joo elikkä kone alkaa oleen lopussa nestettä menee ja öljyä kuluu siihen malliin ,että nyt pitää alkaa remppaamaan. Mittarissa on 500.tkm ja kone on alkuperäinen ainoastaan kannentiiviste on kerran vaihdettu.
kysymys kuuluu käykö tuohon 1.6td koneen tilalle se aaz 1.9 td ,kun semmonen olis tuossa halvalla tiedossa vai kannattasko rempata tämä entinen 1.6td ic moottori. Lähinnä se mietityttää käykö se tuohon vaihdelaatikkoon auto on -90 sämpylä malli. Katselin nuita tehoja niin 1.9td:sä on 55kw ja tuossa 1.6 sessa 59kw aika ihme luulis ,että isommassa olis enemmän potkua.
Audi 80 1.6td kone lopussa.
Valvoja: ffp jäsenet
Periaatteessa menee Audiinkin pakoputken muutoksella. Siis jos AAZ on ollut aikaisemminkin pitkittäin konepeltin alla. Jos se taasen on Golfista, Passatista tms, joutuu lisäksi vaihtaan ainakin öljypohjan, öljyn imuputken pumppuun ja vauhtipyörä/kytkin paketin, nämä saa vanhasta koneesta. Joka tapauksessa moottori sopii laatikkoon.
Tuo 1,6 tdic on oikea välijäähdytetty turbodiesel, kun taas vastaavasti AAZ on pakokaasun jälkipolttimella varustettu diesel moottori ;) Vääntöä on toki enemmän isommassa motissa.
Niin ja se 1,9:n kansi sopii hydrauliseen 1,6:n lohkoon, eli ´85 uudempien henkilöautojen lohkoihin.
Tuo 1,6 tdic on oikea välijäähdytetty turbodiesel, kun taas vastaavasti AAZ on pakokaasun jälkipolttimella varustettu diesel moottori ;) Vääntöä on toki enemmän isommassa motissa.
Niin ja se 1,9:n kansi sopii hydrauliseen 1,6:n lohkoon, eli ´85 uudempien henkilöautojen lohkoihin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 104 vierailijaa