kävin vakipaikassa...

ViestiKirjoittaja pta » 3.12.2005 18:43

Luotan kyseiseen säätöpaikkaan ja niin monet muutkin.

Mistä kanavista VAG-COMin logia tahtoisitte nähdä? Mielestäni arvot ovat kuten pitääkin ja johdonmukaiset... Olen kokeillut täyskaasukiihdytyksiä kolmosella ja näin maallikkona en keksi mikä mättää. Ja niin kuin jo aimmein kerroin, niin vakiona antaa tehoa noin 190 hevosta ja vääntö-/tehokäppyrä oli aivan oletetun muotoinen.

Kuulopuheiden mukaan tämän mallin ilmamassamittari on "uutta mallia" ja kestävämpi kuin "vanha". Esimerkiksi Karala ei ollut törmännyt viallisiin MAFeihin.

Ruiskupumpun pitäisi hajota vasta 200 000 km paikkeilla? Hajoaako pumppu kerrasta vai hiipuuko se? Turussa Häkkisellä kuulemma pystyvät tarkistamaan onko se tehtaan spekseissä, mutta eivät pysty testaamaan onko siellä viritysreserviä.

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 4.12.2005 0:11

Täsmennäppä hieman, mitä "chippiä" kokeilit... siis oikeaa lutikkaa, jotain himmeetä boksia vai fläshhäystä... ja kenen tekemää?

pta
-
Viestit: 17
Liittynyt: 31.3.2004 2:11

ViestiKirjoittaja pta » 4.12.2005 2:02

Oikeata lutikkaa. En nyt mene yksityiskohtiin, mutta missähän kaikkialla tuollaista quattroa voi ajaa penkissä...

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 4.12.2005 3:58

Tervetuloa Lappeenrantaan ;) -> http://www.amworks.com/

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 7.12.2005 17:16

Oulun Teku / 50-60€ per kerta

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 12.12.2005 15:20

Tampereelta lyhin tie on varmaankin Valkeakoskelle Toijalan Autosähköön.

pta
-
Viestit: 17
Liittynyt: 31.3.2004 2:11

pumppu: 2 vai 3 mäntää?

ViestiKirjoittaja pta » 21.12.2005 2:04

Onkohan tuossa 2,5 AKEssa (manuaali avant quattro) 2- vai 3-mäntäinen pumppu? (059 130 106 LC)

-P

euro
-
Viestit: 35
Liittynyt: 27.10.2003 21:40

ViestiKirjoittaja euro » 21.12.2005 9:43

2 - mäntäinen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 91 vierailijaa