Tyhjäkäynti korkealla -95 td ventossa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

Tyhjäkäynti korkealla -95 td ventossa

ViestiKirjoittaja edisoni » 30.11.2005 23:16

Oikein hyvää iltaa tänne foorumille:)

Olen sitten hommannut tuon riisikippomitsun jälkeen kerrankin auton, eli volkkarin ja siksi aloitan heti teiltä tietävemmiltä kyselemään tyhmiä:)

1. Mikä mahtaa olla ventossa, kun vaikka säätää tyhjäkäyntiä siitä tyhjäkäyntiruuvista(pumpun takapuolella vaakassa), Ei tyhjäkäynti laske, vaan pysyy noin 1100rpm. Ei ole ruuvattu syöttöjä eikä mitään muutakaan, vaan on täysin vakio.
Kaasuvaijerikaan ei kanna, Eikä se automaattisen kylmäkäynnistimenkään vaijeri.

En arvaillut ruveta muita ruuveja pyörittelemään....

Meinasin kääntää sen kylmäkäynnistysvivun(mihin vaijeri tulee) Molemmilla puolilla olevia jompaa kumpaa ruuvia, mutta en arvannut, kun ajattelin kysyä järkevimmiltä:)

2. Onko sillä ajonestolaitteen mustalla mohkulalla tuossa pumpun kupeessa mitään virkaa?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen, ja esitelkää vain kysymyksiä, minä vastailen niihin sitä mukaa kun kerkeän:)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 1.12.2005 4:02

no kyllähän se musta morkula siinä toimittaa ajoneston virkaa,tosin näitä on jonkun verran menny rikki. se ajonestohan on ohitettavissa varsin helposti sen rikkoutuessa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 1.12.2005 20:07

noista ruuveista mitkä ympyröity niin tyhjä käynti säädetään. Muista kattoo että vajeri sopivan tiukalla sitten sillä millä olit säätänyt sitä tyhjäkäyntiä säädät vajeriin sopivan välykse

Kuva[/quote]

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 1.12.2005 22:16

Juuri tulin pajalta, ja noinhan se menee =) Juurikin niinkuin aluksi arvelin, mutta en sitten uskaltanut koittaa:)

Mites mä varmistan ton kylmäkäynnistimen toiminnan? Onnistuu varmasti siten että kylmällä kelillä pelti auki ja kahtoo, mutta onko lämpöisenä mitään kikkaa?

Juuri laitoin sähköpeilitkin taas kehiin, kun olivat sököt kun tuli mulle tuo auto. Oli vain johto poikki kuskin oven välissä olevasta johtonipusta :P

On muuten jollain suunittelijalla leikannut, kun on keksinyt tuon termostaatin paikan:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 111 vierailijaa