Citroen xsara 2.0 HDI -00

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mopomies
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.11.2005 17:15

Citroen xsara 2.0 HDI -00

ViestiKirjoittaja Mopomies » 28.11.2005 17:31

juuh, elikkä kiinnostas mitä mieltä tällä foorumilla ollaan, että onko tuommosessa kakslitrasessa dieselissä minkäänlaista virityspotentiaalia?

lähinnä kiinnostaisi koska tuommonen auto löytyypi talosta (isännältä) ja tuli mieleen jotta jos sen ostasi poies....

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.11.2005 17:36

Kai olet jo koittanut Citroën-foorumeilta?

Voipi olla siellä enempi asiantuntemusta...

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 28.11.2005 17:38

aivan väärä foorumi. Sellanen ranskan rapeehan se on :) Noh lastujahan niihin saa niinkun muihin turbo diesel autoihin.

Mutta en haluasi kenellekkään rankalaista suositella. Jos pikku kolinat nitinät/natinat eivät haittaa niin varmasti ihan ok auto.

Seuraava kysymys on että onko Citikalle omaa kerhoa. Ei kunnollista mutta, esim. google hakusanaksi "ksiili" niin löytyy yksi Citikka foorumi mutta, harmi vaan kun on tosi vähän kävijöitä. Ja keskustelu on melkein pelkästään Citroen Xsara VTS liittyvää.

Mopomies
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.11.2005 17:15

ViestiKirjoittaja Mopomies » 28.11.2005 17:41

noh, ihan nätti käyntinenhän tuo nokileka on.... mutta tosiaan, opastakaas tuonne citröen foorumille, kun en sellaista ole löytänyt viel

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 28.11.2005 17:44

Ja kannattaa katsoa yksi asia kun kerta tuli mieleen: Jos on ajettu paljon, lähemmäs 200tkm. Niin ettei taka-akseli nitise tai pauku kuopissa. Jos kolisee/nitisee. Niin taka-akselin laakerointi mennyt ja maksaa hunajaa kun pitää vaihtaa koko taka-akseli. Nämä on tietenkin aika harvinaisia tapauksia mutta anyway.

Mopomies
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.11.2005 17:15

ViestiKirjoittaja Mopomies » 28.11.2005 17:45

ei tuolla ole vasta ajettu kuin 130tkm tai jotain, kerran remmivaihdettu... eipä tuo tunnu paukkuvan, ainakaan mitä ite oon kyydissä ollut...

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 28.11.2005 18:37

Jos pikku kolinat nitinät/natinat eivät haittaa niin varmasti ihan ok auto.


nyt kyllä pomppas! pisti niin pahasti silmään et ransattaresta sanottiin noin! jätkä varmaan kuuro kun ajelee omalla rapakaarellaan(volkkarilla), itse olen vakavasti harkinnut peltoria ostoslistalle kun tuo golf mk5 pitää semmostakin elämää jos ajat pieneenkin koloon.. ja autolla ajettu 50tkm.. edes peugeot 307 ei pystynyt vastaavaan kolinamäärään

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 28.11.2005 20:02

Kuinka mones värinänvaimennin on jo menossa?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 28.11.2005 20:30

Kyllä oma xsara ainakin nitisee natisee ihan riittämiin. Vertaa vanhaan golffiin. C5 tullut ajettua jonkin verran ja sama ongelma jatkuu.

C4 on uutena jo kuopissa kolahteleva taka-akseli.
Uudet puslat ei auta, uudet iskarit ei auta.

Kuullostaa aika pahalta kun ajaa terävään kuoppaan.
307 Puslat auttoivat hieman mutta, ei tarpeeksi.

