se sama afn 1,9 tdi savuttaa vieläkin.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

se sama afn 1,9 tdi savuttaa vieläkin.

ViestiKirjoittaja mta » 23.11.2005 22:22

tervehdys taas!suihkuttelin saippuaa ja ei löytynyt vuotoja,otin vanhat pumput käyttöön(bensa koneiden kanssa sinumpi)->ei vuotoja,putsasin koneen putket,uudet klemmarit pikkusen siliä yms... ei savuja,100km ajettuani taas öljynen???voisko turbo vuotaa???(toi saippuasuihke muuten mahtava vinkki:-))alkaa närästää painaa "meneen" tyyliin savua ilman tulta:-)kiitellen taas

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

ViestiKirjoittaja mta » 23.11.2005 23:01

siitä turbosta ja yms...Garrett GT1749VA!(hommasin jo) mahtaako olla meikällä edessä nyt ns.lastuttaminen;-)eli keltä mennään kyseleen???digituning???eli ohjelma,märkäpää,putkisto,vilteri,jäähdytin(kestääkö orig.s-linen alusta/quattron koppulat??)...kärsi prkl***alko oikeesti närästään;-)nyt mennään(tähän asti ollu:nyt meinataan, eikä mennä;-) eli vinkit / ohjeet yms...!kiitollisuudella vastaan!
pistelen kuvia jahka prosessi edistyy!

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 23.11.2005 23:45

Olisit jatkanut vaan sinne edelliseen topickiin..

Kerrohan nyt että minkä väristä savua tulee ja missä tilanteissa?
Vikakoodeja?

scobo80
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.9.2004 10:16

Ulina...

ViestiKirjoittaja scobo80 » 24.11.2005 15:20

No kysympä omaan ongelmaan sitten tähän väliin kun sattui tälläinen topicci olemaan... eli Golf IV 1.9TDI´00, 66kW ja 166 tkm ajettu, ei vikakoodeja, lähtee hyvin käymään, ja muutenkin käy ja kukkuu hyvin, mutta... Aina kun kone ei ole lämmin / kuuma niin käynnistettäessä selvästi näkyvä sininen savupilvi pölähtää, savuttaa kunnolla siis noin viisi sekuntia ja sinistä savua. Samaa ilmiötä katselin kun joskus satuin ajamaan auton perässä niin rajussa kiihdytyksessä puskee sinertävää savua? ongelma? missä?
Ei syö öljyä mitenkään erikoisesti, edellinen Golf IV 2.0 (bensa) 110 tkm ajettu, hörppi öljyä paljon enemmän.

Toinen kysymys on kylmällä, siis pakkasilla kuuluva ulina konehuoneesta en ole vielä tutkinut asiaa tarkemmin mistä kuuluu tms. Ei vaikutusta onko ilmastointi päällä vai ei, tasainen ääni vähän kuin ohjaustehostin esim.vähillä nesteillä?

Kiitän!

wipe
-
Viestit: 38
Liittynyt: 10.11.2003 20:44

ViestiKirjoittaja wipe » 24.11.2005 17:51

Itse etin puoli vuotta samaa savutusongelmaa, joka näyttäisi paljastuneen vääräksi ruiskupumpun ajoitukseksi. Eli oireet olivat:

-aivan järkyttävä sininen savutus kylmänä ja pieni pätkiminen kunnes lämpesi
-sinisavupöllähdys aina startatessa
-pikkupakkasilla käyntiinsaaminen kovan työn takana
-vaati lämpimänäkin pitkän hehkutuksen
-hieman yläkantissa oleva kulutus
-pieni tehon puute

Eli lähes kaikki vaivat katosivat, kun käänsiin pumppua aavistuksen verran aikaisemmalle, vetoa ainakin tuli lisää, kun pito karkaa renkaista aikaisempaa paremmin. Käänsin tota pumppua ihan perstuntumalla, kun en saanut heittokelloa sopimaan tonne ahtaikkoon.

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

ViestiKirjoittaja mta » 24.11.2005 20:56

joo se savu...sysimustaa,kärry kulkee ja käynnistyy ihan ok,ehkä vähän uupunut mutta varmaan niin karstanen, jos ajelee motarilla 4000>rpm 30min niin ehkä sen jälkeen n.50 km ilman savuja.katsastuksessa ei menny läpi,ihime!
katsastuksessa arvot monen polkasun,yli 5 aluksi ja laski 4,1
sitten epätoivoisena suoraan laakkoselle ja saivat arvot 3,5 (vuosi sitten n.1!)eli rimaa hipoen ja köyhempänä:(
mitään vikakoodeja ei antanut kompuutteri.
Jotain helinää tyhjäkäynnillä oli etupäässä(niinku katti olis helissy,joka tosin ku hetken kävi niin hiljeni,potkasin pakarinpäähän niin taas alko?nyt ei enää helise mutta savu sakeaa edelleen, ja silti se ei syö öljyä!ajettu vasta alle 100tkm.pitäsköhän se laittaa yötäpäivää käymään ja alkaa myymään ylimääräset:)
kiitellen vastauksistanne

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

ViestiKirjoittaja mta » 2.12.2005 21:12

jo loppu sauhut...ei saanut ilmaa tarpeeksi,se egr nyt tulpattu ja on kuin enkelin pierua edellisiin tuhnuihin verrattuna,oli jo niin karstottunut ettei venttiili klopsahdellu vaikka irrotteli ja kiinnitteli alipaine letkua...nyt sitä isompaa suutinta ja turboo kiinni:)tossa kattelin ylempää topiccia ja ? eli mihin hintaan ja onko saatavilla racee tai astetta vaatimattomimmat???
taas kiitellen vaikkakin ollut jo yksin jutustelua:0

tdi99
-
Viestit: 13
Liittynyt: 26.9.2005 21:32

tere vaan

ViestiKirjoittaja tdi99 » 3.12.2005 1:54

moro mta.Mikä siinä loppujen lopuksi oli vikana? EGR-tukossa? Putsasitko ite vai .....

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

ViestiKirjoittaja mta » 8.12.2005 15:24

joo ite rassasin röörit puhtaaksi...ilo oli ittotella imusarjaa...melko sittanen oli pannu.se egr venttiili ei menny kiinni ja koko ajan anto rompetta, pistin sokeen laipan enkä tukkinut alipaine letkua ja tuntu piristyvänki meno!!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa