Citroen xsara 2.0 HDI -00
Valvoja: ffp jäsenet
Citroen xsara 2.0 HDI -00
juuh, elikkä kiinnostas mitä mieltä tällä foorumilla ollaan, että onko tuommosessa kakslitrasessa dieselissä minkäänlaista virityspotentiaalia?
lähinnä kiinnostaisi koska tuommonen auto löytyypi talosta (isännältä) ja tuli mieleen jotta jos sen ostasi poies....
lähinnä kiinnostaisi koska tuommonen auto löytyypi talosta (isännältä) ja tuli mieleen jotta jos sen ostasi poies....
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
aivan väärä foorumi. Sellanen ranskan rapeehan se on :) Noh lastujahan niihin saa niinkun muihin turbo diesel autoihin.
Mutta en haluasi kenellekkään rankalaista suositella. Jos pikku kolinat nitinät/natinat eivät haittaa niin varmasti ihan ok auto.
Seuraava kysymys on että onko Citikalle omaa kerhoa. Ei kunnollista mutta, esim. google hakusanaksi "ksiili" niin löytyy yksi Citikka foorumi mutta, harmi vaan kun on tosi vähän kävijöitä. Ja keskustelu on melkein pelkästään Citroen Xsara VTS liittyvää.
Mutta en haluasi kenellekkään rankalaista suositella. Jos pikku kolinat nitinät/natinat eivät haittaa niin varmasti ihan ok auto.
Seuraava kysymys on että onko Citikalle omaa kerhoa. Ei kunnollista mutta, esim. google hakusanaksi "ksiili" niin löytyy yksi Citikka foorumi mutta, harmi vaan kun on tosi vähän kävijöitä. Ja keskustelu on melkein pelkästään Citroen Xsara VTS liittyvää.
Ja kannattaa katsoa yksi asia kun kerta tuli mieleen: Jos on ajettu paljon, lähemmäs 200tkm. Niin ettei taka-akseli nitise tai pauku kuopissa. Jos kolisee/nitisee. Niin taka-akselin laakerointi mennyt ja maksaa hunajaa kun pitää vaihtaa koko taka-akseli. Nämä on tietenkin aika harvinaisia tapauksia mutta anyway.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Jos pikku kolinat nitinät/natinat eivät haittaa niin varmasti ihan ok auto.
nyt kyllä pomppas! pisti niin pahasti silmään et ransattaresta sanottiin noin! jätkä varmaan kuuro kun ajelee omalla rapakaarellaan(volkkarilla), itse olen vakavasti harkinnut peltoria ostoslistalle kun tuo golf mk5 pitää semmostakin elämää jos ajat pieneenkin koloon.. ja autolla ajettu 50tkm.. edes peugeot 307 ei pystynyt vastaavaan kolinamäärään
Kyllä oma xsara ainakin nitisee natisee ihan riittämiin. Vertaa vanhaan golffiin. C5 tullut ajettua jonkin verran ja sama ongelma jatkuu.
C4 on uutena jo kuopissa kolahteleva taka-akseli.
Uudet puslat ei auta, uudet iskarit ei auta.
Kuullostaa aika pahalta kun ajaa terävään kuoppaan.
307 Puslat auttoivat hieman mutta, ei tarpeeksi.
Tuulilasi vai TM haukku C5 korin nitinöitä.
C4 on uutena jo kuopissa kolahteleva taka-akseli.
Uudet puslat ei auta, uudet iskarit ei auta.
Kuullostaa aika pahalta kun ajaa terävään kuoppaan.
307 Puslat auttoivat hieman mutta, ei tarpeeksi.
Tuulilasi vai TM haukku C5 korin nitinöitä.
Vastaan nyt kun muutama tuollanen on tullu laitettua..
Eli 2.0 HDI:ssä pösö/citikka on viripotentiaalia ihan kuten muissakin kinnereissä. Riippuu ihan missä sulla on tavotteet ja mikä noista sulla on(90,110,136 jne.) ja missä korissa.
HDI:tä on sekä boschin ruutalla että siemensin ruutalla ainakin pösön keulalla. Harisen sivuilla löytyy joku käyräkin tuommosesta citikasta ja ainakaan pösössä ei tuossa alunperin 90hv koneessa ole edes cooleria, mutta muut erot ovat sitten turbossa ja tuossa välijäähdyttimessä/ sen puutteessa. 110hv yksi uusi ahdinkin löytyy hyllystä jos tarviit mittoja tms. niin voin ottaa.
Alakerta on vahva. Kansi on kestävä, mutta viimeistely on terveisiä sieltä.
Egr sottaa reilummin kun volkkareissa mitattuna että paljonko jää imusarjan seinään kamaa eikä sitä voi kytkeä helposti pois saamatta pirullista nytkytystä aikaan tasakaasulla.
Eli 2.0 HDI:ssä pösö/citikka on viripotentiaalia ihan kuten muissakin kinnereissä. Riippuu ihan missä sulla on tavotteet ja mikä noista sulla on(90,110,136 jne.) ja missä korissa.
HDI:tä on sekä boschin ruutalla että siemensin ruutalla ainakin pösön keulalla. Harisen sivuilla löytyy joku käyräkin tuommosesta citikasta ja ainakaan pösössä ei tuossa alunperin 90hv koneessa ole edes cooleria, mutta muut erot ovat sitten turbossa ja tuossa välijäähdyttimessä/ sen puutteessa. 110hv yksi uusi ahdinkin löytyy hyllystä jos tarviit mittoja tms. niin voin ottaa.
Alakerta on vahva. Kansi on kestävä, mutta viimeistely on terveisiä sieltä.
Egr sottaa reilummin kun volkkareissa mitattuna että paljonko jää imusarjan seinään kamaa eikä sitä voi kytkeä helposti pois saamatta pirullista nytkytystä aikaan tasakaasulla.
Reteesti vain Sportpugin suuntaan, saman konsernin vehkeitä kun ovat -> http://www.sportpug.com/spforum/index.ph
Näppärän oloinen kone, ainakin Peugeot 306:n keulalla. Pieniä, joskin ärsyttäviä ja suhteellisen hinnakkaita vikoja on ainakin tuosta 306:sta löytynyt. Mutta tosiaan tuonne Sportpugin puoleen, MARS, niin siellä voin jatkaa sitten tätä tilitystä ;)
Näppärän oloinen kone, ainakin Peugeot 306:n keulalla. Pieniä, joskin ärsyttäviä ja suhteellisen hinnakkaita vikoja on ainakin tuosta 306:sta löytynyt. Mutta tosiaan tuonne Sportpugin puoleen, MARS, niin siellä voin jatkaa sitten tätä tilitystä ;)
http://ksiili.proboards19.com/index.cgi Tuolta löytyy foorumi, muttei siellä kyllä ole elämää. Diesel tietous löytyy täältä FFP:ltä ja mersuforumilta. Tietty Holysmoke -> http://www.jl-import.fi/phpBB2/index.ph ... 0b9c4f600f
Omasta xsarasta ihan positiiviset kokemukset, jos ei anna nitinöiden ja natinoiden häiritä. 90-heppanen versio on aika kesy tuohon koppaan (1275 kg) eikä se 205 nm vääntö kovin huikaiseva ole, mutta toimeen tulee.
90-luvun puolivälissä mulla oli III-kopan golffi ja siitä jäi positiivinen mielikuva ison tuntuisesta autosta niinpä tarkoituksena oli alunperin ostaa tdi golffi tai leoni, mutta samalla rahalla sai paljon uudemman, vähemmän ajetun ja paremmin varustellun citikan niin ajattelin ottaa riskin ja kokeilla.
Olen nyt puolessa vuodessa ajanut ml. 104 tkm-> 126 tkm ja tyytyväinen olen ollut. Täytynee koputtaa puuta ettei ole muuta tarvinnut tehdä kuin vaihtaa öljyjä ja pari ajovalopoltinta.
Seuraavan kiesin hankinta jo suunnitteilla joskus kevään tienoilla, mutta merkkiuskollinen kun en ole niin saa nähdä mikä tulee hankittua
Omasta xsarasta ihan positiiviset kokemukset, jos ei anna nitinöiden ja natinoiden häiritä. 90-heppanen versio on aika kesy tuohon koppaan (1275 kg) eikä se 205 nm vääntö kovin huikaiseva ole, mutta toimeen tulee.
90-luvun puolivälissä mulla oli III-kopan golffi ja siitä jäi positiivinen mielikuva ison tuntuisesta autosta niinpä tarkoituksena oli alunperin ostaa tdi golffi tai leoni, mutta samalla rahalla sai paljon uudemman, vähemmän ajetun ja paremmin varustellun citikan niin ajattelin ottaa riskin ja kokeilla.
Olen nyt puolessa vuodessa ajanut ml. 104 tkm-> 126 tkm ja tyytyväinen olen ollut. Täytynee koputtaa puuta ettei ole muuta tarvinnut tehdä kuin vaihtaa öljyjä ja pari ajovalopoltinta.
Seuraavan kiesin hankinta jo suunnitteilla joskus kevään tienoilla, mutta merkkiuskollinen kun en ole niin saa nähdä mikä tulee hankittua
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.8.2003 13:04
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa