1.9tdi:n "Kaasuläppä" imusarjassa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

1.9tdi:n "Kaasuläppä" imusarjassa?

ViestiKirjoittaja qosma » 4.9.2005 21:47

mikä merkitys läpällä? kestääkö ottaa pois koko egr venttiilisysteemi ja läppähomma? ku hankala saada putki kiinni pikaliitokseen..

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 28.11.2005 6:57

Herätetään nyt henkiin vanha topic kun hieman sama kysymys olisi itsellä. Käsittääkseni kys. läpän päätarkoitus on estää koneen tärinä sammuttaessa (ns. anti-shudder valve) mutta jostain luin että uudemmissa PD-koneissa kys. läppää käytetään myös tehostamaan EGR:n toimintaa osakaasulla. Onko jollain lisätietoa aiheesta?

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 29.11.2005 10:03

Tulipa sitten testailtua hieman: toimii alipaineella tuo ohjaus eli jos kääntää läpän käsin kiinni ja laittaa sormen tuohon mokkulan paineliitäntään niin pysyy kiinni. Otin paineletkun irti eli läppä on kokoajan auki ja auto toimii nyt osakaasulla paremmin, aiemmin oli egr tulpattuna ajoittain hieman aaltoilua osakaasulla koska tuo läppä ilm yritti toimia egr:n kanssa joka oli kuitenkin kytketty pois. Sammuttaessa kone täräjää tosin hieman enemmän - mut eikös ne ole ne aiemmatkin koneet tehneet samaa ennenkuin tuo läppä noihin tuli :-P Äkkiähän tuo on kytketty takaisin jos tarve tulee. Letkut on tulpattu ja liitännät suojattu ettei pääse likaa niihin.

Racepipe EGR:n tukkivilla laipoilla olisi tietty paras ratkaisu mutta kyllähän tää näinkin on jo parempi niin pysyy ehkä imusarja puhtaamapana ja tehot tallella.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 29.11.2005 17:03

minäkin nakkasin koko egr venttiili/sammutus läppä homman mäkeen ja ihan hyvin pelittää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 96 vierailijaa