Eli kaverillani on tdi golffi, jossa on joku teholastu...
Onko kokemuksia auton katsastuksesta, jossa on lastu paikallaan?? Onko mitään mahdollisuuksia päästä päästömittauksista läpi?
Lastu ei ole ohjelmoitavaa mallia. Merkkiä en tiedä, mutta ihan mukavasti auto liikkuu, kun oma jää ihan hyvin jalkoihin (omani 115hv/310nm PD)
Koitettiin purkaa vähän autoa, että oltais otettu katsastuksen ja talven ajaksi lastu pois, mutta laihoin tuloksin... ei saatu toista tuulilasinpyyhinta irti, joten ei päästy siihen boxiin (ecuun?) käsiksi, joten lastu jäi.
lastutetun auton katsastus..?
Valvoja: ffp jäsenet
.
Liittyisköhän jotenkin sellaiseen asiaan, että jos auton järjestelmät (esim abs, esp ?) pystyvät jotenkin toteamaan, että auto on paikalaan ja sitä siinä vaan "kaasutellaan", niin automaattisesti syöttö kääntyy niin pienelle, ettei murheita tule, mikäli moottori on muuten kunnossa.
Mesessä syöttö kääntyy niin pienelle, ettei mitattavaa päästöä tahdo löytyä.
Ongelmana voisi olla sellainen auto, jossa tätä alunperin moottorin suojaksi tehtyä järjestelmää ei olisi, en tiedä, onko niitä.
Tässäkin tapauksessa, kun moottorilla ei ole vastusta, ei ahtopaine (=ilmamäärä) nouse tarpeeksi, jotta syöttö lisääntyisi "täysille" .
-> luulempa, ettei ongelmia.
Mulle ei ainakaan kukaan aikaisempien autojeni omistajista ole soitellut jälkeenpäin, etteikö olisi menneet läpi ko. syyn takia.
Liittyisköhän jotenkin sellaiseen asiaan, että jos auton järjestelmät (esim abs, esp ?) pystyvät jotenkin toteamaan, että auto on paikalaan ja sitä siinä vaan "kaasutellaan", niin automaattisesti syöttö kääntyy niin pienelle, ettei murheita tule, mikäli moottori on muuten kunnossa.
Mesessä syöttö kääntyy niin pienelle, ettei mitattavaa päästöä tahdo löytyä.
Ongelmana voisi olla sellainen auto, jossa tätä alunperin moottorin suojaksi tehtyä järjestelmää ei olisi, en tiedä, onko niitä.
Tässäkin tapauksessa, kun moottorilla ei ole vastusta, ei ahtopaine (=ilmamäärä) nouse tarpeeksi, jotta syöttö lisääntyisi "täysille" .
-> luulempa, ettei ongelmia.
Mulle ei ainakaan kukaan aikaisempien autojeni omistajista ole soitellut jälkeenpäin, etteikö olisi menneet läpi ko. syyn takia.
hyvin meni...
Läpi meni päästöistä ja kaikki muutkin OK, mutta tuulilasissa olevat halkeamat oli inssille liikaa...
Lastut paikoilleen ja katsastukseen... =)
Lastut paikoilleen ja katsastukseen... =)
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
kävin aamulla katsastamassa skodan..
muutin ennen konttorille menoa IQ:n 1.2=>4.0.
9 vedon savutus keskiarvona tuli 3.3, suurin oli 3.66, pienin 3.16.
jos olisi mennyt alle kolmen, niin olisi mennyt vielä läpi, jos olisi mennyt yli neljän niin olisi mennyt suoraan ajokieltoon.
katsari veikkasi että vois olla putsari tukossa tai pumppu säädetty väärin. hmmm.. mistäs noista tietää.
ajelin tallille ja hakkasin kannen IQ 9.0 ja uudestaan koittamaan => arvot olivat 1.5.
katsari epäili että olisi syöttöjä nostettu aikaisemmin!?!
hetkonen.. kukas sellaista tekee?
katsastus inssi antoi vielä vinkkiä sen verran että kannattaa ajella 3-vaihteella 4000rpm jonkun matkaa että karstat palaa ja että voi olla putki tukossa.
sitten se huuteli vielä perään että kannattaa ihan oikeesti ajella jonkun aikaa tolleen ennen kuin nostaa syöttöjä että karstat palaa pois =)
ja että ihan varmasti tippuu kulutukset kun ei käy niin rikkaalla.
Ihmettelin siinä ääneen että tuleepas kylmä talvi, kun nytkin tää on vienyt ~4.3L/100km.
..mulla on kyllä vakio softa ja uudelleen ohjelmoidulla ei olisi varmaan ongelmia ollutkaan.
muutin ennen konttorille menoa IQ:n 1.2=>4.0.
9 vedon savutus keskiarvona tuli 3.3, suurin oli 3.66, pienin 3.16.
jos olisi mennyt alle kolmen, niin olisi mennyt vielä läpi, jos olisi mennyt yli neljän niin olisi mennyt suoraan ajokieltoon.
katsari veikkasi että vois olla putsari tukossa tai pumppu säädetty väärin. hmmm.. mistäs noista tietää.
ajelin tallille ja hakkasin kannen IQ 9.0 ja uudestaan koittamaan => arvot olivat 1.5.
katsari epäili että olisi syöttöjä nostettu aikaisemmin!?!
hetkonen.. kukas sellaista tekee?
katsastus inssi antoi vielä vinkkiä sen verran että kannattaa ajella 3-vaihteella 4000rpm jonkun matkaa että karstat palaa ja että voi olla putki tukossa.
sitten se huuteli vielä perään että kannattaa ihan oikeesti ajella jonkun aikaa tolleen ennen kuin nostaa syöttöjä että karstat palaa pois =)
ja että ihan varmasti tippuu kulutukset kun ei käy niin rikkaalla.
Ihmettelin siinä ääneen että tuleepas kylmä talvi, kun nytkin tää on vienyt ~4.3L/100km.
..mulla on kyllä vakio softa ja uudelleen ohjelmoidulla ei olisi varmaan ongelmia ollutkaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa