1.9TDI PWD (85Kw) ongelmat?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

1.9TDI PWD (85Kw) ongelmat?

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 25.11.2005 13:53

Terve

Tuli hommattua passatti tuollasella koneella ja nyt uutena tulokkaana VW konsernin puolella kiinnostaisi että millaisia kokemuksia tuosta koneesta kenelläkin on? Niin hyvät kun huonot puolet... Koitin haulla jotain löytää, mutta nopeesti ei kauheesti tarinaa löytynyt... Joten kirjotelkaahan kokemuksenne.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 25.11.2005 14:06

kokeileppas uudelleen hakusanoilla AJM ja kansipahvi.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 25.11.2005 15:25

AJM:hän se luultavasti on mutta voi olla myös AUY. Kansipahvi ongelmiahan tuossa AJM:ssä on ollut mutta muuten ei kaiketi toisista koneista poikkeavaa. Lämpenee paremmin talvella kuin mopommat mallia. Lämmintä puskee vaikka taittaa motaria kutosvaihteella kovassa pakkasessa.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 26.11.2005 7:55

Lisätään joukkoon vielä ATJ, jota on myös käytetty Passateissa 01-08/00 ajankohtana. AUY konetta ei tietääkseni passateissa ole käytetty ja AJM löytyy 1-12/99 tuotannon autoista.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xxx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 28.11.2005 10:30

Eli kun mulla on käyttöön otto 3.4.2000 niin voisi kuvitella että koneen tyyppi on tuo ATJ??? Onkos tuossa ATJ koneessa sitten samoja ongelmia kun AJM moottoreissa?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 28.11.2005 11:05

koneen tyyppi löytyy huoltokirjan ekan sivun tarrasta.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 28.11.2005 12:31

Kuka sitä huoltokirjaa koskaan lukee??? :) No kaipa se on sitten katsottava sitä tän kerran... :)

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 28.11.2005 12:34

Tai takakontissa, varpyörä kotelon "kuopassa" olevassa seinämässä. on samanlainen lappu kuin huoltokirjassa. Jos huoltokirja on vaikka kadonnut :)

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 28.11.2005 12:59

No AJM siellä tietenkin lukeepi..

juhos
-
Viestit: 14
Liittynyt: 18.6.2004 8:51

ViestiKirjoittaja juhos » 28.11.2005 15:48

Mulla on Passatissa ATJ (auto valmistettu 8/2000). Autolla on ajettu tällä 188000 ja risat, eikä toistaiseksi mitään vikaa (kop, kop...). Tietääköhän joku mitä eroa ATM:llä ja ATJ:llä on? Nokkahihnan vaihtoväli on omassa ATJ:ssä 90tkm, AJM:n 60tkm:n sijaan. Muita eroja?

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 28.11.2005 16:47

Alunperin AJM:ssä oli tuo 60tkm hihnan vaihtoväli, mutta nykyään niihinkin laitetaan jo 90tkm:n "kamat" sisään hihnaa vaihdettaessa.

Taisi tuossa ATJ koneessa olla jo parannettu kansipahvi, joka AJM:ssä osottautui murheenkryyniksi. Allekirjoittaneella se kesti 172 tkm ja uuden mallin pahvi tuli laitettua vanhan hajottua.

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 28.11.2005 20:09

Mulla oli vastaava Passatti kuin sulla, mutta vain sedan. Sen verran voin sanoa, että onhan se halpaa ajaa TDi passatilla kun saa laittaa 4000€ korjauksiin kun ajaa 20 000km. Vikoja oli niin paljon että ei viitsi edes kertoa!
Joillakin on tuo moottori voinut toimiakkin, en vaan tiedä ketään sellaista!!!!

Selaa uudestaan hakusanalla AJM niin tiedät enemmän! Jos itse olisin ennen ostoa tajunnut selata niin ei olisi mistään hinnasta tullut kauppoja!

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 28.11.2005 20:52

AJM:llä 126tkm ilman ongelmia.

jhh
-
Viestit: 187
Liittynyt: 25.7.2003 1:55

ViestiKirjoittaja jhh » 28.11.2005 21:07

ATJ:llä 190 tkm takana ja ainoastaan turbo vaihdettu alkuperäisen hajottua. Tietenkin pari MAF on mennyt ja N75 on kertaalleen vaihdettu.
EGR:n tulppasin ja moottori ei ole kovin hanakka lämpenemään enää. Näilllä keleillä se ei vielä haittaa, mutta kovilla pakkasilla varmaan täytyy eberi päällä ajella.

Kaikkea pientä alkaakin jo sitten 5 vuotta vanhassa Passatissa olemaan muilta osin. Mutta, nehän onkin vaan ominaisuuksia.. huoh. :)

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 28.11.2005 21:10

Kaverilla on -00 AJM Passat ja 340tkm lasissa, eikä ainakaan 180tkm jälkeen ole vaihdettu kuin kytkin, alatukivarsia ja MAF, tietääkseni..

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 29.11.2005 0:41

itellä -00 kolffi AJM koneel. Ajettu ~141 tkm joista ite n. 16 tkm eikä mitään suurempia ole ollut... 75tkm:ssä oli vaihdettu vesipumppu. Suht hyvin pelannut toistaseksi.

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 29.11.2005 8:25

201t mittarissa, joista itse 90t. Kansipahvi vaihdettu 170t (n700€)kohdalla ja Maf, lämpöanturi ym, kulutusosaa. Turbo jumitti joskus vähän, mutta ei tarvinnut vaihtaa. Pitkittäiskoneisista ei kuulemma jostakin syystä jumita yleensä? Kulkee ihan riittävästi ja kulutus pääasiassa maantieajossa 5,2-5,6l/100km. Passatissa taitaa lisäksi olla noita tukivarsijuttuja, mutta autoissa vain on vikoja.

Kokonaisuutena ei kaduta yhtään.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 29.11.2005 8:46

Tuossa -99 vuoden passat farmari tdi 90hv, ilmeisesti AJM?

Vaihdettuna tähän mennessä: MAF, etulaakerit, kaikki etutukivarret

Huollot tehty kirjan mukaan kaikki ajallaan.

Kone soi ja kukkuu, turbo ulisee niinkuin ennenkin ja vetoja on entiseen malliin, syö öljyä tikusta katsottuna max -> min vaihtovälillä, eli ei tarvi lisätä, vaihtaa vaan.

Ja ajettuna on 330 000km.

Vissiinkin pitäisi koputella urakalla puuta...

EDIT: sori se mikään AJM voi olla, unohtakaa koko juttu :D

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 29.11.2005 15:42

Woo, eipä taida sinulla olla AJM sillä se on 115hv PD. 90hv jakajapumpullinen on eri peli.

bora power

AJM on mullakin ja ajettu 215tkm

ViestiKirjoittaja bora power » 30.11.2005 20:51

ainut mikä on menny moottorista on imusarjan magneettiventtiili.

Audifriik
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 7.1.2023 4:05

Re:

ViestiKirjoittaja Audifriik » 18.1.2023 15:03

Pikku_Paha kirjoitti:Kuka sitä huoltokirjaa koskaan lukee??? :) No kaipa se on sitten katsottava sitä tän kerran... :)

Kukako?? No veikkaukseni ei varmastikaan mene pahasti vipuun kun sanon että 98% käytetyn auton ostoa harkitessaan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa