1.9 td:n vaihto,viritys ja kesto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

1.9 td:n vaihto,viritys ja kesto

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 27.11.2005 12:40

eli jos jos vaihdan jettaan 1.6td:n tilalle 1.9td:n koneen niin sehän taitaa mennä sinne ihan suorilta.mutta olikohan joskus juttua että 1.9 kone on himpun verran korkeampi kuin 1.6?ja imusarja ilmeisesti on erilainen mutta pakosarja ilmeisesti sama kuin 1.6:ssa?sillä vaan että saisikohan nykyisen vnt 20:n vaihdettua ilman muutoksia 1.9 koneeseen kun on nytkin aika ahdasta että sopii kunnolla olemaan konehuoneessa.

ja onkos tuon 1.9:n kansi paremmin virtaavampi?ilmeisesti koneessa heikoin lenkki on nuo runkolaakerin pukit mutta mikäs on seuraava paikka mikä pettää seuraavaksi?jos nyt sanotaan että tehoja haetaan 150-200hv:n väliltä niin pitääkö tai kannattaako koneelle tehdä jotain että se myös kestää?ainakin 1.6D kone on kestänyt rääkätä vakio sisuskaluilla hyvin ainakin toistaiseksi:)

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 27.11.2005 13:30

mielestäni 1.6 ja 1.9 kannet on samoja.
olikohan niin että 95 ja uudemmat koneet on kestävämpiä, eri kansi pahvi ja runkupukit on jämympiä. kyllä 1.9 kestää sen mitä 1.6.
kaikkihan saadaan rikki, toisilla kestää ihan melkein mitä vaan toisilla ei.
kaikki on vain yksilöitä. jossain vaiheessa kanget antaa periksi, jos paineet on kovat matalilla kierroksilla.. sehän sen tappaa..
ei minunkaan ex 1.9 td olis kestänyt nilkkasuorana ajoa kilometri kaupalla, 1.7bar ahdoilla ja täysillä syötöillä. mutta kesti kuitenkin normi ajot täysin.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.11.2005 17:19

kyllä yks ysi kestää....yli 200 hv...selailepa sivuja....kalakukkopitäjässä ainakin yksi livakka cordoba....

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 27.11.2005 18:16

kyllä yks ysi kestää....yli 200 hv...selailepa sivuja....kalakukkopitäjässä ainakin yksi livakka cordoba....


Mutta se ei taida olla AAZ

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 27.11.2005 20:22

joo puhutaan esikammio vehkeestä eikä tdi koneesta,kyllähän noista tdi virityksistä juttua riittää tällä foorumilla mutta aika vähän aaz koneella olevista.

ei kai nyt "ihan sama" kansi taida olla kuiteskaan 1.6 ja 1.9:ssä?!?ihan kuin joskus olisi jossain maininta että 1.9:n kansi ois himpun virtaavampi.tai sitten kuvittelen..;P

tuo uudempi ja kestävämpi paffi käyneen myös alkupään vanhempiin 1.9 koneisiin?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 27.11.2005 20:50

No on tos 1.9 kannessa ainakin isommat venttiilit ja kanavat vähän eri malliset. Isot-pojat puhuneet että 1.9 kansi virtaa huonommin kanavien osalta entä 1.6 kansi

DSL
-
Viestit: 102
Liittynyt: 16.3.2004 21:23

ViestiKirjoittaja DSL » 27.11.2005 21:40

Runkopukit pettää vuosilukua kahtomatta, kiertokanget on heikommat ku 1.6td:ssä.
Eli jos meinaat 150-200hv, nii runkopukkien vahvistus ja teräsveivit samantien. Se peltinen kannentiiviste kestää hyvin.
Noilla vahvistuksilla se sitte kestääki.
Seuraavaksi tulee eteen vaihdelaatikko ongelmat.

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 28.11.2005 16:22

tuo runkopukkien vahvistus oli ainakin tarkoitus tehdä jos tulee 1.9 kone laitettua.ai että kanget ei kestä enää jos alkaa tehot lähennellä sitä 200hv:tä:O!?! eipä kyllä kiiinnostas rueta(kalliita?)kankia vaihtelemaan..

toinen vaihtoehto olis jatkaa tuon 1.6 koneen jalostusta,sinne n.150hv:n tai ainakin lähelle(arvio)tehoille asti on kestänyt hyvin tuo 1.6D kone *koputtaa puuta* =)

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 28.11.2005 17:06

Mulla paras penkitys ~170 hv. 1.6 ra vakio alakerta ja vielä nipussa.. kopkop... Että kyllä tuo ykskutosen jatkojalostaminen on ehkä asiaa..

1.9 koneeseen tulee niin nopeesti lisää huippu vääntöä kun sitä alkaa piristää, Olisko siinä osasyy siihen tuhoutumiseen.. ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa