60-120 km/h

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 22.2.2010 15:36

jetta pärähti 60-120km/H keskiarvo 5.9sek 80-120km/H 3.7 sek


Mittausvälineenä oli...? alkaa vain olemaan sen verran kovat lukemat että oudolta tuntuu jos on pelkästään softaa ronkittu.

gti^^
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.9.2006 9:30

ViestiKirjoittaja gti^^ » 23.2.2010 10:08

ihan sekuntikello ja mittari. kyllä toi pirteempi on ku 170 hp versio tolla softalla..

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 23.2.2010 20:32

N. 2,3 metriä korkea ACV transporteri kykeni 26 sekuntiin - 127hp ja 299nm. Racechronolla mittasin ja toista yritystä ei sitten kiinnostanut enää ottaa.


Sulla on jotain vikaa siinä. Ainakin 20 sekkaa liikaa aikaa ACV koneelle... ;D

Naftasukka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.12.2005 14:16

ViestiKirjoittaja Naftasukka » 9.3.2010 19:55

Nimenomaan ja pahaa vikaa.. vaikuttaa siltä, että parisataa hummaakaan ei toisi aikaa edes kymmenen sekunnin päähän sun vedoista :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.3.2010 1:38

Ei sattunu mitään mittalaitetta mukaan mut kaipa tuosta jotenkin selvää ottaa http://s2.photobucket.com/albums/y15/putkone/?action=view&current=MVI_2551.flv

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.3.2010 14:26

Audi 80 ´90 1Y, 19,9 sekuntia. ´96 Passat 1Z, 15,7 sekuntia.


Vapari-Audi yltyi pumpun vaihdolla hurjaan kiitolaukkaan, vaihteenvaidossa sutimalla videolta katsottuna nyt noin 14,5 sekuntia :)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 23.3.2010 15:48

Nyt on jo ratissa pitelemista kun repii muuten käsistä :D

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 25.3.2010 11:50

Kaikkia varmaan kiinnostaa, mutta laitanpa silti..
Vakio 1.9td aaz vento 520tkm rullattu ilman minkäänlaisia koneen sisäisiä remontteja.
60-120km/h 17.8s
0-100km/h 16.5s
Racechronolla mitattu, kumpiakin vain yksi joten parantuis varmasti kun harjottelis, tosin ei varmasti mitenkään ratkaisevasti parempia aikoja sais.. Kierroslukumittariki näyttää tyhjäkäynnillä reilun 3k joten hankalaa arvioida koska vaihtaa :D

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 1.4.2010 23:43

Kävinpä tos koetta nyt tälläin hieman rikkinäisellä paketilla vetoja. Kaikki ajat parani
tasaisesti. 80-120 väli parani tasaisesti 0.4sekkaa ja 60-120 väli tasaisesti 0.2 sekkaa.
Keskimäärin uudet ajat siis 80-120/5.2s ja 60-120/7.5s

Muutoksia viime kesään on oikeastaan isommat suuttimet, mut nois on anturisuuttimen
piuha irti + softa tekemättä.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 3.4.2010 14:23

Octavia 1.9TDI ASV koneella 8,7s racechronolla mitattuna. Suht uudet Winterviking 2 renkaat alla, kesärenkailla kokeilla uudestaan sitten. 5-7 satelliittia oli yhteydessä, tiedä sitten miten tarkka tuolla Nokian omalla gps:llä. Tukossa tuntuu olevan talven jäljiltä, eka veto 9,5s ja jokaisella vedolla parani ja tuo tulos vasta neljäs. Välijäähyn edessäkin näkyy olevan semmoinen pari kiloa p*skaa, voipi sekin vaikuttaa :) Niin ja virinä vaan evry.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 4.4.2010 0:15

^ Eli tuossa on se 130-140 konia. Onko farkku vai seetani? Hauska verrata ku itellä meni vento samoihin lukemiin 8.6s. Eli oisko ventossa joku 120-140 konia.

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

ViestiKirjoittaja naukja2 » 4.4.2010 14:08

Jos ootte laittanut noita autojenne "kiihdytysajoja" juutuupille, niin siellä on helppo vertailla keskenään kiihtyvyyksiä, avaamalla kahteen eri ikkunaan videot vierekkäin. Toiseen se oma ja toiseen voi sitten hakea verrokkeja ja pitää "kisat".

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 4.4.2010 15:26

Hatchback on tarkka malli, mutta sedaniksi voi luokitella. Omamassa jotain 1350kg (+kuski 94kg)muistaakseni tossa, onkos se Vento paljon kevyempi? Ei ihan kolmosella mene sillee notkeasti tuohon 120km/h nopeuteen, nelonen lykättävä silmään sen muutaman hassun km/h lukeman takia :) 125km/h on mittarissa kun kolmosella puutuminen alkaa.

Edit: uudet vedot sitten kesärenkaat alla, cooleri tarkistettuna ja putsattuna sekä pienoinen ahtovuoto korjattuna.

Suuttimetkin vois vaihtaa(lue vaihdattaa), huonommin lähtee käyntiin nyt kylmänä, ja alavääntö kadonnut aika reippaasti juuri tossa tyhjäkäynnin tuntumassa. Pari kertaa tullut sammutettua valoihin ja ihmeteltyä, kun ei tyhjäkäynnin tuntumasta lähtenytkään niin kuin aikasemmin. En oikeen muuta vikaa voi keksiä. Paranisi käytös varmaan isommilla suuttimilla ja ei kai se pari sekunnin kymmenystä tohon vetoonkaan pahaa tekisi :D

Thejudge
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.4.2008 18:30

ViestiKirjoittaja Thejudge » 4.4.2010 18:27

Tossa kans tuupista kattelin, meni EXÄ reiluun kuuteen...
http://www.youtube.com/watch?v=A-ay2-UnF-U

edit: no seittemää enempää ei mene... :) onhan se patongille kova aika;)
Viimeksi muokannut Thejudge, 4.4.2010 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 4.4.2010 19:07

^ Tuossa juurikin videoiden ihanuus, kun ei katso "Renault-lasien" läpi tuota videota niin itse pääsen lähemmäksi 8 sekuntiin, joka on melkolailla eri asia kuin lähemmäksi 6s :)

Tuokin kuvattu sellaisesta alaviistosta kulmasta että ei voi mitenkään sanoa milloin se viisari oikeasti ohitti tuon 120, siihen vielä päälle mittariheitto niin tarkkuus on kaukana.

Itselläni oli auto joka meni tuon 6s ajassa ja se poistui aikalailla eri tahtiin kuin tuo videon auto.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.4.2010 20:00

jjj84: mutta tuossa thejudge sanoikin
meni EXÄ reiluun kuuteen...


voihan sitä sanoa että menee tuo mun ventoki reilu viiteen vaikka todellisuudessa taitaa olla 15sekunttia lähempänä :)

Thejudge
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.4.2008 18:30

ViestiKirjoittaja Thejudge » 4.4.2010 20:31

Tais olla alamäki ja kellojen siirtokin vei sen tunnin tosta ajasta. ;) Eihän se nyt ole tietenkään mahdollista mitenkään oikeasti!! Eikös??? Saatiinpahan pari tuunaajaa tulistumaan :) ja se jos joku on aina mahtavaa!! Hyvää kevättä teille pojat!

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 6.4.2010 7:31

Jos kokee tarvetta ilmoittaa jokin aika kyseiselle mittausvälille, olisi hyvä että se perustuisi edes johonkin faktaan eikä MuTu tuntumaan persiissä. Hyvää kevättä sinullekin.

ps. nämä thredit ovat täysin hyödyttömiä jos tänne ilmoitellaan aivan hatusta vedettyjä aikoja, siksi mielestäni asiallinen huomautus.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 16.4.2010 21:03

Anturisuuttimen vaihdon jälkeen vedot parani taas. 60-120/6.9sek 80-120/4.8sek. :)
Varmaan osittain siitäkin syystä kun huipputeho tulee nykysin 4800kierrokses ja siten
kolmosella voi vetää noi vedot melkolailla.
Tjaa no eilenpä säädettiinki vähä lisää niin kävin koittaa: 80-120/4.2sek jne
Viimeksi muokannut diffas, 30.4.2011 12:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 4.6.2010 7:13

varovainen repäisy ventolla pysäytti kellon aikaan 4.8 sekkaa.Tuossakin oli jo hieman ongelmia pidon kanssa,tuppaa sutimaan liiaksi että sais mitään järkevää aikaa tuolle välille.Slikseillä aika lienee jo alle 4.5 mutta tämä on jossittelua = /

Svaatana
-
Viestit: 13
Liittynyt: 26.3.2009 17:44

ViestiKirjoittaja Svaatana » 5.6.2010 21:08

Kakkosgolffi 1v moottorilla, 8 tai 9 mm vaparin pumpulla, 1.8 laatikolla ja hyundain välijäähyllä n. 11 sekuntia. :)


edit. Käsipelillä otettu aika, noin 5 kertaa koitin eikä muuttunu lukema lähtikö nelosella vai vitosella, paineita tosin oli 1,1 bar ainakin mittarin mukaan.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 11.7.2010 15:27

MJF kirjoitti: ´96 Passat 1Z, 15,7 sekuntia.


p502 suuttimet paikalleen, ahdot ja iq:t kohdilleen => 10,2s.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 15.7.2010 19:54

Audi A4 2.0tdiq 125kW+motorbit, lämpötila +28`c, tempes + ulkoinen gps

60-120kmh 8,6s, 3-4 vaihteet

80-120kmh 6,3s. 4 vaihde (3-4 vaihdolla sama aika)

Ei mikään raketti, vaikka softalla huomattavasti piristyikin.

Sataseen menee paikoiltaan reilu 8s, hyvällä lähdöllä tasan 8s.

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 15.7.2010 20:30

Onko tuo farkku? Aika yllättävän huonot ajat, eikö muka mene yli 120 kolmosella? Millanen "softa" ja missä tehty? edit. jaajoo tuo motorbit.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 15.7.2010 21:09

Kolmonen riittää aavistuksen yli sataseen, ja farkku, omamassa 1655kg. Pitänee aikanaan katsoa mitä viileämmät kelit tekevät. Voimaa pitäisi olla 200hp/420Nm.

Aika samoissa nuo taitavat liikkua kuin vakio 2.0tfsi, sama määrä kun on tehoa (tai vähän alle).

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 15.7.2010 21:53

Johan on tiheät välitykset =)

Tällä vanhemmalla lootalla pääsee sentään ~130km/h kolmosella ja 5krpm, samat tehot löytyy omastakin kotterosta, tosin ihan kolmiovinen ja viistoperä golffi.

Mutta joo sen verran ontopiciakin että taisin tuossa aiemmin 180hp ohjelmalla mittailla n. 6,5s 60-120km/h, nykysin menee aika paljon kovempaa kun riittää ahtopaineet tonne viiteen tonniin asti kierrättää ;)
Viimeksi muokannut rotfl, 20.7.2010 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

ViestiKirjoittaja M1k4 » 15.7.2010 23:30

Mulla Pasuunasta mitattu 172hp/402Nm ja se menee videon mukaan 60-120 kolmosella tasan 8s, nelosella sekunnin enemmän. 0-100km/h n.9s eli ei mikään raketti. Jos suunnilleen samanpainoisessa autossa on n.200hv ni pitäs sen liikkua vähä vikkelämmin. 0-100km/h auttaa toi quatro...

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 16.7.2010 0:29

No se vähän riippuu et miten tuon 120 tavoittaa. Jos kierrättää siihen 5000+ niin meneehä se rikki niin, vaan harva kiertää bulkkisoftalla siihen. :) Toi 1700kg paketti liikkuu jotenki näin nykysin :viideo

Gt-b
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.7.2007 12:10

ViestiKirjoittaja Gt-b » 17.7.2010 11:46

vm 2010 transporter 2.0ttdi puolikorotuksella ja omapainoo 2600 kg

http://www.youtube.com/watch?v=2AWr8u-Pp8Q

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 20.7.2010 20:57

http://www.youtube.com/watch?v=nAFU8x89hVs

Tässäpä oman koslan 0-100 ja 60-120 kolmosvaihteella. 4 eri videon perusteella(sadasosantarkkuudella otettu videoiden nauhotusajasta):

n. 7,5s sataseen ja n. 5,6s 60-120kmh.

Voishan tuota petrata jos ei tarviis kameraa pidellä :S

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 5.8.2010 0:32

Tässä oma kiihdyttely, aikaa en ole laskeskellut, mutta jotain 10s tietämille?
Vakio 1.9TDI 110hp

http://www.youtube.com/watch?v=yR147XfaD8k

Laittelin tänään evrymodin tuohon, potikka+kytkin+etuvastus ohjaamoon(460ohm). Vetää huomattavasti paremmin kuin ilman.

http://www.youtube.com/watch?v=HTrPS-UfTEs

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 10.8.2010 9:59

Kävinpä tos koetta nyt tälläin hieman rikkinäisellä paketilla vetoja. Kaikki ajat parani
tasaisesti. 80-120 väli parani tasaisesti 0.4sekkaa ja 60-120 väli tasaisesti 0.2 sekkaa.
Keskimäärin uudet ajat siis 80-120/5.2s ja 60-120/7.5s


Nyt kun en ole koko ketjua lukenut, niin olisi kiva tietää millä autoilla yllämainittuja aikoja saa aikaiseksi ja millä tavalla?

Onko 60-120km kiihdytys siten että vauhtia on tasan 60km ja esim. 3.vaihteilla täyskaasu 120km:een vai kiihdytetäänkö valmiiksi ja ajanmittaus on välillä 60-120km?

Voisin testata miten oma traktori suoriutuisi tästä sitten (A5 Coupe 3.0TDI n.309hv/594Nm)

Onko kunnollisia mittauslaitteita käytetty vai käsisekkari ja mittariston näyttö?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 10.8.2010 13:09

Kanttikuatro 1,9 teedee. Ekat koeajot pienellä syötöllä varovasti luistavalla kytkimellä 60-120 6,4 sekuntia. Mittarina Racechrono ja lentävällä lähdöllä.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 10.8.2010 13:50

Nyt kun en ole koko ketjua lukenut, niin olisi kiva tietää millä autoilla yllämainittuja aikoja saa aikaiseksi ja millä tavalla?


No mä oon mitannu noi yleensä lentävillä,eli jostain 50kmph ja siit vetoa.
Nipinnapin se mullakin menee 3. vaihteel kyl. Aiemmin tuo huipputeho tuli mul kierroksella 4900 ja huippuvääntö tos 2500...sopii sinällään hyvin tohon vetoon.

Niin ja hyväksi havaittu combo on on ulkoinen gepsi ja racechrono. :)

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 10.8.2010 16:53

Millä pirssillä olet mainitsemasi ajat saavuttanut, diffas?

Kokeilin äsken hieman ja suhteellisen iso ero taitaa tulla siinä, että painaa kaasun pohjaan 60km:ssa taikka esim. jo 50km:ssa.

Kokeilin myöskin siten että 2. vaihteella ahtopaineet päälle ja sitten kolmoselle ja kaasu pohjaan..tällöin vauhti on n.60km/h "lähtiessä" ja noin 4sek. päästä mittari ohittaa 120km/h.

Tässä ei käytetty mitään asiallisia mittausvälineitä mutta voisin koittaa hommata että saadaan vertailukelpoinen tulos:)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 10.8.2010 17:05

Millä pirssillä olet mainitsemasi ajat saavuttanut, diffas?


Toi on semmoinen 1700kg A4:n kuskin kanssa. Tossahan oli aiemmin videookin
multa miten toi noin keskimäärin menee vilkkuvalojen saattelemana ja hieman ramppia ylöspäin.

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 10.8.2010 17:24

OK! Millä koneella sun nelkku on?

Mietin mikä olisi hyvä ohituskiihtyvyysarvo (60-120km)? Minusta tämä ohituskiihtyvyys on aika mielenkiintoinen aihe:)

Löysin omalle autolle mittaustuloksia vakiona ja 4. vaihteella tasavauhdista 60-100km: 5,3s
..pitää etsiä vähän lisää josko 3. vaihteella mitattuja tuloksia

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 10.8.2010 17:31

Hieman rikkinäinen 2.5 tdi:han tää on. Korjaus-sarja jos tulis joskus tuolta saksanmaalta, niin vois ehkä kulkeakin johku tää. Ehkä. :) Luulis sun vehkeen noil tehoil kulkevan varmaan helposti 4 - 4½sek 60-120 välin.

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 10.8.2010 19:48

Täytyypi testata:) Raportoin sitten kun on lukuja!

Hyvinhän tuo sinun rikkinäinen 2.5TDI kulkee! Ilmeisesti sitten B6 mallia. Se on muistaakseni ensimmäisiä hyvin eteenpäin vieviä kuutosdiiseleita Audeissa ..siis vakionakin.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 10.8.2010 20:20

Suosittelen mittausvälineeksi tempes/racechrono ja ulkoinen gps, muuten tulee vertailukelvottomia mittaustuloksia. Sisäinen gepsi kelpaa mutta niiden tarkkuudet ovat vähän niin ja näin... http://www.tempes.com/

Käsiajanotto vs. gps tekee 80-120 välillä jo sekunnin eron helposti, ja tuo sekunti taas merkitsee äkkiä 50 hevosen tehoeroa kun puhtaan 4s ajoista.

Videolta taas kun mitataan niin osalla kamera on ratin keskellä, sehän taas tekee aivan hitonmoisen mittausvirheen koska perspektiivi on alavinosta, eli kun mittari näyttää 120 niin se todellisuudessa onkin vasta ohittamassa 110...

Eli gepsimittauksia kehiin niin voi oikeasti vertailla ilman että jää kummoisempaa spekuloinnin varaa. Se että onko 1 vai 5hz mokkula ei tee enää isoa eroa kunhan mittaukset toistetaan noin 5 kertaa ja niistä keskiarvo.

Kokeilin myöskin siten että 2. vaihteella ahtopaineet päälle ja sitten kolmoselle ja kaasu pohjaan..tällöin vauhti on n.60km/h "lähtiessä" ja noin 4sek. päästä mittari ohittaa 120km/h.


Tässä hyvä esimerkki käsi vs. gps, kaverilla 200kg kevyempi ja 50hp tehokkaampi paketti, gps kellottu aika 60-120 välille on 4,8s käyttäen 2 ja 3 vaihteet, eli nopein mahdollinen kiihdytys.

Tuossa youtubesta 300hp A5, hieman alta 6s 60-120 videolta http://www.youtube.com/watch?v=xIdWwIyX5y4 , eli eiköhän se totuus ole tuota lähempänä.

Pahoittelen että aina pilaan ihmisten iloa nopeista autoista tässä thredissä, tuo käsi/videoajanotto on vähän sama kuin penkkipunnerrus perse ilmassa -> nousee enemmän vaikkei voimaa ole ;)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 10.8.2010 22:12

Kyllä toi mulla on ihan B5 koria oleva vehje. Hyvin kulkevat kutosethan tuli näihin vehkeisiin jo joskus mitä lie 97/98. Se mitä se kulkee vakiona ja mitä sen saa kulkemaan, on kaksi eri asiaa. :) Tiettyjä, ehkä harmillisia suunnitteluvirheita, oli alkupäässä, mut kyl kulkua löytyy ihan tarpeeksi. Ongelmana monesti on tiedon ja taidon uupuminen....niin ja liian ohut rahapussi. :D

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 10.8.2010 22:23

Pahoittelen että aina pilaan ihmisten iloa nopeista autoista tässä thredissä

Kateus kun tulee se saa päästämään sammakoita suusta ;)
No omalla vatkaimella sai racecronolla mitattuna 80-120 3.6sec

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 10.8.2010 22:33

Kireitä vehkeitä on kyl paljon täällä lukemien perusteella. :)

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 11.8.2010 7:52

Tuossa youtubesta 300hp A5, hieman alta 6s 60-120 videolta http://www.youtube.com/watch?v=xIdWwIyX5y4 , eli eiköhän se totuus ole tuota lähempänä.


Tuossa videossa A5 ajaa tasaista 60km/h ja painaa 3.vaihteella kaasun pohjaan saavuttaen 5,6 sekunnissa 120km/h.

Tämä on minusta ihan linjassa omaani. En henkilökohtaisesti usko omani menevän sen nopeammin ainakaan.

Se reilut 4 sek jonka sain oli sillä menetelmällä jota täällä useimmat käyttivät eli kiihdytys alkaa n. 50km/h nopeudesta ja 2.vaihteella, sitten vaihto 3.vaihteelle kaasu pohjaan 120km/h saakka. Onhan tämä huomattavasti nopeampi tapa saavuttaa 120km muttei vastaa normaalia 60-120km testiä.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.8.2010 8:09

Kateus kun tulee se saa päästämään sammakoita suusta ;)


Ei valitettavasti, oma vehje meni aikoinaan 5,9s 60-120 ja kuittailin jo silloin, kun huomasin ettei osalla ole mitään käsitystä todellisuuden ja fiktion väliltä.

eli kiihdytys alkaa n. 50km/h nopeudesta ja 2.vaihteella, sitten vaihto 3.vaihteelle kaasu pohjaan 120km/h saakka. Onhan tämä huomattavasti nopeampi tapa saavuttaa 120km muttei vastaa normaalia 60-120km testiä.


Niin sitä äkkiä kuvittelisi mutta ei aina ole noin. Koska puhutaan noinkin nopeista vedoista, eli alle 6s. Jos tuonne 6s väliin pistetään yksi vaihteenvaihto, silloin puuttuu veto kokonaan ainakin 0,5s ajan, eli tuossa taas tulee tappiota eikä heti vaihdon jälkeen ahdot ole enää tapissa. Useassa tapauksessa 3 vedetty veto voi olla jopa nopeampi, riippuen hieman miten alhaalta paketti vetää.

Ex-autoni veti 2->3 vaihdolla 0,1s nopeamman ajan kuin 3 vaihteella... eli 5,9s vs. 6s

Matematiikkaa, tuo videon 3 vaihteen veto on tehty välillä 2200->4500rpm, eli lähtökierroksilla 2krpm tehoa noin 150hp ja 4krpm paikkeilla 300hp, keskiteho tuolle kiihdytyksen välille on noin 250hp koska tuo 300hp saavutetaan jo ennen 4krpm.

Jos käytettäisiin 2-3 vaihtoa, oltaisiin kokoajan hieman lähempänä tuota 300hp keskitehoa, mutta mukana olisi yksi vaihteenvaihto -> laskee keskitehoa koska vedosta osa mennään niin ettei tehoa ole ollenkaan -> aika ei muutu olennaisesti.

Jos keskitehoero olisi 50hp (250hp vs 300hp) voisi aika tulla nopeammaksi ihan tehoon perustuen 20%, eli vajaan sekunnin. Mutta tosiaan käytännössä ei päästä noin isoon eroon.

Ja kaikki lentävällä lähdöllä, kuten useimmat tässäkin thredissä. Ei ole mitään järkeä aloittaa vetoa tasanopeudesta 60kmh koska silloin mittaus ei ole nopein mahdollinen. Eli tahdotaanko mitata autojen nopeuksia vaiko turbon heräämisvauhtia...

Jatkakaa, ei tätä pidä ottaa niin vakavasti, mutta ei sitten esitetä fiktiota faktana :)

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 11.8.2010 8:48

Ja kaikki lentävällä lähdöllä, kuten useimmat tässäkin thredissä. Ei ole mitään järkeä aloittaa vetoa tasanopeudesta 60kmh koska silloin mittaus ei ole nopein mahdollinen. Eli tahdotaanko mitata autojen nopeuksia vaiko turbon heräämisvauhtia...


Niin se nyt kuitenkin vaan on, että kansainvälisesti se tehdään nimenomaan tasavauhdista mutten rupea asiasta tämän enempi väittelemään koska siitä ei taida tulla loppua.

Jos nyt selvennän vielä yhden kerran kuinka sain aika hyvän tuntuisen ajan: Kyyhdytys alkaa 2 vaihteella ahtopaineet korkealla, vaihdan n. 50km kohdalle 3.vaihteelle ja kaasu pohjaan. Näin ollen liikutaan autoni maksimiväännön nurkilla joka on vajaat 600 NM kun lähdetään aikamittaamaan..vaikka jjj84:llä (Golf IV 1.9tdi, A4 2.0tdiq) on/oli ilmeisesti itsellä paljon kovempi pirssi niin kyllä tämäkin tapa on aika nopea kun se vaihteenvaihto tapahtuu ENNEN 60km/h ja ajanottoa!

Kuvittelin muuten että FFP:llä olisi tarkoitus vertailla ja vaihtaa kokemuksia EIKÄ mollata toisten kirjoituksia.

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 11.8.2010 9:29

Kevennyksenä aito nopea 60km-> veto:

http://www.youtube.com/watch?v=0Hs6gviE ... re=related

..taitaa olla 300km/h saakka:)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.8.2010 9:43

Niin se nyt kuitenkin vaan on, että kansainvälisesti se tehdään nimenomaan tasavauhdista mutten rupea asiasta tämän enempi väittelemään koska siitä ei taida tulla loppua.


Tästä asiasta on jokaisella foorumilla vääntöä, myös ultimatevw:llä jossa on myös keskusteltu tuosta lentävä vs. tasanopeus lähdöstä. Foorumi mittaukset ovat kaukana kansainvälisistä standardeista joten sivuuttakaamme ne ja keskitytään siihen nopeuteen.

Rob-s ei selvästikään halunnut ymmärtää viestini pointtia, olennaista eivät olleet omat autoni (jossa ei muuten mainita ex-autoni josta puhuin). Myöskään 600Nm ei merkitse mitään, vaan teho (perustuu fysiikkaan jossa teho tulee vääntömomentista ja kierrosluvusta).

Itse olen aina vannonut vertailukelpoisten tuloksien ilmoittamiseen, kun lukemia ravistetaan hihasta, niin tälläiseltä topikilta menee pohja kokonaan alta. Ei sitten pidä ihmetellä kun foorumilla niin kova auto jääkin kadulla lussummille vehkeille...

Tässä minun antini, rob-s voi tutustua oman pirssinsä foorumin samanlaiseen topikkiin, siellä on vielä perusteellisemmin pohdittu mittaustarkkuuksia ja miten suuria virheitä porukalla näissä on..

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=46543

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 11.8.2010 11:44

leon 1.8t upsolute
sekä se sun pirssi oli?

Kyllä minä ymmärsin sun pointtisi että tuloksia on vaikea verrata toisiinsa koska ovat eri tavalla ja eri laitteella mitattuja.

En siltäkään tiedä miksi yrität vihjaista ettei maltillisesti viritetty 3.0TDI voi olla melko nopea?
En missään nimessä yritä väittää sen olevan joten erikoisen nopea mutta kyllä sillä aika hyvin toimeen tulee Suomen liikenteessä.

Siinä linkittämäsi ketjussa 80-120km on ihan samat väittelyt kuin tässäkin (vaan eri jäsenet ja vähän samojakin).

Ei viitsi väitellä enempi tästä aiheesta,ok? Toki asiallista keskustelua voi jatkaa
Viimeksi muokannut rob-s, 11.8.2010 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 11.8.2010 13:04

xxxxxxxxxxxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 11.8.2010 13:23

xxxxxxxxxxxxxxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.8.2010 15:11

Kyllä minä ymmärsin sun pointtisi että tuloksia on vaikea verrata toisiinsa koska ovat eri tavalla ja eri laitteella mitattuja.

En siltäkään tiedä miksi yrität vihjaista ettei maltillisesti viritetty 3.0TDI voi olla melko nopea?


Ylimmäinen hyvä, koska sitä ajoin takaa.

Ja en vihjannut mitään, vastasin suoraan ensimmäiseen kokeiluusi, että 4s 60-120kmh ei onnistu ikipäivänä tuolla autolla vaan vaatii aivan eri teholukemia. En siis moittinut auton suorituskykyä, vaan tuota räikeää noin 1,5s (42%) mittausvirhettä käsiajanotossa, josta olen kokoajan puhunut.

Lopussa kommentoin tuota 2->3 vaihdon tuomaa parannusta, koska se ei tuollaisella mittausvälillä tavanomaisella autolla tuo merkittävää muutosta vs. 3 vaihteella tehtyyn vetoon..

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 11.8.2010 16:48

En siis moittinut auton suorituskykyä, vaan tuota räikeää noin 1,5s (42%) mittausvirhettä käsiajanotossa, josta olen kokoajan puhunut.


Taisin kirjoittaakin että oli äkkinäinen testaus epäluotettavin menetelmin..jos ei, niin nyt.
Linkin 5,6sek aika oli sitten tasaisesta 60km vauhdista..eli jos tehdään sama vauhdista (40-50km alkaen ja ajanmittaus) niin aika paranee..kuinka paljon en tiedä enkä spekuloi vaan testaan lähiaikana.

Valitettavasti aika monella vaan on tosi epärealistiset luvut kun katsoin linkittämäsi ketjua, niin jollakin oli 60-120km 1.9tdi työsuhdeautolla 4,5sek!!!

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 11.8.2010 17:12

Se on se paino mikä noist kiposta monesti uupuu. JA se on se paino oleellisin asia kun
jotain noin pieniä nopeuksia mitataan. Joku 1200kg golf repii eritavalla kuin rauhallinen vajaa paritonninen audi esim. :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 11.8.2010 21:15

Rob-s katoppa paljon sulla menee 80-120, mulla meni tuo A4 1.9tdi quattro 3.2-3,4s.
mitattuna race cronolla.

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 12.8.2010 9:22

xxxxxxxxxxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.8.2010 10:14

eiks tuos lue jo tiedot? b5 koria :)

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 12.8.2010 11:44

xxxxxxxxxxxxxxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.8.2010 11:56

scanian turbolla tuskin noin hyviin aikoihin kykene :)

kahdella pienemmällä kyl....

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 12.8.2010 21:31

kahdella pienemmällä kyl....


Kyllähän nykyään 1.9TDI:t ovat ainakin kahdella turbolla varustettuja:)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.8.2010 21:41

Onhan niitä nykysin myös kolmella ahtimella olevia 1.9td:ta. ;)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.8.2010 22:21

Turha sun rob-s on harmitella kun autosi on noin "hidas" tuolla välillä, se on kuitenkin vain lastettu auto. Nämä oikeasti viritetyt 1.9TDI:t ja vastaavat on varta vasten rakennettu päihittämään tuollaiset ohjelmoidut 3.0TDI:t ja vastaavat "perusautot". Muutosten määrä on joillakin hyvin kattava, rahaa on parhailla palanut sen verran ettei uskalla edes laskea. Itselläkin pieni projekti käynnissä ja pelkkä kone tulee maksamaan enemmän kuin koko autolla on arvoa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.8.2010 22:31

Ai että ois mukava kohde tommonen 3.0tdi rakentaa oikeesti ;) Ihan vaikka vaan kahdella turbolla jos neljää ei saa sopimaan :/

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 13.8.2010 7:31

Nämä oikeasti viritetyt 1.9TDI:t ja vastaavat on varta vasten rakennettu päihittämään tuollaiset ohjelmoidut 3.0TDI:t ja vastaavat "perusautot".


Pitäiskö jo pikku hiljaa herätä? Eikö ne ole rakennettu päihittämään Porsche 911 Turboja?

Tähän perusautoon on tehty vähän muutakin kuin pelkkä ohjelmointi mutta en edelleenkään väitä tämän olevan erityisen nopea ja uskon kyllä että 1.9TDI ja 2.0TDI voivat olla hyvinkin nopeita.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 13.8.2010 9:20

mitähä erikoista siihen on tehty ku pelkällä lastulla noist saa sen 310+hp/700nm? :)
suuttimista taitaa tos 3.0tdissa jäädä teho kiinni...joku varmaan on löytänytki isommat suutin kärjet tohon. Ei paljoa ole puhetta vaan ollut.

Sun rob kantseis lähtee kiskoo mailin vetoa, ni näkis et kulkeeks se vai ei. :)

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 13.8.2010 11:52

xxxxxxxxxxxxxxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.8.2010 12:01

Onhan näitä vanhempiakin quattroja. Esim putkolla ja eiköhän tuo omakin talveksi tule kuntoon :)

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 13.8.2010 12:17

Nyt on sitten päihitettävää;

60 - 115 km/h loivaan alamäkeen, mitattuna kännykän sekkarilla. Lentävä lähtö.

Tulos: 1min 30sek. Ja loppunopeutta ei yksinkertaisesti saa enempää, kun ei riitä voima!

Autossa moottorin tilavuutta tasan litra, tehoa ollut ehkä joskus 45 hv, nyt varmaan iän myötä puolet laitumella. Ja 4wd, mutta mittaushetkella pelkkä takaveto.

Alkaa olla tehot kohdallaan!

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 13.8.2010 17:41

Pitäiskö jo pikku hiljaa herätä?


Eihän se tosiaan mukavalta tunnu jos itellä on 50k auto ja ohi pyyhältää semmonen muutaman tonnin vaggilainen tai sitten se 50k biili ei näytä samoilla tehoilla samoja lukemia kiihtyvyydessä kun on niitä pirullisia fysiikan lakeja mitkä muka väittää että painollakin on jotain tekemistä?

