60-120 km/h

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hudu
-
Viestit: 194
Liittynyt: 10.9.2003 14:02

ViestiKirjoittaja Hudu » 27.10.2006 15:19

b4 passat variant 1Z. 50:stä kaasu pohjaan 60:ssä kello käyntiin, kolmos vaihteella 60 -120.

Eka veto 7,7s

Pikkasen säätöä ja alipaineakun lisäys:

yks veto 6,5s liiruttavalla kytkimellä.

kytkin vaihtuu parin viikon päästä, mutta kelitkin taitaa olla sitten jo lopussa.

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 29.10.2006 19:31

Nyt kun on nokka-akseli ajoitettu uudelleen ja talvirenkaat alla, niin tulokseksi tuli 5.542sek. Mitattu G-Tech Pro RR mittarilla.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 18.11.2006 19:17

lievien säätötoimenpiteiden jälkeen 59-120 vaggarilla mitattuna 5.2s. En sitten tiedä että oliko paikalla lievää alamäkeä kun noin hyvin meni...

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 21.11.2006 20:24

Minkälaisia aikoja vakio vehkeillä pitäisi odottaa?

Onko joku testannut uutta 125kw versiota 2.0tdi:stä?

Edit: näköjään on testattu, mutat ei kovaa kulkenut :)

Paljon bemari 120d mahtaa käyttää aikaa vastaavalla koitoksella?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 22.11.2006 9:57

Ette viittis laittaa noitten aikojen kanssa, mitä muutoksia ootte autoon tehneet? Jotenkin tuntuu, ettei noi 7s alitukset ihan vakiovehkeillä onnistu..

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 22.11.2006 10:05

Ei kait semmoisia kukaan ala ääneen huutelemaan. Mulla on ainakin foliohattu sen verta syvällä päässä.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 22.11.2006 11:23

Mulla kanssa oli LÄHES vakiolla skodalla viimeisin ~5.3s, en ole vieläkään saanut mittaaja mieheltä graafeja ulos G-techin RR mallista =(

..jokainen voisi tosiaan kertoa tehdyt muutokset, rekisteri tunnuksen ja mielellään koti osoitteen tarvittaviin yhteyden ottoihin =)

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 22.11.2006 20:44

Kyllä on kovia aikoja. Itsellä menee nyt 8,1 s. Mitattu siten että kello käyntiin ja kaasu pohjaan 60km/h tasavauhdista, kello pysäytetty kun mittari näyttää 125km/h. 1z-moottorinen audi, race-suuttimet, ohjelma, lisäksi evry ja ahdot bleedattu 1,3. Fin-turbon gt15/20-ahdin. Mikähän tässä eniten maksaa? Onko se toi hukkaporttiahdin?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 23.11.2006 1:32

kaikki tainnu ottaa sillain ajan että kaasu pohjaan vaikka 50 nopeudesta ja sitte ku on 60 lasissa niin kello vasta käymää ... sillä saat varmaan sekan pari pois, riippuu vehkeestä

ppp
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.10.2006 20:23

ViestiKirjoittaja ppp » 25.11.2006 1:26

tänään kokeilin, sula tie , nasta renkaat, kännykän sekuntti kello ja auton mittarista. 60 vauhtia , kello päälle ja kaasu pohjaan. Vaihto 3lta 4lle. kokeilin 2 vetoa ja molemmista 7sek. pitäs testata vielä gps kanssa ja tarkemmalla kellolla. tarkastin nyt gps:llä nopeusmittarin virheen; kiihdytykset tuli tehtyä välillä 55->115. Ja auto on vakio

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 10.12.2006 23:40

3. vaihde 60-120 7,3sek Rakkineena vakio bmw 120d
4. vaihde 60-120 17,3sek :)

Valmistajan mukaan 80-120 taittuu 4. vaihteella 6.6 sek

Vertailujen täsmentämiseksi voisi laittaa moottorin kierrokset 60,80 ja 120 kohdalla.

3:lla kierrokset 60km/h:ssa noin 2200 ;120km/h:ssa 4400
4:lla kierrokset 60km/h:ssa tasan 1500 ;120km/h:ssa 3000
Viimeksi muokannut bigbear, 27.12.2006 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 14.12.2006 21:15

Tasavauhdista 60-120km/h 5,6 sek.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.12.2006 15:49

Kolmosella:
60-120 7,21s
58-117 7,6s

Nelosella:
57-118 8,9s

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 6.1.2007 20:06

Kolmosella vag comilla mitattuna 58-118 tasan 6 sek. löytyi pitävää tien pätkää niin piti kokeilla. autossa racet ja pd 130 ahdin. Ahtoa noin 1.4bar.

3.2, pienempi arvo aiheuttaa rynkytystä. katin puhdistuksen jälkeen vetoa tuli ylös lisää, nyt vikakoodia pukkaa ilmamassa mittarin arvosta johtuen ja välillä veto nyykähtää.
Viimeksi muokannut Jani.K, 6.1.2007 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.1.2007 22:06

Millä IQ:lla Jani.K pääsi tuommoisiin lukemiin? On mulla vielä vähän tekemistä...

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 7.1.2007 0:00

Tuo MAF vikakoodi on tullut itsekkin koettua kerran jos toisenkin ;)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.1.2007 0:10

Isompi MAFfin runko varmaan auttaa tuohon vaivaan. Joutuu kyllä ohjelmalla sen jälkeen auttamaan (ison) turbon heräämistä, kun ahtamaton MAF arvo menee niin pieneksi että rajoittaa turhan paljon syöttöä juuri siinä 0,5-1 bar alueella. Näin ainakin omassa Passatissa huomasin.

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 1.2.2007 18:40

mites tolla comilla se nyt oikeen katotaan se aika kun olen yrittäny noit ohjeita lukee yms. mut ku en tajuu tai sit en vaan löydä....... :(

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 1.2.2007 22:05

Logitat group 022 kun kiihdyttelet. Aukaiset login excelillä niin siellä on aikasarake ja mm. nopeus.

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 27.2.2007 18:39

Kunhan tiet kuivuu niin käyn kokeilemassa millasta aikaa vakio tdi räsäsellä saa aikaan.Ainut mikä on huono juttu niin menee kyllä ihan käsipelillä kellottamiseksi.

En olekaan seurannu tuota vaihde puolta niin tarkkaan,saas nähdä miten käy.Kolmosella alotetaan ja kesää odotellaan että pääsis itekin sinne seuraavalle satalukemalle niin ajatkin alkaa varmaan oleen jo ihan kilpailukykyisiä.

kotiteknikko
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.1.2004 1:42

ViestiKirjoittaja kotiteknikko » 28.2.2007 19:11

nissan cherry diesel vapari 1,7l syöttöä rutkasti

60-120 ei pysty liian hapokasta
80-120 vähä alle 20 sekkaa

pistinkö pohjat?


V40 66kW volvo ruuvattuna
80-120 ~8sek nelosella

on jätkillä kiukkusia volkkareita...

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 1.3.2007 13:30

lastutettu 320d 2002 mosse

vakiona meni 60-120 3.vaihteella 8,9s
nyt 6,9s
Viimeksi muokannut maneesi, 10.5.2007 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 2.3.2007 20:40

Koetin varovasti kellottaa 80-120 aikaa, mutta menettää 3/4-osakaasulla pidon nelosella siinä 110kmh ja kun vaihtaessa isommalle satuin painaan kaasun vahingossa pohjaan, niin jatkoi suttaamista edelleen... :)

Tosin viikonvanhat nokian neloset (18") alla ja tie märkä ja keli plussan puolella, mutta tuntuis ettei tarvi ainakaan toisten jaloissa pyöriä...

Auto siis 2.5TDI T4 102hv.

Täytyypi odottaa pitävämpää keliä.

missisx
-
Viestit: 48
Liittynyt: 12.3.2005 19:32

ViestiKirjoittaja missisx » 3.3.2007 8:46

Odottelemme "vesi kielellä" Valonviejän tulevia testejä!

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 8.3.2007 14:02

1520kg omamassainen passatti 2 henkilöä kyydissä ja mittalaitteena G-techin pro RR...

Evry päällä 9,61sec
ja ilman 10,77sec

Ilman evryä penkissä mitattu 129hp/302nm (vakioteho)...
Viimeksi muokannut Pikku_Paha, 9.3.2007 9:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 8.3.2007 23:17

mulla meni tuo vakio 110 tdi 60-120 ni 11 s...

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 11.3.2007 9:59

Minkälaisilla tehoilla noita mielettömiä alle 6 sekunnin aikoja vedellään? Tai minkälaisilla teho/paino suhteilla? Mulla siis on jotai
n 163 heppaa ja autona bmw120d ja 60-120 oli jotain 7,2 sekuntia.


Edit: Laskeskelin tuossa että saavuttaakseni 5,5 sekuntia tarvitse 30% paremma
n kiihtyvyyden eli F=MA kaavasta oikomalla tarviin 30% lisää keskimääräistä tehoa eli jotain 213heppaa . Laskuista en todellakaan ole varma :)

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 11.3.2007 10:42

.
Kyllä ne kiihtyvyydet taitaa olla ihan linjassa muidenkin juttujen kanssa täällä. :-)

Mulla on 230hv ja menee tuon välin ~6sek.
Se taas on linjassa valmistajan ilmoituksen kanssa.

Tehopainosuhteen lisäksi varmaan vaikuttaa, että väli soveltuu erityisen hyvin jakajapumpullisille volkkareille.

Ei varmaan kannata kovin vakavalla mielellä tuskailla toisten mittausten kanssa.
Vaihdat vaan bemariin ahtimen ja suuttimet, niin tulee varmaan kiva auto.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 11.3.2007 12:03

Miten mahtaa bemu toimia jos vaan vaihtaa suuttimet ja uusii ohjelman?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 11.3.2007 12:42

Äkkiseltään vois kuvitella että tuossakin on ahdin se rajoittavin osa... ennemmin ahdin ja suuttimet kuin suuttimet ja lastu

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 11.3.2007 19:25

Millä perusteella tuo 60-120 väli sopii erityisen hyvin jakajapumpullisille vaggineille?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 11.3.2007 19:52

Mersussa on niin kapea vetoalue että tuikkua harmittaa ja siks se väittää tuollaista :D.

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 11.4.2007 18:21

Passat tdi 2.0 125 kW sedan man. vakio aikoja:
60-120 km/h 6,3 s. 3-vaihde, 8,1 s. 4-vaihde
80-120 km/h 4,7 s. 3-vaihde, 5,4 s. 4-vaihde
50-100 km/h 4,7 s. 3-vaihde

Ajettu yksin, mittarin mukaan sekä tasakaasulta lähtien.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 11.4.2007 23:07

Tuossa 120d sen verran iso ahdin, että biimerin tuunaajat ovat saaneet 200 jo pelkällä lastulla irti. Sillä pääset jo lähemmäksi tuota 6 sekan aikaa.

Paljonko muuten tuosta 125Kw on irroitettavissa pelkällä lastulla? Ahdin on ilmeisesti jo pykälää isompi vs. 103KW.

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 12.4.2007 9:02

Taitaa noista 125 kW malleista lastulla irtoavan 190-210 hv kantturoille. Kiva ois kuulla millasia arvoja esim. octavia rs/leon fr tahi kolopallo tuolla samalla koneella antaa.

Itselläni on tollanen 2.0 tdi ocu 140 hv, joten oli kiva käydä kokeilemassa tollasta pasuunaa. Kellon perusteella ocun 3. vaihteella päästään samoihin kuin pasuunan 4. pykälällä. Eli suorituskyvyssä melkoinen ero. Tosin mielestäni ajossa ocu tuntuu ärhäkämmältä:) Varmaan pasuunan koko ja äänettömyys tekee tehtävänsä.

Nythän on bmw:ltä tullu 1-sarjaa 177 hv kone. Voi olla että toi uusi bemu on ykkönen vakio 2 litrasten saralla?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 12.4.2007 16:20

Kyllä sillä bemarilla on tulossa se 204hp parilitrainenkin... Litratehot jo kohdallaan vakionakin.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.4.2007 16:50

ei kohta bensavehkeillä tee mitään =)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 12.4.2007 18:22

Eihän niillä ole pitkään aikaan ;)

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 12.4.2007 19:58

Eka kiskaisu uudella setupilla... 6,5s. Piti kepittää välillä. Vetää kyllä kolmosellakin läpi, mutta veto hiipuu 4200rpm paikkeilla, sen lisäksi ahdot karkaa yli. Kolmosella meni pari-kolme kymmenystä enemmän aikaa.
Nooh, säädellään vähän vielä...

nappula
-
Viestit: 11
Liittynyt: 13.4.2007 13:52

ViestiKirjoittaja nappula » 14.4.2007 14:58

varmaan 10s :)
Viimeksi muokannut nappula, 10.5.2007 9:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.4.2007 22:56

6.7s sisältää vaihdon 3 -> 4

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.4.2007 23:49

Octavia BKD hiukan piristettynä 5,85 sek, kahden vedon keskiarvo ja kellona VAG-COM 7/sek sample ratella.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 22.4.2007 0:53

hiukan piristettynä ;) oma tasan 6 .... tarvii kokeilla kunnolla ton vag-comin kanssakin =)

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 24.4.2007 18:21

Oma 18" rengastuksella 8,5s... käsiajanotto joten voi heittää ;)

edit: ja luistavalla kytkimellä
Viimeksi muokannut tmosth, 25.4.2007 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 25.4.2007 13:25

pyörät tekee heti paljo... oma kans 18", 8.5" ja 9" leveillä... talvikumeilla 16" aikamoinen ero

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.4.2007 14:57

Ostakaa pojat kevyitä vanteita eikä mitään Alessioita...Eikös se oo tavoite, että kesärenkaat/vanteet on suuremmat halkaisijaltaan mutta kevyempi setti kuin talvirenkaat/vanteet.

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 25.4.2007 17:23

Tasan 7 sekuntia ja kun en kehtaa liikaa kiusata niin vaihteita vaihtaen.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 25.4.2007 22:35

^^ Ajatuksena on ollut vaihtaa tuumaa pienempiin superleggeroihin :) Vaikka ei alessioita olekkaan...

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 8.5.2007 13:42

Vakio aika:

60-120km/h 7,5s 3.vaihteella - 4.lle

Pyörät:

8,5" & 9,5" //18"

ps: Mittarin mukaan, tasakaasulla 60-125~km/h kännykällä.

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 8.5.2007 19:18

itse huomasin todella ison eron kun vaihtoin 18" Millemiglioista 17" Ultraleggeroihin. Tuntui heti, että olisi tullut 20hv lisää.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 9.5.2007 6:25

Kyllä minäkin huomasin eron 15" peltivanteitten ja 18" Replicoitten välillä. Pitoja ei tosin ole kummillakaan kumeilla vasta kun kolmosella jolla silläkin tuntuu välillä että lyö sutia kun täysi rähinä on päällä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.5.2007 6:32

Paljon hatemilla varttimailin loppunopeus?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 9.5.2007 11:55

Passat tdi 2.0 125 kW sedan man. vakio aikoja:
60-120 km/h 6,3 s. 3-vaihde, 8,1 s. 4-vaihde
80-120 km/h 4,7 s. 3-vaihde, 5,4 s. 4-vaihde
50-100 km/h 4,7 s. 3-vaihde

Ajettu yksin, mittarin mukaan sekä tasakaasulta lähtien.


Tuo on kyllä sitten joku ohjelmoitu esittelypeli sillä kaikki neljä passattia mitä on koitettu eivät mene yksikään alle 7s tuota väliä kolmosella tai millään muullakaan vaihteella.

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 9.5.2007 13:54

Oli noi muutkin ajat tossa esittelypelissä kohillaan:) Testailin useaan kertaan noita aikoja. Sain aina 0.1 s tarkkuudella samat ajat. Mielestäni toi 60-120 km/h aika on linjassaan muihinkin arvoihin. Oma ocu menee ton välin 7 s. Ainakin omassa ocussa lasti vaikuttaa todella paljon arvoihin.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 9.5.2007 17:15

Varttimailin loppunopeus selvinnee kunhan tänä kesänä käyn ekan kerran moista kokeilemassa :D

pikkud5
-
Viestit: 3
Liittynyt: 19.1.2007 8:51

ViestiKirjoittaja pikkud5 » 15.5.2007 9:59

Tulipa huvikseen testattua vollella tuota kiihtyvyyttä ja äärimmäisen epätieteellisellä menetelmällä -> 50 kmh kaasu pohjaan, kännykän sekkarilla mittarinopeudesta 60 päälle ja 120 pois. Lukema näytti 7 ja jotain hiluja päälle. Volle siis V50 d5, automaatilla, täysin vakio 132 kw.

Vaimon passatilla pitäisi varmaan ottaa almanakalla aikaa...

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 15.5.2007 11:52

pikkud5: Emännän S60 2.4D menee hieman piristettynä tuon välin himpun yli viiteen sekkaan kun tippuu parhaalta vedolta siinä 110kmh kolmosella. Auto on siis manuaali, mutta uskoisin aikasi parantuvan reilusti yli sekunnilla pelkällä lastulla.

pikkud5
-
Viestit: 3
Liittynyt: 19.1.2007 8:51

ViestiKirjoittaja pikkud5 » 15.5.2007 12:36

^ Jees jees. Pitäneehän tuota käydä hiukan piristämässä, kunhan suuremmilta kiireiltä tässä kerkiää. Jalkoihin tuolla taitaa nykyisin jäädä...

Terveisiä vaan muuten sille Subaru Tribeca kuskille kun kokeiltiin bussin takaa ohitukseen lähtöä (suljetulla?) moottoritiellä... eli bussi väistyi vasemmalta kaistalta, takaa n. 80 kmh vauhdista länttäsin lapikkaan lattiaan ja kohteliaasti väistin itsekin oikealla, Subben keula kohosi, muttei maasturin ohituskiihtyvyys ollutkaan pikkudieselin tasoista... Varmuudeksi pitänee varmaan Ricaista?

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 27.5.2007 10:46

Skoda Octavia Combi 2,0tdi 140 hv dsg:llä, 50 kmh kaasu pohjaan, sekkari mittarinopeudesta 60 päälle ja 125 pois: 7,9s. DSG vaihtoi tuolla välillä ainakin kerran. Oli esittelyauto, lieneekö täysin vakio? Tuntui muutenkin aika menevälle.

vr6power
-
Viestit: 53
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

60-120

ViestiKirjoittaja vr6power » 28.5.2007 14:47

Vakio Passat tdi 4-motion 115HV pumppudiesel.
Kaveri kyydissä mittasi..

Nelosvaidella
60-120km/h n. 11 sek.

Onko se huono tulos?

Docw
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.7.2003 9:12

ViestiKirjoittaja Docw » 28.5.2007 20:48

Vakio A3 sportback 2.0tdi s-tronic (140hp). Pienimuotoinen testi tuollaisella GPS pohjaisella softalla. Ensimmäinen ja toinen lähtö lähinnä testimielessä että softa toimii. Kolmannella sitten launch controllin kanssa se mitä moposta irti lähti.

Ei mitään havaintoa kuinka tarkka tuo softa on mutta ao lukemia se ruudulle tulosti.

Kuva

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 28.5.2007 21:11

Ei sattunu mitään mittalaitetta mukaan joten otin pätkän videoo

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.5.2007 21:45

doqw taitaa paikoiltaan lähtee suht hyvin kippo, ittellä oli alastarolla vartti 0.2 sekkaa huonompi ku sulla mut loppunopeus oli 150km/h ...

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 28.5.2007 21:54

Uusi mittaus, vielä vakio softalla (60km/h ja kaasu pohjaan)

60-120 3.vaihteella 6,8s

Perjantaina softalla sama uusiks

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

Mamman Boralla

ViestiKirjoittaja naukja2 » 29.5.2007 15:29

Ei ole sekkaria, joten kuvasin pari äkkinäistä pätkää, joista toinen tuolla

http://www.youtube.com/watch?v=J9e1Sp0zBvE

vr6power
-
Viestit: 53
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

ViestiKirjoittaja vr6power » 30.5.2007 13:17

nyt mitattu uudestaan kcr boxilla 9 sekuntia 60-120!!!

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 31.5.2007 14:22

onkos muuten muita vastaavia softia olemassa gps käyttöön kuin tuo OAKgps ??

Puuhis
-
Viestit: 198
Liittynyt: 6.9.2003 21:08

ViestiKirjoittaja Puuhis » 31.5.2007 18:49

^ jos sattuu olemaan s60 kapula: http://www.tempes.com/index.html

Dumlir
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.3.2004 17:44

ViestiKirjoittaja Dumlir » 1.6.2007 15:48

Kännykän sekkarilla, auton mittarista, 55 lämä pohjaan.

1.veto 60-120km/h: 6.75s
2.veto 60-120km/h: 6.67s

v3
-
Viestit: 11
Liittynyt: 27.3.2007 23:00

ViestiKirjoittaja v3 » 1.6.2007 20:06

Videolta mitattuna tuo oma kottero liikkui 60-120 km/h 6.03s, ja kiihdyttämään lähdettiin n. 59 km/h paikkeilla. Eli aika paranisi ehkä hieman jos "huijaisi" ja lähtisi kaasuttelemaan jo tuolta 50 lähtien. palikkaa pitäisi kesällä vaihtaa, jos vaan tältä konkurssilta pystyy :)

Ps. Tuo putkon peli on pelottava.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 3.6.2007 13:20

Kaappilla mittasin seuraavaa.

80-120 nelosella 5,3s, tosin 120kmh vauhdissa nelosella ei olla vielä edes tehoalueella, joten kait pitää vielä koettaa kolmos-nelos vetoa.

100-150 7,2 sekkaa nelosella.

Vartin loppunopeus 144,7kmh

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 4.6.2007 10:17

Uusi kokeilu. 80-120kmh kolmosella ja nelosella 6,2s. Auto ei kulje kolmosella kuin n. 117kmh, joten ilman vaihtoa menisi varmaankin 5,5s videosta pääteltynä.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 6.6.2007 19:58

5,8 sek... Todella luotettava kännykkäsekkari...

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 6.6.2007 20:11

Äh, painovirhepaholainen. Tarkoitin tietenkin että 60-120kmh meni kolmosella ja nelosella 6,2s. Kolmosella 60-117kmh 5,2s.

80-117kmh 3,2s

Painoa 2000kg ja tiiliskiven aerodynamiikka...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.6.2007 7:39

Tuo kuudestakympistä kiihdytys on vähän huono kun tuo ahdin ei oikein herään niin alhaalta on kuin sdi:tä käskyttäs ja sama homma nelosella 80:stä, vasta kolmentonnin yläpuolella alkaa olla vetoja

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

ViestiKirjoittaja Oettinger » 9.6.2007 15:03

no johan on pojilla kovia aikoija.

Kaverin kanssa testattiin omalla kakkikopalla (td-ic , kkk 24 ahdin, pop-off tukittu, välijäähy, syöttöä lisätty (1.4 kilon paineet), 3 tuuman putkisto.

60-120km/h 6.8-7.2 aikoja tuli.

80-120km/h ~ 5.8 sec.

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 10.6.2007 14:56

1.9 td vento perus vireillä, paineet noin 1.3 bar. 60-120 tasakaasulta lähdettäessä 7.8 sek, vartti meni 15.6 sek.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 12.6.2007 17:37

Eka testi Sciroccolla katsastussäädöissä. Nopeudet mittarinopeuksia ja virhe ei tiedossa. Voipi siis heittää mutta vähän suuntia näkee... 2-3 vaihteilla 5,9 sekuntia. Moottorina 1,6D ahdettuna.

E: Mittarivirhettä ~7-8km/h, Toinen veto 70-130 mittariin ja samoihin tai vähän allekin menee.
Viimeksi muokannut MJF, 22.6.2007 9:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.6.2007 23:35

Pienen säätelyn jälkeen ahdin herää nyt paremmin eli 2200rpm löytyy jo 1,5bar ja siitä nousee vielä pikkusen.
Täytyy huomenna käydä koittamassa miten nyt liikkuu

tdi rs
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.3.2007 10:36

ViestiKirjoittaja tdi rs » 14.6.2007 14:27

6,6 sekuntia 60-120km/h.

cboman
-
Viestit: 49
Liittynyt: 26.7.2006 1:40

ViestiKirjoittaja cboman » 20.6.2007 18:55

Itse kokeilin pikaisesti viime yönä vähän kiihdytellä. Autona vakio Fabia RS, renkaat poikkeavat 215/40R17 ja kellotus kännykällä itsekseni. Kaasu pohjaan reilussa viidessäkympissä ja kello käyntiin kuudessa kympissä. Yksi veto kummallakin vaihteella.

3. vaihteella 7,4 sek, meno hyytyi reilussa 4000 kierroksessa.
4. vaihteella 8,4 sek.
Viimeksi muokannut cboman, 26.4.2008 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 22.6.2007 1:39

Jaa pitäiskö vielä testata Vito 108 CDI johon on laitettu cooleri ja jotain muuta pientä (siinä kun ei vakiona ole cooleria ollenkaan). Joutuu kyllä nelosella vetämään 60-120.

Hudu
-
Viestit: 194
Liittynyt: 10.9.2003 14:02

ViestiKirjoittaja Hudu » 22.6.2007 22:14

No, älä nyt pidä meitä jännityksessä ;-)

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 24.6.2007 8:57

vm.-02 Transit 2.0 td 60-120 meni 32s.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 27.6.2007 8:38

uusi transit 130hv 2.2l etuveto meni kuitenkin 60-120 välin vajaaseen 13s ja vaihtaa piti välillä 3-4. ei paha nuin vakioksi. piti ajaa ilman luiston estoo koska ei ollu pitoja kunnolla 1 niin luistonesto rajotti menon ja meni yli 17s luistoneston kanssa.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 27.6.2007 10:57

Toi mun transit on 75 kaakkinen, vaihtoja oli 3 kpl. Toi on työsuhdeauto joten kaikkeni yritin. Ei kulje mihkään muijan T4:een verrattuna.
T4 meni 4.vaihteella 13.6 s. varovaisesti kokeiltuna.

mtv67
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 28.6.2007 20:22

ViestiKirjoittaja mtv67 » 30.6.2007 22:10

tdifreak,oletko mitannut 0-100km/h?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 1.7.2007 0:20

Joskus on 6:lla alkavia epävirallisia tuloksia tullut.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 1.7.2007 10:39

MB Vito 109cdi 60-120 23,8s... joutuu ajaa kaikki vaihteet läpi kolmosesta kutoseen...

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 1.7.2007 14:27

On tuo oma 96 kw+tehoboksilla hidas...60-120 55 km/h kiihdyttämällä 3/4 vaihteilla 10,2-10,4 kännyllä mittaillen. Puoli tankkia dieseliä, 2 henkilöä ja 225/18 nakit.

E: Tuli vielä urakoitua lähisuvun vehkeetkin kun kerran aloitin 60-120 km/h: Golf 2.0 tdi 4-motion, mtm lastulla 3/4 vaihteilla aika tarkkaan 7,2-7,4 aikoja. Bmw 320 diesel-05 tehoboksilla ja 3 vaihteella rajoittimelle asti 60-120 7 aikoja, 3/4 vaihteilla pikkasen yli 7. Kännyllä kaikki ajat, tarkkaan tietysti samalla suoralla;)
Renkaat molemmissa 18", 2-henk kyydissä.

hfss
-
Viestit: 32
Liittynyt: 7.9.2006 22:02

ViestiKirjoittaja hfss » 3.7.2007 16:45

85kw AJM Boralla 60-120 silmämäärin tasaisella 9.8s suuntaansa ja 9.3s toiseen, mitattu GPS:llä (Tempes GTx). (GPS mukaan ehkä 0.5-1m korkeuseroa 400 m matkalla) Kiihdytys aloitettu n. 50km/h ja vedetty kolmosella loppuun saakka.

Lopussa 105..110 jälkeen puutuu kokolailla ja 100->120 kestää rapiat 4s kun 60->100 menee reilu 5s. 120 todellisessa nopeudessa kierrokset liki 4700..

Jos mittarivirheen unohtaa ja kellottaa käsin, niin puhutaan kokolailla 8.5s ajoista..joo eipä tolla ole viivalle asiaa mutta eihän vakiolla kuulukaan..

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 6.7.2007 14:40

uusi kokeilu pitävällä kytkimellä.. 7.2s vois vähän parantua kun sais noi tonnivanteet veks. kännykän sekkari mittalaitteena että voipi heittää :)

Pari kokeilua lisää joista keskiarvo n. 6.8s

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 15.7.2007 1:00

60-120km/h useamman vedon keskiarvo 4,8sek
Viimeksi muokannut golf, 15.7.2007 23:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.7.2007 8:52

Millä turbolla toi 4,8s?

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 15.7.2007 9:25

jotenkin vaan ei nyt jaksa uskoa tota alle 5sec aikaa...sateella alamäkeen??no kumarran jos pistät videon tosta...=)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 15.7.2007 11:31

en kyllä mäkään ihan heti =) ja video sillain että näkyy todellinen nopeus esim gps:llä

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 15.7.2007 21:11

Kai tuo jollain turbo possulla onnistuis :)

OPC
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.11.2004 20:20

ViestiKirjoittaja OPC » 16.7.2007 21:49

zitikkalla kävin tänään kellottamassa ja 7 sekunnin pintaanhan se meni.
mutta erikoista tuossa on se että parhaan ajan sain kun vaihtaa välillä 3:selta 4:selle

jos kiihdyttää 3. koko matkan on viimenen 10km/h yhtä tuskaa ja 4:sellä luistaa kytkin.

smurffibussi
-
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2003 13:04

ViestiKirjoittaja smurffibussi » 20.7.2007 16:22

eiköhän noi superturbot lyö pöytään jotain kolmen sekan aikoja. sitten on bensakoneet erikseen (ei tässä tredissä) joissa kierrokset helpottaa samalla vaihteella vetoa joten siitä tulee etua eikä toi 4 sekkaa ole mitenkään ihmeellinen aika.

Hittokun ei muista enää HDI berlingon aikoja ja on muistiinpanotkin kadonneet.

hfss
-
Viestit: 32
Liittynyt: 7.9.2006 22:02

ViestiKirjoittaja hfss » 20.7.2007 21:13

Piti vielä viikolla AJM:llä koittaa, ei se vaan siitä kummene. GPS (Tempes GTx):llä mitattuna tasasen näköisellä yhteen suuntaan 60-120 9.5s.

Tosin VAG-LOGgauksesta sama kiihdytys 8.9s. Oisko tossa VAG-COMinkin nopeus näytössä noin paljon heittoo, vai onko GPS noin epätarkka? Eihän sekää oo mikään absoluuttinen. Hyvin tuo vaan silti tuntui vielä tikissä olevan. Saa nähä millon saa ASZ:lla aikaseksi kokeilla.

edit. Ja siis kyseessähän on kolmosella läpikiihdytys nopeusalueen yli, ~50 nopeudessa talla pohjaan


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 154 vierailijaa