60-120 km/h

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 1.8.2007 21:57

mä koitin omalla kopperolla joskus aikoja sitten nii se oli jotain 9 päälle..Tehot on 145/290...

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 5.8.2007 0:22

-95 Audi A6 2.5tdi Avant. Omapaino jotain reilu 1500kg.

60-120km/h 7.2 - 7.5s (3. -> 4.)


Tekniikka + ohjelma vakioita. Evryllä piristetty.
Viimeksi muokannut LM, 14.9.2008 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 6.8.2007 21:55

60-120km/h 5.2s

ja siivet todella auki, ei herää kunnolla kun vasta 70km/h vaikka kuinka kolmosella yrittää lähtee 50 kaasu pohjaan tyylillä. mutta pitää säätää pikkusen kiinnipäin ja yrittää uudestaan.

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 8.8.2007 11:36

Siis millä tyylillä tuollainen cortopa kulkee 60-120 5sekunnissa?
Pitänee olla voimaa jo melko reilusti vai mikä noissa on? siivet?

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 8.8.2007 11:39

Kevyt ja riittävästi tehoa, sillä Cordokin loikkaa.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 8.8.2007 13:54

-tohtorisykerö- kirjoitti:mä koitin omalla kopperolla joskus aikoja sitten nii se oli jotain 9 päälle..Tehot on 145/290...


Aika linjassa ton meikäläisen 3b:n kanssa (AFN + psi:n boksi). Ei penkitetty, mutta noilla nurkilla (ehkä jopa alle) ne tehot ja väännöt liikkuu. G4 ja 3b painaa muistaakseni saman verran. Mulle tuli käsiajanotolla melko tasan 9 sek vakiorengastuksella.

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 8.8.2007 16:29

Suurinpiirtein 12-13 sek 3-4 vaihteella 66kw oculla X-D
Joskus tuli 2.5 TDI:llä (volvo) vetäistyä 80-120 n.5.5 sek.

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 8.8.2007 17:41

Mutta pitäähän siinä olla ihan törkeesti vetoja jotta menee 60-120 5 sekunnissa!!!

Muistelin tuossa kun entisessä etuveto kipossa oli 1000 kiloa ja 232hv/300nm bensamoottorissa niin se meni 80-120 3sella vajaa 3 sekuntia. Ja tuo kortopa riuhtoo samoja lukemia varmaan kuin se jos sillä ois lähtenyt 60-120... Tai jotain... On se vaan kevyt ja tehokas Seat oltava....

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.8.2007 17:47

ottakaa edes vaikka vag-comilla noi ajat niin saa edes suuntaa =) sekkarilla monet ottanu eikä siitä kyllä mitään läheskään tarkkaa saa

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 8.8.2007 17:49

Siinä Cordossa on sellainen spopiva turbo tuohon rykäisyyn :D Eli lähtee hereille kolmosella jo 50 vauhdissa ja ei hyydy vielä kierroksilla noilla tehoilla.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 8.8.2007 18:38

siis nyt on vnt:n siivet niin auki kun lähen vetämään että ei kunnolla nosta ahtoja kun vasta 70km/h kohdalla vaikka painaa kaasun pohjaan jo 50km/h kohdalla 3 vaihteella. mutta pitäs parantua kun säätää siipiä enemmän kiinn, savuaa aivan valtavasti ennen ahtojen nousua. nyt pitää vielä iq:ta säätää pienemmälle niin paranee tuo aika jonkin verran, siis tuo tulos oli monen vedon keskiarvo, todella monen.

eipä tuo veto kummosia vaadi, suoran pätkän ja vähän vakioo enemmän voimaa ja kun on kevyt kippo niin siinäpä ne. malttakaa vähän niin käytän dynossa niin sitten voidaan puhua paljonko siinä on.
Viimeksi muokannut Eerop, 8.8.2007 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 8.8.2007 18:40

Muistelin tuossa kun entisessä etuveto kipossa oli 1000 kiloa ja 232hv/300nm bensamoottorissa niin se meni 80-120 3sella vajaa 3 sekuntia. Ja tuo kortopa riuhtoo samoja lukemia varmaan kuin se jos sillä ois lähtenyt 60-120... Tai jotain... On se vaan kevyt ja tehokas Seat oltava....


Tämä onkin dieselvoimaa ;) Onhan noita nähny paljon kun suurempi tehoisempi bensa-auto ottaa hopeeta noissa 80kmh -> kiihdytyksissä.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.8.2007 20:04

mihin asti muuten se vetää kolmosella ? itellä nyt pysää meno 140 kohdille, sinne asti melkeen kaikki tehot käytössä mutta kans herääminen huonoo, 1749VB:n kanssa alko paljo alempaa vetämään, ton kanssa aika myöhään... iteoita millain sais inan aikasemmin heräilemään.. nyt 2500 paikkeilla vasta alkaa jotain tapahtua ;) 100-140 välin menee kyllä suht äkäseen :P nyt laskee ahdot 3000-4000 välillä, uutta ohjelmaa odotellessa ;)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 8.8.2007 22:00

ottakaa edes vaikka vag-comilla noi ajat niin saa edes suuntaa =) sekkarilla monet ottanu eikä siitä kyllä mitään läheskään tarkkaa saa


Mikä on vag-com? :o Rannekellolla oon ruukannu :)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 8.8.2007 23:04

sulla on eri laatikko ja siks on vähän paha mennä sanomaan minne vetää mut vetää se 130km/h asti ja sen jälkeen rupee hyytymään mutta alkaa olla kierrokset tapissa. säädät vaan siipiä kiinnipäin tai rajoitin ruuvia niin jo paranee herääminen

jos ei oo pakopainemittaria niin ei kannata hirveesti säädellä miten sattuu. kyllä tuo herää siinä 2000rpm kohalla ihan hyvin kun siivet on säädetty enemmän kiinni.

ei mulla paineet laske ollenkaan edes 5000rpm:ssä vaikka painetta on paljon

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.8.2007 23:40

itellä kans kierroksia siinä 5000, 140 vauhdissa, rajotinruuvvilla oon sitä säärelly mut kait tarvii harjotella lisää ;) pakopainemittari tarvii kyllä laittaa, ei o saanu viä aikaseks, mulla laskee paineet 3-4 tonnin välillä.. sitten taas kyllä ahtaa loppuun asti kunnolla... ihme notkahdus... no kait se saadaan uuden ohjelman kans pelaa. kuinka paljo paineita sulla ? ja millä ahtimella ? itellä 1.7 paikkeilla pysyy... nyt piikittää liikaakin, tarkotus ottaa vähän pois.. käy yli 2 pahimmillaan

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 9.8.2007 14:12

muistaakseni gt2252 ja jotain reilu 1.8 on paineita, eipä näytä enää savuttavan paljoa kun nyt ei ilma lopu eikä lämpene liikaa

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 15.8.2007 16:50

Omalla kulkineella tasan 9s, sisältäen vahdon 3->4:lle.
Painoa taitaa olla aikasta lähelle 1.5t kuskin kanssa, ja ulkolämpötila +25 varjossa.
59km/h alotettu tallapohjaan pohjaan periaatteella...

Tänään tein uuden testin. Suurin piirtein samat keliolosuhteet kuin edellisen kerran mitattaessa, mutta ainut muuttunut tekijä on rengastus joka muuttui 205/40/17 --> 195/50/15.
Ajasta lähti pois 0.5s, eli tuo taittuu nyt 8.5s.
Viimeksi muokannut malandio, 23.8.2007 1:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 22.8.2007 22:43

Sciroccolla nyt noin 5,3 sekuntia mittarinopeudet 70-130. Nyt vois ruveta lisäileen jo syöttöjäkin =)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 24.8.2007 23:12

Äsken mitattuna samalla suoralla eri suuntiin 5.1-5.2s vag comilla. Väli oli vähän yli tuo 60-120 molemmissa vedoissa esim.58-121. Kyydissä about 50 kiloinen apulainen ja tankki puolillaan.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.9.2007 20:29

Kylläpä hatemin auto liikkuu! Toivottavasti viikonlopulla näkee mitkä lukemat toi puhaltaa penkissä.

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 12.10.2007 9:37

'99 IV-Golf dieselillä yhden hengen kuormalla ja melkein tyhjällä tankilla 23 sekuntia (vaihdot 3-4-5). En katsonut aiheelliseksi kellottaa sen tarkemmin kuin cd-soittimen laskurista. Kyllä, se on SDI.

'06 Polo 1.4:lla kahden hengen kuormalla ja puolella tankilla aika 10.3s. (kolmosella), mutta tämä tietysti onkin bensapeli. Tiedoksenne, toi 1.4:nen Sportline sadalla hepalla on aidosti reipaskulkuinen pikkuauto.

Kolmas auto on kokeilematta vielä ja voi olla että jääkin ensi kevääseen se kokeilu. Veikkaan jotain 5,5 luokkaa, mutta eihän noi museopaskat mihinkään kuljekaan.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 12.10.2007 16:27

Kylläpäs se bensapolokin liikkuu. Mulla menee aika tarkasti saman verran aikaa samankoppasella ja samantehoisella riisselillä. Toki pitää vaihtaa 3-4 kun 3500rpm eteenpäin on aika kihnutusta vakio-ohjelmalla ja turbolla (päivitystä odotellessa ;) Kulkee justii sen 120km/h kolmosella kun kierroksia on 4500rpm.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 13.10.2007 2:29

Geetekillä mitattua. Virinokalla 4.6-4.77. Vakionokalla. 4.9-5.x. Kolme vetoa molemmilla setupeilla. About puoli tankkia ja sekalaista romua kyydissä. Sama paikka kuin aikaisemmissakin testeissä. Tästä on hyvä jatkaa eli siis purkaa auto atomeiksi ja ensi kesänä jotain uutta kujetta ;)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.10.2007 11:59

Uusi tempes 2.0 näyttäisi osaavan suoraan näyttää kiihtyvyyden 60-120. Ihan kätevä lisä tuohon ohjelmaan.

Kuusetti
-
Viestit: 35
Liittynyt: 6.11.2005 14:43

ViestiKirjoittaja Kuusetti » 15.10.2007 18:29

täysin vakio rs fabia

melko tyhjä tankki
läski kuski

muutamien kellotuksien tulos 60-120 7,5s

vauhti tasan kuuskymmentä ja lusikkapohjaan ja kello käyntiin...

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 18.10.2007 23:53

74kw Polo 9N
55 kaasu pohjaan ja 60 kännyn sekunttikello päälle
vakiona 10,6s ja evryllä 9,2s ja vaihto 3-4

Vakio MB E 280CDI 4matic (190/440) menee muuten tuon välin 10,2s ja automaatti hoitaa vaihtamisen... taitaa neliveto ja muutaman kilon vajaa 2000kg paino hieman verottaa?

Muuronen
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.9.2004 1:30

ViestiKirjoittaja Muuronen » 21.10.2007 13:58

A6 2.5tdi v6 se 110kw
Painoa otteen mukaan 1880kg ja neliveto
Niin pari videoa ei pitkiä mutta huono laatuisia
http://s16.photobucket.com/albums/b2/si ... via128.flv
http://s16.photobucket.com/albums/b2/si ... via127.flv

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 22.10.2007 18:10

Seat toledo 1.9tdi perus seteillä piristettynä, yksi koe veto sekkarilla 70kg kyydissä +80 kg kuski 5.7 sekkaa sisältäen vaihdon kakkoselta kolmoselle.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 22.12.2007 17:03

Yritin vähän karsia mittarivirhettä, joten vedin 65-125 km/h. Keskiarvo vedoista 5,6 s...
Kolmosella läpi kytkin luistaen... Ei o kyllä noin hyvin koskaan mennyt, liekö rikki prkle....

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 22.12.2007 19:22

Tsiisus ett porukan autot kulkee..ja joku on joskus väittänyt ett dieselit on laiskoja ja ne savuttaa...
Jospa pääsis tuolla omalla kulkineella vaikkapa ensi vkolla jo varovasti kokeilemaan...heh...laitetaan tavoitteeksi vaikka 8 sek. ; )

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 22.12.2007 19:27

Mitäkähän olis ollut viimeset kokeilut syksyllä, 4,8 pintaan varmaankin. 1,6dee

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 23.12.2007 0:22

EIkös se ole kuitenkin 1.7 ;)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.12.2007 9:17

Nojoo, jos ruvetaan yliporaukset laskeen mukaan :) Siis 1,737dee

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 26.12.2007 20:37

MJF:än sirokko sysää aika reteesti, millä laatikolla se on? paljon kierroksia suurimmalla vaihteella 100kmh vauhdissa?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.12.2007 21:03

Umpikeulan 02A AAZin perästä. Satasessa on varmaan jotain 2600 kierrosta, jos ei vähän enemmänkin.
Vuotavalla pakosarjalla ja vanhalla ahtimen ohjauksella tuli nuo, kattellaan ens kesänä uudelleen :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 26.12.2007 21:51

nissanilla puolet nopeempaa ku omalla nokivasaralla ;)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.12.2007 21:54

´89 1,3 Sunny SLX?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 26.12.2007 22:19

juh ;) parilla tuulettimella varustettuna =)

edit : ny mitattuna... ratsuni meni 60-120 välin 1.75s :D
kakkosella ajettu ja pienellä sutimisella

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 28.12.2007 22:33

Mb190 2.0 diesel 36 sekuntia ja jotain kymmenyksiä päälle. Huom. sisältää voimavaihdon kolmoselta neloselle!:D

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 29.12.2007 22:25

Terzi: Tuosta on pakko saada jo video... Mikä v..n formula sulla siellä tallissa oikein on??? 8 D

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 29.12.2007 22:31

noi datsunit voidaan siiräätää sit ihan omaan topicciin..eli ufoihin.... 1.7 sek ja 60-120 kmh vaatii noin 650 hv...kyllähän skyline sen verran tuottaa mut silti ??
no,tässä vaiheessa voi sanoa vaan ett ratapäivillä nähdään ? .. heh... kun provo on aina paikallaan = ))

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 29.12.2007 23:59

sen verran pitäs ollakkin ;) ei vormula sentäs.... eikä oo oma, kuhan huoltelen sitä ;) ny vaihtelemaan nokka-akseleita ja kattomaan paraneeko yhtään ;) oman auton virittelystä lähti kyl maku :D... videoo en viitti laittaa näkyville ku ei oma auto oo. mut ei tosta ton enempää sorry et sekotin japskipaskat tähän =)

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 11.1.2008 21:05

Kovia vetoja kun vertaa että BMW 123d Coupe menee 80-120 väliä 4:lla 5,5sekuntia

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 12.1.2008 18:32

No mutta sehän on bemmi ;) Mulla menee tuo väli 7sek vaikka lähes vakio :p

Parani muuten tuo 60-120 aikakin 1,5sek suuttimien vaihdolla.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 17.1.2008 6:13

kevyt repäisy pienellä nestepäällä ja ilman välijäähdytintä pysäytti kellon 7.6 sek kohdalle.Oikein huomasi kun kone vaatisi lisää poltettavaa joten kai sitä 12mm nestepäätä on pakko alkaa sovittelee paikalleen ja tietenkin kunnon välijäähyä = )

attila
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.9.2007 18:27

ViestiKirjoittaja attila » 26.1.2008 0:02

lueskelin noit teidän aikoja niin kävin testaa miten gt tdi lähti.
niin tasan 60 ja nasta lautaan ajat olivat siin 5,75-5.90 välissä
käsi kellolla mitattuna.vakio peli

miksu2_9
-
Viestit: 43
Liittynyt: 30.10.2007 17:37

ViestiKirjoittaja miksu2_9 » 26.1.2008 3:15

^Joo-o.. varmasti tosi vakio jos nuo kovaa menee..

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 26.1.2008 18:32

mä voisin kans lähteä kokeilee tuota GT TDI:ä...tuommoinehan pesee vakiona jopa erään nopean volkkarin,vai mitä MJF .. hah..jopa säkin jäisit toiseksi jos tohon viilais karaa = )
No,vitsi vitsinä ja tuohon alle kuuteen pitää olla oikeasti voimaa , eikä mitään wannabee hevosia mistä kuulee tuolla esson kahvilassa.

VWolfenstein
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.10.2006 21:10

ViestiKirjoittaja VWolfenstein » 26.1.2008 22:57

Piti kans tesmata omaa mopoa, vakio comfortline golf suoriutuu jotain 7.5 sekkaan kolmosella mittarinopeudella 60-120, ei mikään raketti ku vertaa noita muiden aikoja, mutta 140 heppaselle kai normaali aika, yli 150 tonnia mittarissa, joten sisäänajokin on suoritettu...
Nelosella 80-120 meni muistaakseni n 6 s.

attila
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.9.2007 18:27

ViestiKirjoittaja attila » 27.1.2008 0:40

jep vakio 170hv/350nm.
käykää jossain kokeilee jos on mahdollista.on aivan eri peli kuin 140hv:n

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 27.1.2008 11:12

en kyllä itekkään tota ihan usko.... otas vaikka vag-comin kanssa toi kiihdytys niin saa todellisemman lukeman =) sekkarin kans tulee helposti sekunninkin heitto.. ja todellisilla nopeuksilla ettei mittarin mukaan

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 27.1.2008 13:31

Voi tehdä aika tiukkaa saada tollainen 170hv mallinen menemään alle 6s 60-120kmh.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 27.1.2008 16:42

Testailin kesällä tuollasta uutta 170hp Leonia ja koitin ottaa ajan niin sain jotain 7sek luokkaa. Sekkarilla tosin.

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 10.2.2008 23:53

Moro vaan kaikille, ensimmäinen viesti tälle foorumille tosiaan :).

Elikkäs joo, autona on audi 80 1.6TD, ja aika synkiltä näyttää ajat:

60-120km/h ~17s (3 sekkarilla mitattuna, mittarivirhe yritetty huomioida mukaan)
0-100km/h 16,9s

Tuo 60-120 kiihdytys aloitettu vähän alle kuudenkympin mittarissa tasakaasulla ajaen kolmosella, vaihto neloselle n.satkun kohdalla ja reilut 120 mittariin. Ajat siis kolmella sekkarilla mitattu, ja kaikkiin tuli melkein sama aika. Kyydissä kuskin lisäksi kolme herrashenkilöä ja tankki puolillaan.

Nollasta sataseen ajasta vois saada paremmalla alulla nipistettyä jokusen sadasosan pois.

Autosta ei löydy tällä hetkellä muuta viriä kun pop-offi tukittu, jolloin kuulemma (?) ahdot nousee 0,9bar:iin, ja ahtopaineenalainen rikastinkara käännetty lähes ääriasentoonsa. Perussyötön ruuvista löytyy vielä tehtaan sinetti, eikä sitä ole käännelty mihinkään siis.

Pieniä aavistuksia että olisko tuosta nyt hevoset päässeet karkailemaan laitumille vai onko ihan normaalia käytöstä tuollaset ajat? Ahtomittariakaan en ole kerinnyt asentelemaan, kun auto on ollut itelläni vasta parisenviikkoa.

missisx
-
Viestit: 48
Liittynyt: 12.3.2005 19:32

ViestiKirjoittaja missisx » 11.2.2008 17:06

Taitaa hummat olla kesälaitumilla!
Muistelen,että pitäisi pikkaisen paremmin 1,6TD kirmasta ainakin tuon 0-100 km/h.

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 11.2.2008 18:12

Kyllä tuosta ajasta vois paremmalla lähdöllä saada ton 0,9s ainakin nipistettyä pois, ehkä enemmänkin. Vähän turhan aikaseen tuli nelosta heiteltyä sisään, kun ei vielä oikein ole tuon laatikon välitykset hallussa jetan jälkeen....

Noh ahtomittaria vaan että onko siellä paineitakaan koneessa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 11.2.2008 20:45

12 sekunnin nurkilla pitäisi vakiona olla 0-100

Vilikko
-
Viestit: 60
Liittynyt: 20.4.2006 15:36

ViestiKirjoittaja Vilikko » 11.2.2008 21:16

vauhti ei nouse enää 100 kohalla ku kytkin luistaa rajusti :(

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 12.2.2008 0:53

No voi prkl kyllä siellä sitten taitaa olla useampi kaakki kadoksissa. Pitää ruveta kyllä kattelemana onko siellä edes ahtopaineita vai nekinkö ne on karanneet kesälaitumille. Ei nyt 360tkm ajetulta moottorilta odottaisi vielä loppuunkulumista.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 12.2.2008 13:03

Typ89 Audi näkyy olevan hitaampi 0-100 välillä, mutta silti yli pari sekuntia nopeampi mitä tuo sun aika.

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 12.2.2008 23:41

12s on kyllä vähän hankala uskoa audin painoiselta 75hp autolta, etenkin noilla välityksillä.

MJF: Paljos ilmotetaan tuolle typ89 audille muuten 0-100? 14s kieppeille? Tosiaan saattaa tehdä aika paljon omassa vedossa kun neljä kohtuullisen kokoista herrashenkilöä oli tällöin kyydissä, eikä tuo otollisin vaihtaminen vielä ollut ihan hallussa....

Ei sieltä ehkä sittenkään NIIN hirveästi ole hummia kadoksissa.

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 9.3.2008 15:46

Otinpa pienen videoklipin, jossa 60-120 näyttää menevän ~6.3s. Mittarivirhe satasessa 1km/h.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.4.2008 21:08

Vaihdon kanssa kaveri kyydissä 6.2s. Kolmosella ajaessa pitäs mennä alle 6.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.7.2008 6:42

Hmm. Tuossa nyt kellottelin omiakin aikoja. 60-120km/h ottaa n. 7sek. Mittavälineenä tietenkin luotettava kännykän sekkari itse kuskin käyttämänä. Tankki täynnä ja hirveä romukuorma kyydissä. Joskus tarkempi aika otettava ja siivottava vähän autoa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.7.2008 9:03

Speedpartyjen yhteydessä meni 60-120 väli 5.4s. Mitattu Tempes GTx:llä auton IQ:n ollessa 4.6. Seuraavassa vedossa IQ olikin jo 1.5 ;)

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 9.7.2008 17:57

Perheauto liikahtaa jo kiitettävästi... :D

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.7.2008 18:50

Saakos täällä ajaa vanhalla paiseella? Pikku kiihdytys kolmosella ilman vaihtoja:

http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... I_1880.flv

Välitykset ei oikein satu, mutta sehän on pelkästään tehon puutetta. Tonnikakssatasen 34hv ei taida oikein muutenkaan piisata näissä karkeloissa. :/

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.7.2008 12:34

Onko se JukkaA millon viimeks ottanut rullilla lappua? Hsd dynopäivillä?

Eipä tuolla omalla kotterolla nykyseltää enää kurvailla kovin. Meinaan että nuo 10 leveät ruopii kiinni kovassa kurvissa melko hyvin. :D

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.7.2008 12:45

Viimeksi Bug Runissa tuossa kesäkuun alkupuolella.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 10.7.2008 13:01

katselin tuossa ett eero oli ajanut 60-120kmh aikaan 5.2 joten eihän sulla jukka ole enään kuin pari kymmenystä kirittävänä = )
Pakko saada vento nippuun ett loppuu nämä omat (ja muiden) arvailut tuosta 60-120 ajasta = )
Polon veto alue on kyll tosi laaja joten aika loistava käyttis on jukalla = )

Karju
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.4.2008 22:33

ViestiKirjoittaja Karju » 10.7.2008 13:34

Olen mielenkiinnolla lukentu tarinoitanne, mutta harva kerkiää keittää kahveet ja kerkiää juodakkin ne kiihdyttäessä kinnerinsä 60-120...

fabio
-
Viestit: 80
Liittynyt: 1.12.2006 11:19

ViestiKirjoittaja fabio » 10.7.2008 19:04

^ mä taidan ehtiä tiskata kahvikupinkin vielä. ei oikeen toi 1,6 vaparidieseli (transporter) kiihdy
Viimeksi muokannut fabio, 6.8.2008 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.7.2008 22:25

Seat Toledo 1.9 TDI -97 AHU
Vakiona: n. 13.8sek
110hv koneen suuttimilla n. 12.3sek
Ohjelmaa pikkasen muokattu: 10.4sek

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 11.7.2008 14:27

Seat Leon -01 ASV evry päällä, IQ ~ 3.0
tasan 9 s. mitattu Gtx:llä.

MpaH
-
Viestit: 12
Liittynyt: 21.10.2007 13:11

ViestiKirjoittaja MpaH » 11.7.2008 18:22

Vw candy 1.6tdic, perus ahdoilla, käsisekkarilla mitattuna muutamia vetoja
sisältää vaihdon 3 -> 4
tankki puolillaan, ja 90kg kuski :)

8.1-8.5sec

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 15.7.2008 17:08

pikkasen kutiteltu 1.9td passatti

60-120km/h 11.83sek.
0-100 11.29sek. vakiona 18sek.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 29.7.2008 18:49

Profiilin mukainen laitos ja vakio.

0-100km/h 12.3s
400m 18,3s / 120,1km/h
60-120 km/h 13.1s

Mitattu normaalilla kestopäällysteellä, varttitankki naftaa, painavat 17" alut ja 1 matkustaja. Mittarina Tempes GTx. Parantamisen varaa ainakin on ;)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 13.8.2008 20:39

Ekat vedot sit tänään kellostettu.
Aika tarkalleen meni se 10sekunttia 400kg yhteiskuormalla. :)
Sit noi muut ajat:
0-100km 9.6sek
400m 16.6sek / 133km/h

Viel on säädettävää :)

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 15.8.2008 10:50

Uteliaisuuttani myös minä kokeilin kellottaa tuota AJM-moottoria evryllä.

Kalenterista mitattuna 60-120 km/h meni aikaan 9,1 sekuntia, vakiona kiihtyi lähes kolme sekuntia pidempään. Nollasta sataan evrytettynä kiihtyi tasan kaksi sekuntia vakiota nopeammin. Evry antaa ihan kelpo lukemat hintaisekseen. ;)

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 16.8.2008 17:07

Tuli testattua 60-120km/h veto, 60 vauhtia ja lämä pohjaan, n.6,5s. Vakio ohjelman kanssa testattu. Vaihdettu isompi ahdin, suuttimet, cooleri, 3bar map, katti ja takapönttö poistettu. Katsotaan säädön jälkeen uusiksi...

Redown
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja Redown » 17.8.2008 21:18

Ajattelimpa tuossa huvikseni töistä tullessa kokeilla, kaks kaveria kyydissä..
60-120kmh 5,85sek
Mitattu G-Techillä
Ja vakionokka kiinni.. Ens viikolla kokeilla virinokalla, kunhan se nyt tulisi.. Veis penkkiin sitten tuon..

Grendel
-
Viestit: 35
Liittynyt: 2.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja Grendel » 18.8.2008 23:33

Tulipaha kokeiltua kun laitoin tuon PSI boxin.
Alhambra 85 kW. 2 hlö = 1900 kg
60-120 = 13.79 s (vaihto 3->4 116 km/h)
Ilman boksia 3 sekkaa hitaampi. Mitattu DL1.

zetorcrystal
-
Viestit: 54
Liittynyt: 23.7.2008 19:38

ViestiKirjoittaja zetorcrystal » 20.8.2008 21:46

Leoni (AGR) meni 4. vaihteella 60-120km/h n.11s ja 60-100km/h n.7s ja pelkät suuttimet on vaihdettu raceiksi ja vakio suuttimilla toi 60-100km/h meni reiluun 10 sekunttiin ja nää on vaan sekuntikellolla otettuja ja lisää voimaa tarvitaan

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 31.8.2008 19:13

Neloselta lähtien ja pakko vaihtaa vitoselle kun lava-autoissa on hiukka erilaiset nuo välitykset :D 13.5 sek
http://www.youtube.com/watch?v=TCm8U0Bf7Xc

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 8.9.2008 19:52

Golf IV TDI (ARL) 4Motion

08.09.2008

80-120kmh
5.3sec

Mittalaitteina; Nokia E71, RaceChrono ja Insmat InSirf III bluetooth GPS.
Ehkä tosta sen 0,084 saa pois jos jättää varapyörän kotiin ja nappaa climatronicin pois päältä.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 8.9.2008 19:58

mutta saat 2s lisää kun ajat välin 60-120

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 8.9.2008 20:05

^ Jep, saat kympin ku kerrot miten tolla racechronolla saa sen mitattua :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.9.2008 6:05

Ainakin uusin Tempes osaa sen mitata suoraan.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 9.9.2008 10:51

asentelin tuossa juuri tuon uusimman tempes gtx:n luuriin.
Vaikuttaa asialliselta kun pystyy näköjään määrittelemään matkan (esim. 1000m) sekä lähtö ja loppunopeuden miltä aika mitataan (esim. 20-130kmh).
Joten tänään uudelleen mittailemaan.

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 9.9.2008 14:45

Tuon Tempes GTx:n tulokset on mitä sattuu. Edellisellä bemarilla varttimaililla meni oikeasti 14.057sek./163km/h ja GTx antoi tuloksia välillä 12.8sek./149km/h - 13.9sek./172,4km/h ja loput neljä näiden väliltä.

60-120km/h mitattiin G-Techillä toistuvasti 5.3sek. pintaan ja GTx antoi 4.9sek. - 9.1sek.

Eipä paljon vakuuttanut tarkkuudellaan.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 9.9.2008 14:51

Unohdit oleellisen, eli mikä GPS laite on käytössä.. GTx vain tulkitsee tiedon minkä gepsi antaa. Myös paljon vaikuttaa paljonko sateliitteja on käytössä.

Itse olen tempestillä saanut ihan järkeenkäypiä tuloksia suht pienellä marginaalilla, gepsinä toimii noksu sirfIII piirillä.. joka pitäisi olla jokaisella gps mittailijalla käytössä.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 11.9.2008 17:40

Leikkasin kaasupolkimen alta pellin pois ja ilmastoinnista kompuran hihna poikki sitten
testasin tolla "näyttää ihan mitä sattuu" tempesillä.
Kolme vetoa, samasta paikasta lähtö (paikaltaan) ja tempesissä asetuksina 60-120kmh.


Tässä keskimmäinen tulos (kaksi muuta oli +0.3 ja -0.1)

11.09.2008 18:13

60-120 km/h: 6.0 s

60-70 km/h: 1.1 s
60-80 km/h: 1.8 s
60-90 km/h: 2.7 s
60-100 km/h: 3.6 s
60-110 km/h: 4.7 s
60-120 km/h: 6.0 s

60-70 km/h: 20 m
60-80 km/h: 35 m
60-90 km/h: 56 m
60-100 km/h: 82 m
60-110 km/h: 114 m
60-120 km/h: 157 m

Peak: 122 km/h

Ja mittalaitteina Nokia E71, Tempes Gtx ja Insmat InSirf III bluetooth GPS.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 11.9.2008 20:48

Leikkasin kaasupolkimen alta pellin pois


Että mitä!?! :D

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 11.9.2008 20:54

Menee kaasupoljin syvemmälle, eikös se silloin mene kovempaakin?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.9.2008 0:16

Pikkusen kutiteltu A4Q 1.9tdi luokkaa 6-7S.

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 12.9.2008 7:08

Tuo GPS vastaanotin on Insmat Bluetooth GPS Receiver InsSirf III. Tiedä sitten, mistä syystä noin paljon tulokset vaihtelevat? Eniten ihmetyttää, ettei aika ja loppunopeus vaihtele loogisesti. Hyvällä ajalla huonompi loppunopeus ja päinvastoin.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 12.9.2008 8:28

pitäisköhän mullakin lyhentää tuota rajoitinkumia kaasupolkimen alta :D

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 12.9.2008 9:15

juuri näin, on käsitykset kohdallaan!. taidanpa leikata itsekin sitä kumia pois polkimen alta niin kulkee kovemmin.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 12.9.2008 15:21

Leikatkaa ihan rohkeasti laikkakoneella 20x20cm reikä kaasupolkimen alle...
Sadekelillä vähän vi**umainen mutta, siwasta saa eurolla jo useamman muovipussin...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 56 vierailijaa