60-120 km/h

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 8.1.2011 16:26

Race chronon mukaan siihen 2.6-2.9s välille se menee joka kerta kunhan pitoa riittää. Toi on siis kolmos vaihteella veto joka aloitetaan n 60kmh. On siinä imuputkikin vaihdettu.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 8.1.2011 17:31

Mukavasti kimpoaa, tuohon taitaa tarvita jo lähes 400hv:n luokkaa tehoakin tuon kokoluokan autolle.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 8.1.2011 23:29

No jopas loikkaa Seat. Kyllä tuolla kelpaa ohitella. Paljonkohan mahtaa olla kierroksia 80 km/h vauhdissa kolmosella?
Noista linkin autoista huomaa selvästi välitysten vaikutuksen, varsinkin isommilla vaihteilla.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 9.1.2011 20:34

Mukavasti kimpoaa, tuohon taitaa tarvita jo lähes 400hv:n luokkaa tehoakin tuon kokoluokan autolle.


Kyllä siihen 300 hp riittää jo ihan nätisti, esim. mazda 3 mps imu- ja pakoputkella sekä uudella coolerilla vetää 2,6s myös saman välin, ja voimaa on se vajaa 300. Tuossa leonissa välitykset osuu just sopivasti tuohon väliin. Ocu rs on 250 hepalla menee 3,3s, siihen 50hp lisää niin 0,5s katoaa vikkelään.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 9.1.2011 22:32

Sittenhän toi octavia kepittäis helposti kaikki noi rob-s:n linkittämät autot. Sinne jäis porschet, skyline, evo, sti ja muut.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 9.1.2011 23:56

No mut sehä onkin RS :D

Sehän sopiski tolle listalle kärkeen:
http://www.germancarforum.com/test-data ... 0-kph.html

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 11.1.2011 10:18

Diffas, linkissäsi on väärä vaihde... RS ja Cupra kolmosella vedettyjä aikoja. Nelosella aika huononisi sekunteja.

Tuossa käytännön ohituskykyä nakulla. :)
http://www.youtube.com/watch?v=dYl9XsRtssk

Jokapäiväinen käyttis vetokoukulla ja täydellä sisustalla.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 11.1.2011 15:35

Diffas, linkissäsi on väärä vaihde... RS ja Cupra kolmosella vedettyjä aikoja. Nelosella aika huononisi sekunteja.


Kaik on suhteellista. Jos linkin laitteet ajais kolmosella tai kakkosella, niin olisha nuokin
ajat sekunteja parempia. :) Itellä on ehkä vajaa puol sekkaa hitaampi 4 kuin 3.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 11.1.2011 16:05

Jos linkin laitteet ajais kolmosella tai kakkosella, niin olisha nuokin
ajat sekunteja parempia. :)


Juuri tätä tarkoitin.

Itellä on ehkä vajaa puol sekkaa hitaampi 4 kuin 3.


Sulla onkin woimadiesel, eikä mikään tärpättiräpsy. :)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 11.1.2011 19:44

Sulla onkin woimadiesel, eikä mikään tärpättiräpsy. :)

No woima on vielä kaukana tästä diiselista tällä hetkellä, hyvä kun perusliikenteen
seassa pysyy, mut ehkä myöhemmin sit. :)

Piti ihan käydä varmistaa asia radalla. Kellon mukaan näyttäis vedot olevan talles. :D
tjeu Reipas neljä sekuntia siinä aikaa kuluu, kellolla 4.2s.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.1.2011 22:52

Piti koittaa portterilla samaa :D T4 4x4 1.9tdi

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 25.1.2011 23:51

On se neliveto kiva. Kanttikuatro 1,9td lumella 60-120 5,9 sekuntia :)

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 26.1.2011 10:13

^ Tuo on todella kova aika. Mahtaa bimmeripojalla lippis pyöriä pässä, kun kattoo, että mikä se tuonne mustaan lumipöllyyn hävis.

D-Iivil
-
Viestit: 60
Liittynyt: 30.1.2009 12:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja D-Iivil » 26.1.2011 10:41

On kyllä kieltämättä aika tiukka aika. Miten mitattu ja mitä ihmettä autolle on muuten tehty? :D

Itse kokeilin viimein omaa laiskiaista (passat 3b variant, 1.9 TDI) eilen, mutta mittaus oli hieman hankalaa kun suti kolmosella ja nelosella niin rankasti. En päässyt sutimatta kuin 9,5 sekuntiin. Täytyy kokeilla sulalla kelillä uudestaan :)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.1.2011 13:34

Racechronolla mitattu, kesäkelillä meni samassa paikassa mitattuna puolisekuntia kovemmin. Eipä sielä koneessa mitään ihmeellistä oo, R-nokka ja kanavia vähän hipistelty, Mersun om606 K14 ja 10mm pumppu.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 27.1.2011 21:37

Kävivät ajamaan oikealla tiekarhulla tuon takapihan kiihdytysradan, parani aika 5,2 sekuntiin. Pikkuhiljaa tekis mieli dynoon...

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 28.1.2011 21:59

saabi menee sinne tarpeeks nopeesti riippuen tiestä ja pidosta ja kaikistä (automaatti)
Vanha portteri ei kiihdy enää muutakuin lavetilla.
Uudempaa portteria en ole kokeillut, jos kesällä sitten :)
Viimeksi muokannut Renek, 29.1.2011 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 29.1.2011 9:44

4-motion farkku golfi meni racechronolla mitattuna 4,3s lentävällä lähdöllä 60-120.
Paras aika tulee 3 vetämällä vaikka kierrokset ei kunnolla riitä 120km/h, mutta silti tulee parempi aika kuin vaihtamalla 4:lle. Vähän epäilen tuota racechronon luotettavuutta.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 29.1.2011 11:46

Tuo on ihan normaali aika noin 300-350 hevosvoimaiselle mk4 golfille.

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 6.2.2011 10:32

Vähän epäilen tuota racechronon luotettavuutta


Sitä olen myöskin hieman tehnyt mutta koska ei ole omakohtaista kokemusta eikä suoraa vertailua voin vain ihmetellä ja ihailla noita aikoja:)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.2.2011 11:15

viime kesänä kävin racechronolla 5800 nokialaisen kanssa 1/8mile modilla vähän päälle 400hp nelikko bokseri vehkeen kyydissä kiihytyskisoissa niin chrono antoi ajoiksi 9.9 ja 9.6
kun taas kisojen mittalaitteet antoi alle 8 sekunnin aikoja.

että ainaskaan paikaltaan lähtiessä ei antanu oikeita aikoja

edit: tosin kävin harjoituslähdöt kyydissä mutta ei nekään epäonnistunu ja ku tämmönen vähän päältä 60kiloa keviä hyöhensarjalainen niin en jaksa uskoa tuohon epäonnistumiseen/painonlisäykseenkään

vagiiri
-
Viestit: 41
Liittynyt: 7.5.2006 14:01

ViestiKirjoittaja vagiiri » 6.2.2011 11:36

Luulisin, että tuollaisissa "läpiveto" mittauksissa, mitä tämäkin topic koskee, mittatarkkuus on parempi. Voipi tulla jopa suht oikeitakin lukemia. Tuntuu että paikoiltaan lähdöt tuottaa enemmän hankaluuksia. Itse hankasin joskus muutamia 0-100km/h lähtöjä hieman trimmatulla urs4 audilla ja en päässyt silläkään race chronon kanssa edes samalle sekuntilukemalle, mitä jo vakiona pitäisi mennä. Tehtaan ilmoittama kiihtyvyys pitäisi olla ajettu 230hv tehoilla ja mulla siinä ei varmaan 300hv ollu kaukana. Vois kuvitella, että tuolla teho erolla olis jo kuitenkin saanut menemään vakio auton spekseihin, vaikka ne tehtaan ilmoittamat monesti hyvin optimistisia arvoja onkin.

D-Iivil
-
Viestit: 60
Liittynyt: 30.1.2009 12:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja D-Iivil » 7.2.2011 9:21

Viimein oli sen verta sulaa ettei mennyt pelkäksi sutimiseksi:
http://www.youtube.com/watch?v=LSZb99_9V7I

Vähän reilu 6,5 sekuntia tuohon 60-120 vetoon näytti menevän videolta mitattuna (65-125kmh mittarinopeutta, mittari heittää ~5km/h). Neloselle joutui vaihtamaan kun hirvitti vetää kolmosella tuonne saakka....

Ajokkina siis Passat Variant 1.9 AFN-koneella jossa tällä hetkellä vain EVRY+3bar mappi.

Edit: ilmeisesti video on jostain syystä liian nopea, ei tuo oikeasti voi noilla kujeilla kulkea noin lujaa....
Viimeksi muokannut D-Iivil, 7.2.2011 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 7.2.2011 13:05

Kannattaa muistaa että jos käyttää race chronoa puhelimella joka ottaa 1Hz taajudella taivaalta GPS tietoa, niin nopealla autolla kiihtyvyys on tarkkuuden säilyttämiseksi syytä aloittaa vähintään niin kaukaa mittauksen aloitusnopeutta kuin uskoo auton yhdessä sekunnissa kiihtyvän. Että jos mittaa väliä 80-120 niin parempi lähteä 50 tienoilta kiihdyttämään ja jatkaa 140 asti. Muuten on mahdollista että näytteenotto välille, alun tai lopun viimeisen sekunnin slotiin sisältyy aikaa jossa autoa ei kiihdytetä ollenkaan. Selitin asian varmaan erittäin hankalasti mutta racechronosta voi tarkkailla mittausdataa ja siitä ongelman voi havainnollistaa visuaalisesti. Mikäli käytössä on esim 5Hz GPS mokkula on ongelma useita kertaluokkia pienempi.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 7.2.2011 14:11

2.4d 80-120km/h, 4. vaihde. Talvirenkaiden johdosta mittarinopeus = todellinen nopeus.
http://www.youtube.com/watch?v=H6AEfaWO5CE
kestää muuten melkein pienen ikuisuuden :)

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

ViestiKirjoittaja naukja2 » 7.2.2011 16:28

Täällä näkyy olevan melkein yhtä montaa tapaa mitata tuota 60-120 väliä, kuin on mittaajaakin.

Toiset lähtee tasanopeudesta ja toiset kuka millaisellakin alkuvauhdilla..

Mikähän mahtaa olla se "oikein" tapa tehdä tuo kiihdytys? Vai onko muuta sääntöä kuin, että miten vaan nopeiten tuon välin pääsee..? :-)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 7.2.2011 16:35

Oikein se mun mielestä olis tasanopeudesta nopeimmalla vaihteella. :)

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 11.2.2011 20:56

Nykykunnossa Passatti meni ton välin Vag-comin mukaan 6,43s.

edit, tarkka aika

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.3.2011 16:47

... keväämmällä tms. toivotaan että vähä virkistyisi tuosta. :)
60-120 / 5.8s ja 80-120 / 3.9s


No kyllähä toi pelkästään uudemmilla männillä ja kansien vaihdolla tuntuis vähä kuitenki piristyneen kelloa vasten mitaten. Vielä ku vähä säätäis softaa, niin kyllähä tästä voisi ihan soiva peli tulla vielä.
60-120 / 5.3s ja 80-120 / 3.6s 3.vaihteella 55kmph ja lämä tiskiin.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.3.2011 17:39

Ohhoh, alkaa olla ihan vakuuttavia noi diffaksen kiihtyvyys lukemat. Noi sekunttimäärät vaatii ton painoiselta autolta jo aika paljon tehoo.

Edit. Kiinnosta ois kuulla Sami J. Tehoarvio Diffaksen autosta. Teillä on kuitenkin saman painoiset autot ja Samin auto on vasta penkitetty.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 20.3.2011 19:42

No tulihan sitä kulkua sitten lisää kuiteski vaikkei persdyno mitään kertonutkaan. Onnistunut muutos vastoinkäymisistä huolimatta. Thumbs up.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 20.3.2011 20:22

Nyt ei ihan Jukan kysymys selvinny, mutta enemmänhän siinä näyttäs olevan :) Olikos tuo 2,5?

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.3.2011 20:36

Nojoo, mut passatti lienee painavampi kuitenkin, A4:n 1700kg about kuskin kanssa. Selkein parannus tohon aikaan ja parempi veto tossa keskialueella, eli joku 2500-3500 välillä. Vielä kun sais ahtimenkin herää silleen nopeammin alhaalta, niin voisi vielä parantua. Vois siis kai kuvitella, että vääntöä on ehkä tullut hieman lisää, mut ei niinkään yläkierroksille huipputehoa. Jos pyttyjen välinen puristuspaine-ero on pienentynyt, niin sehä auttaa jo tarjoamaan hieman lisätehoa. Eroa oli kuitenki 5baria, ennen remppaa. Nykyisestä tilanteesta ei toki ole tietoa, mut näyttäis ihan lupaavalta.

Otin pienen videonkin tossa kokeeksi; tsk tsk.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.3.2011 20:39

Sitä vaan mietin paljon se vaatii tehoeroo tuollainen reilun sekunnin ero. Tai voihan se nopeus ero myös johtua vanne valinnoista. Vaikuttaa muuten yllättävän paljon tuolla välillä noi vanteiden painot!

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 20.3.2011 20:42

http://www.youtube.com/watch?v=JyWxlRCbOk8

Tossa oma pätkä :) Alla perus 16" alut 205/55 nastoilla. Tossa kun postittelin niitä ni tais olla 19kg nurkka.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 29.4.2011 21:51

kilpijoki kirjoitti:2.4d 80-120km/h, 4. vaihde. Talvirenkaiden johdosta mittarinopeus = todellinen nopeus.
http://www.youtube.com/watch?v=H6AEfaWO5CE
kestää muuten melkein pienen ikuisuuden :)


Haiskahtaa etufillarit ilmassa ajetulta, kansa vaatii videota jossa näkyy mittarin lisäksi myös tie jotta saadaan väitteillesi jotain pohjaa, muutoin kuulostaa hieman uskomattomalta! :)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 30.4.2011 11:01

Vaikuttaa muuten yllättävän paljon tuolla välillä noi vanteiden painot!


Fysiikkaa apunakäyttäen voin todeta, että ero ei tule vanteesta, vaan käytetystä renkaasta, jos vertaillaan samankokoisia kesä ja talvirenkaita. Kesärengas on yleisesti paljon raskaampi liikuttaa kuin talviregas, johtunee suurelta osalta talvirenkaan lamellien "löysyydestä" ja sen vuoksi rengas ei aiheuta samanlaisia voimanhukkaa renkaan muodonmuutokseen. Vanteen massa pyörivässä liikkeessä on teoriassa max. kaksinkertainen sen omapainoon verraten, eli 10kg vanne tuntuu kiihtyvyydessä samalta kuin 20kg säkki takaluukussa, käytännössä ero on vieläkin pienempi.

Ja tosielämän esimerkki, talvella oli alla samankoikoinen rengas/vannepaketti joka painoi 4kg enemmän per kulma, eli 16kg enemmän jousittamatonta massaa... auto liikkui huomattavasti kevyemmin kuin kesäkumeilla. Eli ei se paino itsessään, vaan ne muut asiat...
Viimeksi muokannut jjj84, 1.5.2011 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.4.2011 13:53

On muuten sitten aivan tasan satavarma asia että vanteen/rengaspaketin paino, vaikka kokonaishalkaisija pysyisikin samana, vaikuttaa auton kiihtyvyyteen uskomattoman paljon. Jousittamattoman massan määrä vaikuttaa muutenkin alustan toimivuuteen paljolti.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 30.4.2011 14:41

Sciroccoon kun vaihdoin joskus 14" peltivanteiden tilalle 15" alut niin piti tarkistaa ettei ole käsijarru päällä. Niin paljon hidastui.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.4.2011 15:52

p0wer kirjoitti:On muuten sitten aivan tasan satavarma asia että vanteen/rengaspaketin paino, vaikka kokonaishalkaisija pysyisikin samana, vaikuttaa auton kiihtyvyyteen uskomattoman paljon. Jousittamattoman massan määrä vaikuttaa muutenkin alustan toimivuuteen paljolti.


Tietenki, suurempi massa tarvitsee enemmän voimaa saavuttaakseen saman pyörimisnopeuden kuin se kevyempi setti. Pelkkää fysiikkaa.

TDITipi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 30.7.2003 14:59

ViestiKirjoittaja TDITipi » 2.5.2011 9:00

Pelkkä massa ei kerro koko totuutta. Se missä massa sijaitsee suhteessa pyörimisakseliin on tärkeää.

Esim. kuvitteellisesti kaksi samanpainoista rengas+aluvanne settiä. Molempien renkaiden halkaisija sama, mutta toisen profiili korkeampi kuin toisen (esim. 35 vs. 70).

Koska renkaan osuus kokonaispainosta on mitä luultavimmin pienempi kuin aluvanteen, siirtyy matalaprofiilisessa rengas+vanne yhdistelmässä massa lähemmäs renkaan ulkokehää kuin mitä korkeaprofiilisessa.
Tästä johtuen inertia kasvaa matalaprofiilisessa renkaassa ja pyörimisliikkeen muuttamiseen tarvitaan enemmän voimaa, vaikka siis puhutaan samasta kokonaispainosta.

Tämän takiahan esim. F1-moottoreissa kampiakselin vastapainot on tehty jostain pirun kalliista ja tiheästä metallista, jotta painon koko voidaan pitää pienenä ja sijoittaa se mahd. lähelle kampiakselin keskinapaa.
Tällä saadaan inertia kampiakselissa pieneksi ja täten kierrosherkkyyttä / max kierroksia lisää.

Eli suurin syy suurien kesäpallojen aiheuttamaan kiihtyvyyden heikkenemiseen on niiden suurempi inertia ja sitä kautta voiman tarpeen lisääntyminen. Toki painon lisääntyminen vaikuttaa myös mutta ei suoranaisesti yhtä paljon.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.5.2011 17:46

A4Q 3.0 TDI meni 50-110 km/h kolmosella 5,2 sek. Tuon jälkeen tuli vielä vähän lisää voimaa kun vaihtoi uuden ilmansuodattimen 60tkm ajetun tilalle.
Ei jaksanut mennä 120:een kolmosella.

Onko Tipi mittaillut omaansa?

TDITipi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 30.7.2003 14:59

ViestiKirjoittaja TDITipi » 3.5.2011 20:14

50-110 km/h 3. vaihteella : 4.8s
80-120 km/h 4. vaihteella : 4.2s

Tulokset mitattu VCDS:llä , näyteenottotaajuus 12/s.
Audin paino kuskin kanssa 1920kg. Melkoinen malmikasa.

Sama "vika" kuin Freakin testaamassa 3.0 TDI:ssä. Veto loppuu 4500rpm ja ei riitä 120km/h asti. Jos kiskoisi 5000+ rpm, niin ajasta lähtisi varmaan muutama kymmenys pois.
Ehkä Artulla on tähän joitain taikatemppuja takataskussa =).

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.6.2011 17:22

Polo 6KV TDI Variant
61 - 121km/h 4,01s

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 5.6.2011 18:59

Hyvin kyl suhaa Polonen jo.
Viimeksi muokannut diffas, 18.9.2011 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 18.9.2011 19:54

Rötääminenki loppunut omia aikojaan näemmä ainaki väliaikaisesti. Mikähä lie ollut.
Eilen tuli käytyä kotimatkalla suljetulla alueella testaamassa eri kiihtyvyyksiä. Edellisen
softapäivityksen jälkeen, vaan on aika tuskallisen hidas toi ahtimen herääminen. :D
Varmaan paranis selvästi ajat näistäkin

60-120 paras 4.8s - huonoin 5.4s **
80-120 paras 3.0s - huonoin 3.4s **
60-160 paras 11.8s - huonoin 12.1s *
(*3-4 vaihteilla. **huonoin aika oli oikeasti se ku gepsi lähti lentoon kojetaululta :D.)
100-160 paras 6.5s - huonoin 7.1s (4.)
100-200 paras 15.2s (4-5)

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 19.9.2011 10:44

Jos nyt oikein tulkitsin niin diffakselta lähtenyt sekunti tuosta 60-120 ajasta. Ei todellakaan huono kun ajattelee et ahdin vois toimia paremmin. Edistystä siis ! Myös JukkaA:n lukemat on kyllä aikas muikeat !

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.9.2011 11:06

Nykyään ~4.6sek käsisekkarilla mitattuna, useamman vedon keskiarvona. Vieläkun saa oikeat renkaat sekä alatukivarren puslat kuntoon niin saattaapi kymmenys jos toinen lähteä.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 19.9.2011 16:41

Jos nyt oikein tulkitsin niin diffakselta lähtenyt sekunti tuosta 60-120 ajasta. Ei todellakaan huono kun ajattelee et ahdin vois toimia paremmin. Edistystä siis ! Myös JukkaA:n lukemat on kyllä aikas muikeat !

Parin vuoden takaisiin vetoihin kun vertaa, niin on 7.7->5, et kyl jotain muutosta on
tapahtunut, vaikkakin kauheen laiskaltahan tuo vieläki tuntuu.

Ulostin muutaman ruudun tosta paremmista vedoista:
http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random/mi ... 9_2011.jpg
Hyvin näkee poikittaisista viivoista mis on muutaman sekunnin paineenkeräystalkoot. :D
Vähä liian iso-hukkismainen toiminta tällä hetkellä.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 19.9.2011 18:53

Diffas, unohdin pönttö mainita et parannusta sekka siis tuohon kevään aikaan. Toivottavasti oma nuhis menis ens vuonna jo alle 10 sek ;)

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 22.10.2011 18:47

Audi 2.0 TDI_Q 125kW

60-120 6.7s. (3v)

LTR softa, muuten vakio sedani

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 22.10.2011 21:42

Millä laitteistolla tuo audin veto mitattu, kuulostaa vain kohtuu kovalta, kun oma vastaava softattu 125kW vei samassa vedossa yli 8s... ja ei, oma auto kyllä kulki niin kovaa kuin tuollainen tonnikeiju 200 hepan voimin voi :)

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 23.10.2011 10:07

Golf IV Variant AJM

60-120km/h 6 sek kolmosella tasavauhdista kello käyntiin

GT1749VB ja ohjelmapäivitys

Vakiosuuttimilla
Viimeksi muokannut Liyno, 23.10.2011 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 23.10.2011 13:13

Tuo Audin veto ajettiin ihan sekkarilla ja lentävällä lähdöllä ilman vaihtoa. Vaihto 3-4 aika huononi 7.5s.

onhan tuossa virhemarginaalia, mutta kyllä se alle 7 joka tapauksessa jää. Ihmeen hyvä aika kyllä, ei tuo auto niin tehokkaalta tunnu mitä tuo aika lopulta on.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 23.10.2011 15:28

Golf IV variant 1.9 AGR

60-120 5.9s

Lentävällä lähdöllä sis vaihdon 3/4. 3 menee vikatilaan 110km/h kohdalla

12mm
2260 vnt
iso cooleri
3bar
jotku isot suuttimet, ei muista enää..

Harmi kun menee vikatilaan kolmosella. Toiveissa oli matalaa viitosta...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.10.2011 15:55

Pikkusen herkistely Golf IV 4Motion ajm
Vähän hankaloittaa lähtöä kun ei kärsi painaa kaasua pohjaan alle 3800rpm kun alkaa kytkin luistaa.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 23.10.2011 16:01

Mä en oikein pidä minään noit sekkarilla otettuja aikoja. Ja kyl joku 200hp disun pitäs seiskan puolelle helposti mennä 60-120.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 24.10.2011 10:46

Mä en oikein pidä minään noit sekkarilla otettuja aikoja. Ja kyl joku 200hp disun pitäs seiskan puolelle helposti mennä 60-120


Tempes antoi nuo omat lukemat tuolla yläpuolella, B7 125kw softattuna 205hp/420Nm vie 60-120kmh vedossa 8,0-8,2s 3. vaihteella. 80-120kmh toistuvasti tempestillä 5,8-6,0s väliin 3. vaihteella.

0-100kmh auto kirmasi nopeimmillaan ajassa 8,0s.

Ei se diisselin voima niin ihmeellistä ole, kun auto painaa melkein 1700kg.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.10.2011 13:33

Hyytynee kolmosella melko pahasti ennen 120 nopeutta tuollainen lastutettukin.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 24.10.2011 13:40

5,8s 3 vaihteella ja 6,2s 3-4 vaihdolla. Jos dpf on lähes täynnä, niin 3. vaihde alkaa hyytyä selvästi 3500rpm paikkeilla ja jää silloin lukemaan 6,4s. 3-4 vaihdolla ja täysi dpf niin aika on sama 6,4s.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 24.10.2011 14:13

Perustin väittämäni vaan, jokunen vuosi sitten tässäkin topikissa kun oli oma lastutettuna 185hp/430nm, niin kulki ton välin aikaan 7.5s. Ja painoero tuskin on kovin suuri. Tankki kuivana auton tyhjäpaino oli viime viikolla 1550kg, kuskin kanssa sit reipas 1700kg. :)

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 24.10.2011 18:23

Värkkäilin joutessani tuohon agr cordobaan evryn ja pitihän sitä kokeilla mihin se tuon 60-120km/h välin kirmaa. Kiihdytyttelyt tapahtui 3 vaihteella tasavauhdista ja ajanottona toimi kännykkä :D. Useampi veto tuli ajettua ja keskiarvo pyörii siinä 8 alkavissa lukemissa. Lievässä alamäessä aika painuu 7 puolelle ja ylämäessä taas 9 päälle. 100km/h jälkeen aistittavissa puutumista.

Että kyllä tuolla painolla taitaa aika iso merkitys olla. Tuo agr taitaa evry päällä pyöriä jossain +100hv/250nm tehoissa ja näillä tuohon pikku koppiin saa jo hyvin apua ohituksiin. Tuohon kun laitettaisiin se 500kg lisää painoa niin ajat olis varmaan jossain lähempänä 15sek :D. Jos joskus on aikaa niin olis ihan mielenkiintoista heittää kaikki romut, vararengas ja takapenkit pois ja koittaa minkälainen vaikutus näillä on kulkuun.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 24.10.2011 21:38

A6 AKE koneella, tipillä ja quattrona karvan alle 9 sekunnin Tdifreakin ohjelmoimana. Painoahan tuolla on 1850kg+kuski. Racechronolla mitattu.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.11.2011 18:40

A5 3.0 TDI kolmosella, turboa muokattu ja ohjelmaa opeteltu. Autossa aivan kamalan suuret pyörät.

55-115km/h 4,9 sek
60-120km/h tasan 5 sek

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.11.2011 18:57

Oijoijoijoi. Alkaa toi A5 hiukka liikkumaan! Onko omistajalla tarkoitus penkittää tuota, esim. Jyväskylässä? Olisi mukava kuulla lukemat ja nähdä käyrät.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 10.11.2011 20:39

Tossa lienee testiajossa tuo Finturbon billetti kompura nyt?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 11.11.2011 10:51

Joo billettikompura on GTB2260VK:ssa. Ahtimesta tuli hiukka viiveisempi mutta ilmaa tuntuu riittävän. Ahdot 1,6-1,65 ja lambda 1,05-1,1 paitsi yläkierroksilla laihenee 1,2:een. EGT nelosella max 865C, ei paha tuokaan.

Kyllähän tuosta dynotuksesta oli puhetta, täytyy patistella ;).

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 11.11.2011 12:12

Menikö pelkästään siis kompura vaihtoon vai myös pakoropeli?

Kyl tosta varmaan jotain 350+ lukemia voisi odottaa, kerta vakionaki työntää sen 320 pihalle.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 11.11.2011 12:34

Pakopuoli vakio, joten ei siitä mahdottomia.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.11.2011 18:56

A4 3.0 TDI 204hv, ohjelmaa ropattu ja kolmosella:

50-110 5,1 sek
55-115 5,5 sek

ja hyytyy tuohon 115:een totaalisesti, kierroksia 4800-4900.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.11.2011 21:26

Tässähän alkaa tulee kiire, ku isoveljet meinaa ohi mennä. :D Minkäs verran nois on jo syöttöä?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.11.2011 22:44

Piti oikein kaivella logia esille. 80 mg tai enemmän on A4:ssä välillä 3000-3900 rpm ja 4800 rpm on vielä 64mg, siitä sitten tippuu nopeasti.

Vitosessakin on melko paljon eli enemmän ;). Mutta EDC17:ssa on vielä löytymätön rajoitin että ei anna kuin 70-71mg 4000rpm:ssä joten 'pakko' on duraatiokartoista pumpata vähän extraa.

Aika hyvin on päässyt nyt vertaamaan niin 240hv A5:sta muokatulla GTB-ahtimella menee selvästi enemmän ilmaa läpi kuin 204hv A4:sta vakio KKK:lla, siis samoilla ahtopainella. Lambdassa on noin 0,1-0,15 ero ja pakolämmöissä noin 100 astetta.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 13.11.2011 12:08

Aika samoihin lopputulemiin pääsin myös omassa. Semmoinen 73mg menis nykyisellään koneseen ja se on se 280hp.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 13.11.2011 18:08

Golf IV 4-motion ALH tasan 5 sek. Mitattu race chronolla, välit loppuu kesken, joutuu kierrättää lähemmäs 6000rpm

Kesällä vanhalla laatikolla hieman paremmat välitykset 3-vaihteella, meni 4.5s

JuhaS84
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.2.2008 11:17

ViestiKirjoittaja JuhaS84 » 13.11.2011 19:05

golf lll 1.9td 60-120kmh 4,7sek keskiarvo.. mitattu race chronolla...

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 13.11.2011 20:11

Onks muuten mitattu 1hz, 5hz tai 10hz päivityksellä noil racechronoil? Meinaan on ihan hävytön ero ajoissa 1 vs 5 vs 10.

Taitais olla syötön puutetta ku äsken panin egt mittarin kiinni ja kävin suljetulla-alueellaajaa nelosella niin ei noussu pakolämmöt ees 700c. 695c @ 4900. :D

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 13.11.2011 20:20

Softa piristeinen E91 330D vakionopeussäätimellä 60 lasissa 3:lla ja kaasu pohjaan, 60-120km/ 4,4s.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.11.2011 16:55

Aivan vakio Shitroen C4 Picasso 17,5sek 60-120km/h. ;)

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 6.4.2012 13:39

Kevyesti softattu 1.9 Tdi 3C Passat Variant meni 60-120 välin 6,3s +-0,17s.
Mitattu vag-comilla tarkistetuista nopeusarvoista.

Tässä vielä video ko. väliltä.

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 2.7.2012 20:25

Lupo 3L menee nykysäädöillä jo alta kymppiin 60-120 km/h kolmosella ;)

http://www.youtube.com/watch?v=j0xvKauPVhY&feature=youtu.be

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.7.2012 21:43

Pakopaineko tuossa menee mittarin ympäri?

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 2.7.2012 22:23

Joo tuon turbon eka softa versio tuossa ja muutenkin vasta toinen versio, eli muutoksia on tehty todella paljon. Pakopaineet menee tappiin hetkellisesti, eli yli 3 bariin ennen kuin nostaa paineet. Pienillä vaihteilla tuo ei ole ongelma, mutta jos lähtee vedättämään isolla vaihteella pienillä kierroksilla on paineet tapissa ehkä liian pitkään. Muuten nousee maksimissaan sinne 2.5 barin tuntumaan 4500 rpm paikkeilla.

Säätötyö jatkuu kyllä. ja myös tulee uusi pakosarja ja downpipe kun nuo tuli kasattua kiireessä ensi viikonlopun speed partya varten.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 2.7.2012 22:52

Ja minä kun suunnittelin vielä hierovani ahto- ja pakopaine käytöstä...
Näin meilläpäi -->> http://www.youtube.com/watch?v=rggD8Vne ... e=youtu.be
Nelosvaihde, kierrosalue 2000-4200rpm.

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 2.7.2012 23:37

perus aazi k24 -ahtimella @1.5bar

0-100 10s (kolmosvaihde sisässä ennen 100km/h)

80-120 en mitannut, mutta "lentämällä" vrt vakio.

60-120 ei kiinnosta.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 3.7.2012 15:17

Minkä takia sit postasit 60-120km/h topikkiin jos se ei kiinnosta?

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 3.7.2012 21:51

postaamisen ilostahan täällä muutkin postailee :D

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 4.7.2012 16:50

No olis postannu 0-100km/h topikkiin :D

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 19.7.2012 11:04

passatti afn evryllä + muilla pikku modeilla, videosta slowmotionia hyödyntäen kymmenyksen tarkkuudella laskettuna.

60-100km/h 4,6s 3.vaihde
60-110km/h n. 8.2s-8.5s 4.vaihteella
(hitaampi oli edes eikä voinu vetää 120) aika hitaasti vaan toi viisari näyttää taulussa liikkuvan.

E: laitetaan nyt vaiks toi video, vähän laimee mutta kyl se arkiajossa piisaa.
youtuben sekuntti kelloo ei kantsi kattoo kun se on 1s jäljessä :-)
https://www.youtube.com/watch?v=iIZs_Xt ... ata_player

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 24.8.2012 21:17

Luposta saatu taas vähän ongelmia ratkottua ja nyt päästään jo 60-120 7 sekunnin pintaan lentävällä lähdöllä, eli reilu kaks sekkaa lähtenyt pois edellisestä postauksesta. Lupaa hyvää Lappeenrannan lentokentälle 1.9 mailille. Nyt pitäs olla 181 km/h helppoa kauraa ja pakosarja ja downpipe saattaa keritä vielä uudet sinne ja ehkä vähän aeromystiikkaakin parannettua uusien custom peilien muodossa. Edellisellä setupilla tuli 175.6 km/h loppunopeutta...

http://www.youtube.com/watch?v=wMWC5zrwlDw&feature=youtu.be

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 26.8.2012 14:31

0 to 100 km/h: 8.1 +- 0.65s
400m: 16.2 +- 0.65s, @115 km/h
80-120 km/h: 5.2 +- 0.67s
200 meters: 10.2 +- 0.64s, @112 km/h

60-120 km/h: 6.6 +- 0.68s
3-4 vaihteilla kun tulee rajotin vastaan

softaustahan tuo agr pata vaatisi jo :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.8.2012 16:57

Markon varttimailin loppunopeus on ihan höpöhöpöö. 135km/h olisi lähempänä. Muuten ihan kivasti vakio softaan ja paineohjattuun vnt ahtimeen nähden..

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 26.8.2012 17:03

juuh tuo vartin nopeus voikin olla ihan mitä sattuu kun tuohon 120kmh asti vaan viitsi vetää tuolla suljetulla radalla :)

paineet on tällä hetkellä 1.5-1.6bar ahtoja ja pakopaineet pyörii suurinpiirtein samoissa lukemissa muuten paitsi ihan lopussa ennen rajoitin nousee pakoset noin 2 bariin

RHead
-
Viestit: 77
Liittynyt: 20.6.2004 2:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja RHead » 26.9.2012 14:59

Vakio A4 b8 3.0 TDI Sedan manuaali 5.3s
Vakio A4 B8 3.0 TDI Farkku Autom. 6.0s

Aika iso ero..

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 26.9.2012 15:36

Aika iso on ero voimasiirrossa juu.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 14.10.2012 16:00

Harmi ku ei omaat vehkeet herää ku vasta 70+ vauhdeissa ja rajoitin on vielä liian matala sopiakseen näihi nykysiin alikoon kumeihin. Eli ei o ajallisesti parannusta tapahtunut viimevuoteen...tavallaan. 60-120 5.15s, toisaalta 70-120 4.1s ja 70-110 3sekkaa. Alas ei varmaan saa enää vetoja lisää, mut ylös kyllä varmaan...vois olettaa et paranis siis hieman. :)



(nämä siis usean vedon keskiarvo; racechrono ja 10hz gepsi edelleen)

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 14.10.2012 19:22

^ millä vaihteilla? 3.?

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 14.10.2012 19:43

Juu kolmosella toi menee, nelonen on jo liiian pitkä. :D

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 15.10.2012 9:35

Pistähän diffas tuoretta videota kehiin. Noita on kiva katella :) ja jos pääset suljetulle alueelle testaamaan niin veto pitemmälle kuin 120km/h kelpais myös kattella :D

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 15.10.2012 18:22

No eipä o oikeastaan semmoista mil kuvata atm. Kännykällä ei viiti alkaa kikkailee. Pitää ostaa joskus jossain vaihees kunnon kamera touhua varten. Joskus on ollut kaverin kamera lainas ja sil saaki ihan kelpoja pätkiä.

Toi tosin ennen lastuttamista! Ei o vetoja oikein, sen huomaa kun ei sudi ku ykkösel vähä. :)
Idea lastuttamiseen syntyi kun oli iltalehdessä aiheesta juttu :D

(lisätäänpä vielä että tänä kesällä oli tosi suuria tehohäviötä koneessa, about semmoi 35 hevosta oli karkuteilla lämmöstä johtuen...ja softaki oli toki säätämäti läpi kesän)


Edit: Lisäsin yhden videon yleisön pyynnöstä pien kiihy
Viimeksi muokannut diffas, 3.11.2012 1:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 28.10.2012 10:20

Dashcamilla (GPS) kävin mittaamassa mk3 1.9TD Golfin 80-120 luvut.

Vaihteenvaihto 3-4 @ 108: ~7s
Vaihteenvaihto 3-4 @ 114: ~8s
Nelosvaihteella pelkästään: ~7s

Elikkä huono mittari toi 80-120 tälle autolle, kun tarvii joko tehdä vaihteenvaihto, tai sitten lähteä vedättämään liian isolla vaihteella, jolla kiihtyminen on tahmeaa alussa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa