2002 Passat 100 PD hävinneet tehot??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

2002 Passat 100 PD hävinneet tehot??

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 22.11.2005 2:43

Jeps eli isukilla tuollanen peli ja ongelmana on hävinneet tehot! Autoon vaihdettiin MAF, ei vaikutusta, sitten n75 + kaikki alip.letkut, ei vaikutusta! EGR on laipalla tulpattu eli sekään ei vuoda!

Viimeksi kun vastaava tilanne kävi niin ongelmana oli venynyt jakohihna mikä sai ennakon persiilleen,nyt kilsoja 130tkm ja sama ongelma ja hihnalla menty 40tkm! Ei voi edes VW tehdä tuollaista mottia että ekat 20tkm hihnan vaihdon jälkeen kulkee hyvin, mutta sen jälkeen moposti!? Täytyy nyt tuohon olla joku muu selitys?

Kulutus on kasvanut myös reilusti, tyhjäkäynnillä ennen vei 0,3l/h nyt 0,8 ja sadalla ennen 5,5 nyt 6,8!!! Muuten toimii hienosti, lähtee hyvin käymään ja turbo ottaa kiinni 1500 kohdilla, mutta ne tehot??

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 22.11.2005 9:15

Onko vikamuistissa mitään?

Sinänsä korjaaminen on aina hyvä aloittaa pienellä osanvaihtamisarpomisella. Kyllä ne on vaan paskoja vehkeitä kun noin paljon osia joutuu vaihtamaan, että kuntoon saa.

tra
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.10.2005 20:39

jaa a

ViestiKirjoittaja tra » 22.11.2005 9:29

itellä vastaava passatti, mutta automaatti. Tyhjäkäynnilla ajotietokone näyttää 0.7l ja keskikulutus huitelee 6.6-7l huikkeilla mikä mielestäni on normaalia. Manuaalin pitäs mennä n.litran vähemmällä seka-ajossa, mutta kulutus tyhjäkäynnillä sama. Maffi (yllättäen) uusittu täälläkin.

edit.

tuo turbo kyllä itellä tuntuu vasta 2000rpm kohdalla selvänä piristymisenä alle sen kyllä tod. laiska :/

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 22.11.2005 13:22

Mitä näyttää vag-comilla ilmamäärä&ahtopaine?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 22.11.2005 17:10

Kulutusmittarin "normaali" luku on tyhjäkäynnillä manuaali ATD:ssä 0.7-0.8l kun kaikki on kunnossa. Vastusvirittelyllä arvo on 0.4-0.5l lämpimässä moottorissa.
Läpöanturin yms. toiminnan saa vag-commilla katottua eli eiku sellasta peliin niin ei tarvi arpoa..

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 22.11.2005 20:49

Niin auton kunnossa ollessaan tuo kulutusmittari näyttää aikaisemmin kertomiani arvoja, mutta autossa on kyllä ohjelma vaihdettu! Jokatapauksessa jotain siinä on kun kulutus on noussut oli arvot alunperin mitä tahansa!

Jos nyt imuttelen sen vag-comin niin minkä version imuttelen, eikös niitä ollut erilaisia? Kaapelina mulla on USB-OBD?

Ja pahin: miten sitten noihin ko. suureisiin (ilmamäärä&ahtopaine)
pääsee käsiksi eli pientä avustusta...

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 22.11.2005 20:55


Make76
-
Viestit: 35
Liittynyt: 8.6.2004 15:49

ViestiKirjoittaja Make76 » 23.11.2005 20:20

Kannattaisi kokeilla vaihtaa diesel laatu nesteen aineeseen. Itsellä tuo Skodillac hukkasi ahdot kun ajoin JET:n aineella. Myös isän työkaverin Jagge teki samaa. Vaihtoi Nesteen dieselille niin ahdot on löytynyt kun on tarvinnut.

missisx
-
Viestit: 48
Liittynyt: 12.3.2005 19:32

ViestiKirjoittaja missisx » 23.11.2005 21:01

Ei kai se diesel laadusta voi johtua tuo ahtojen häviäminen!

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 24.11.2005 14:16

Meen isähän ei mitään muuta käytäkkään kuin nesteen dieseliä, koska se on lukenut, että se on parasta!! Kai sillä voi jossain tapauksessa olla merkitystä, mutta ei noin paljon!

Viikonloppuna täytys opetella se vag-comin käyttö ni saa nähä mitä se lintta on syönyt!

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 27.11.2005 21:47

No niin sain eilen koneen kiinni autoon ja ahdot näytti 1,25bar ja ilmamäärämittarin arvo kaasu pohjassa 1249. Lämpöjä kone näytti 89 ja vääntöjä 354Nm. mitä muuta sillä voisi katsoa mikä vaikuttaisi kulutuksiin ja kiihtyvyyteen? Mitään vikakoodeja ei ollut!

Siellä oli jotain suuttimien korjausarvoja, voiko niistä päätellä jotain?

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 13.12.2005 23:10

Ja tänään vaihdoin Pierburgin MAFfin ja johan rupesi lähteen!! Vääntöjä Comi näytti 372Nm ja MAF 1200. Ahtoja 1,27 bar. Aika jännä juttu kun luulin, että MAf ei olisi rikki, ainakaan arvojen perusteella?!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 94 vierailijaa