Tuulilasi vai TM haukku C5 korin nitinöitä.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 28.11.2005 21:13

Vastaan nyt kun muutama tuollanen on tullu laitettua..
Eli 2.0 HDI:ssä pösö/citikka on viripotentiaalia ihan kuten muissakin kinnereissä. Riippuu ihan missä sulla on tavotteet ja mikä noista sulla on(90,110,136 jne.) ja missä korissa.
HDI:tä on sekä boschin ruutalla että siemensin ruutalla ainakin pösön keulalla. Harisen sivuilla löytyy joku käyräkin tuommosesta citikasta ja ainakaan pösössä ei tuossa alunperin 90hv koneessa ole edes cooleria, mutta muut erot ovat sitten turbossa ja tuossa välijäähdyttimessä/ sen puutteessa. 110hv yksi uusi ahdinkin löytyy hyllystä jos tarviit mittoja tms. niin voin ottaa.
Alakerta on vahva. Kansi on kestävä, mutta viimeistely on terveisiä sieltä.
Egr sottaa reilummin kun volkkareissa mitattuna että paljonko jää imusarjan seinään kamaa eikä sitä voi kytkeä helposti pois saamatta pirullista nytkytystä aikaan tasakaasulla.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 28.11.2005 21:45

Reteesti vain Sportpugin suuntaan, saman konsernin vehkeitä kun ovat -> http://www.sportpug.com/spforum/index.ph

Näppärän oloinen kone, ainakin Peugeot 306:n keulalla. Pieniä, joskin ärsyttäviä ja suhteellisen hinnakkaita vikoja on ainakin tuosta 306:sta löytynyt. Mutta tosiaan tuonne Sportpugin puoleen, MARS, niin siellä voin jatkaa sitten tätä tilitystä ;)

tth78
-
Viestit: 70
Liittynyt: 19.1.2004 11:15

ViestiKirjoittaja tth78 » 29.11.2005 10:31

http://ksiili.proboards19.com/index.cgi Tuolta löytyy foorumi, muttei siellä kyllä ole elämää. Diesel tietous löytyy täältä FFP:ltä ja mersuforumilta. Tietty Holysmoke -> http://www.jl-import.fi/phpBB2/index.ph ... 0b9c4f600f

Omasta xsarasta ihan positiiviset kokemukset, jos ei anna nitinöiden ja natinoiden häiritä. 90-heppanen versio on aika kesy tuohon koppaan (1275 kg) eikä se 205 nm vääntö kovin huikaiseva ole, mutta toimeen tulee.

90-luvun puolivälissä mulla oli III-kopan golffi ja siitä jäi positiivinen mielikuva ison tuntuisesta autosta niinpä tarkoituksena oli alunperin ostaa tdi golffi tai leoni, mutta samalla rahalla sai paljon uudemman, vähemmän ajetun ja paremmin varustellun citikan niin ajattelin ottaa riskin ja kokeilla.

Olen nyt puolessa vuodessa ajanut ml. 104 tkm-> 126 tkm ja tyytyväinen olen ollut. Täytynee koputtaa puuta ettei ole muuta tarvinnut tehdä kuin vaihtaa öljyjä ja pari ajovalopoltinta.

Seuraavan kiesin hankinta jo suunnitteilla joskus kevään tienoilla, mutta merkkiuskollinen kun en ole niin saa nähdä mikä tulee hankittua

Muuronen
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.9.2004 1:30

ViestiKirjoittaja Muuronen » 29.11.2005 12:27

Tuossa vähän teknistä tietoa HDistaKlik Klik

TDI
-
Viestit: 56
Liittynyt: 9.11.2003 21:19

ViestiKirjoittaja TDI » 29.11.2005 21:30


Muuronen
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.9.2004 1:30

ViestiKirjoittaja Muuronen » 30.11.2005 14:43

Tuossa kans hyvä foorumi kylläkin pösöä koskeva, mut taidetaan siellä tietää sitikasta Linkki

smurffibussi
-
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2003 13:04

ViestiKirjoittaja smurffibussi » 30.11.2005 15:02

itselle ei tule enää HDI konetta sillä se kampuran tärinänpoisto pyörijä on pärähtänyt jo kahdesti 120tkm aikana ja jälkimmäistä ei laitettu takuun piikkiin kun oli kestänyt jo 2vuotta 2kuukautta ja 62tkm!

näemmä kulutusosa, ja hintaa vaihdolle tulee kuitenkin n.400€/2vuotta


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa