Muutama kysymys välijäähdyttimestä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kanerva
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.6.2005 21:19

Muutama kysymys välijäähdyttimestä.

ViestiKirjoittaja kanerva » 23.11.2005 0:05

Elikkä autoni on Bora 4motion 6v,auto on yllättäen lastutettu ja tehoja on noin 160 hv. Kysyisin että onko mainittavaa hyötyä asentaa isompi cooleri auton keulaan, tarkoitus olisi laittaa 20x70 cm kokoinen cooleri. onko odotettavissa tehoja lisää vai ei ?? Kannattaisiko coolerin putket laittaa koneen ala vai yläpuolelta?? Olisi mukava kuulla jos jollain olisi samanlainen projekti menossa . Pistän kuvia projekti topiciin kun edistyy!! KIITOS MAHDOLLISISTA VASTAUKSISTA JO ETUKÄTEEN :)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 23.11.2005 0:51

Juuri oli mielessä kysyä hieman asiaan liittyvää, joten laitan tähän jatkoksi (Potki kanerva mut pois jos olen häiriöksi ;) )..

VAKIO IC:N VIRTAAVUUS
Tuleeko vakio kuulerin kanssa eteen virtaavuus ongelmia? Onko joku mitannut paine-eroja ennen ja jälkeen kuulerin eli virtaako tuo A4-kokoinen haitari hyvin, vai onko tukkona? Muistanko lukeneeni oikein, että S4 käyttää kahta samanlaista kuin mitä dieseleissä on? Tästä tulisi mieleen, että virtaavuus ei ole ongelma..
Jäähdytys pinta-ala on luonnollisesti riittämätön suurien tehojen tavoittelijoille (riippuen käytöstä..), mutta siitä tässä minun kysymyksessä ei ole kyse.
Topicceja selanneena olen nähnyt juttuja, että ilmeisesti lähes 200hp tehojakin on otettu vakio kuulerilla(totta vai tarua?). Onko tästä(kin) oikein vetää johtopäätös, että virtaavuus ei ole ongelma?
Mietin tässä, että miksei sitä vanhaa voi jättää sinne uuden kaveriksi..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 3 vierailijaa