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 13.8.2010 18:28

Kyllä joillakin 1.9 voi kiihdytellä a5 kanssa ympäri vuoden milloin vain, eikä vetaritkaan mene poikki. Mutta onhan nämä pikku moottorit perseestä verrattuna tuollasiin 3litran tdi:hin. bmw 3.0 litrasestakin saa kivan laitteen putki+suutin+ohjelma muutoksella eikä jää viritys suuttimista kiinni ihan heti.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 13.8.2010 18:33

Viihdyttävää keskustelua. =) Kertokaapas laskelma/ karkea arvio, että paljonko enemmän tehoa vaatii 500kg painavampi auto päästäkseen samaan suorituskykyyn em. mittausvälillä? Joku näitä on miettinyt/kokeillut/laskeskellut kuitenkin... =)

Eli jos otetaan teoreettinen tilanne, jossa on 2 identtistä autoa identtisillä välityksillä jne, toisessa sattuu olemaan kyydissä vain tiivistetty hippo-kerho matkalla uimahallille. Autot painavat täysin hatusta vedetyt 1200/1700kg. Tämä tiivistetty hippokerho ei vaikuta auton painajakaumaan eikä muuhunkaan millään tavalla. (Ettei mene liian teoreettiseksi... ;))

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 13.8.2010 19:12

Riippuu paljon Hippokerho painaa ;)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.8.2010 19:28

Suurinpiirtein tehopainosuhteen mukaan menee tuolla välillä, kovemmissa nopeuksissa tehokkaampi menee paremmin. Eli jos 1200kg autossa on 200hv, 1700kg autossa tarttis olla ~280hv.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 13.8.2010 19:49

Jotain tämänsuuntaista aavistelinkin. Tuo on asia mikä tuntuu monelta unohtuvan, kun ihmetellään kiihdyttelyn tuloksia netissä, tai tien päällä.

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 13.8.2010 21:10

Eihän se tosiaan mukavalta tunnu jos itellä on 50k auto ja ohi pyyhältää semmonen muutaman tonnin vaggilainen


Eipä ole tähän päivään mennessä käynyt ja jos niin kävisi niin varmaan osaisin elää sen kanssa!

Golf 1.9TDI ja A5 3.0TDI:n painoero on n. 350Kg..ja vakio tehoero 90Hv (150HV vs. 240Hv).

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 13.8.2010 22:03

xxxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 11:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.8.2010 22:09

Aika harvassa nyt taitaa olla noi joissa on koria jäykistetty. Enkä muutenkaan ymmärrä miten se nyt kulkemiseen suoranaisesti vaikuttaisi.

Jos puhutaan pelkästään suorituskykyyn vaikuttavista muutoksista, niin kyllä 5000€ on jo aika iso raha tuollaiseen 1.9tdi virittämiseen. Sillä saa tehtyä jo aika nopean auton, esim. 1.9tdi PD:stä sen vajaa 300hv :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.8.2010 22:20

Ne vaan on nämä jakajapumpulliset niin paskoja lähtökohtia juuri pumppunsa takia. :)

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 13.8.2010 22:26

xxxxxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 15.8.2010 20:50

Seatilla 64-125 väli 5.15sekuntia. Laiskahan tuo on, yläkierroksilla puutuu ahdistavan vakioputken takia. 60:stä lähdetty kiihdyttämään.

edit: speksit. alh kone. vnt2056, Race 520, keula cooleri ja ahtoputket muutettu. pd 150 imusarja. lisäksi Antti K:n tekemä ohjelma.
Viimeksi muokannut Jani.K, 17.8.2010 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.8.2010 21:14

Onko Jani.K:n lukemat mitattu Vag-com:lla?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 15.8.2010 21:24

sillä ne on mitattu, en tiedä kuinka luotettava on mutta parempi kuin kännykän sekkari, ensimäinen veto olikin 5.14 ja toinen näkyis olevan välillä 66-126 5.17s

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 17.8.2010 10:02

Vapari Sdi Cordo savustin pykälää suuremmilla suuttimilla lähti hurjaan kiitoon. Karkeesti kännykän sekkarilla mitattuna 60 - 120 noin 12 sek. Jollain kun sais lisää ilmaa tohon koneeseen niin vois hiukka auttaa. Sais noi savutkin poltettua ehkä tehoksi.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 24.8.2010 20:25

Testasinpa racechronoa eka kertaa tuolla B4-Passatilla.
6.9 sek 60-120 km/h; kaasu pohjaan 3:lla 50 km/h ja neloselle 110 km/h.
Ei tahdo oikein vetää ylhäällä, pikku muutoksia tulossa. 2:lla aloittaen meni 7.1 s

0-100 km/h menee sutimiseksi, pitäisi vähän harjoitella kiihdytyksiä etuvetoisella.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 24.8.2010 21:26

Ramikoo, tietylla pajalla täällä saattaisi olla jotain siihen ilman työntämiseen koneseen. :D

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 25.8.2010 10:45

OT: Kiitti vinkistä Diffas. Arvatenkin Akilla saattais olla jotain lääkettä tuohon. Oon ajatellu et jossain vaihees kun kuitenki täytyy tehä kansiremppa niin jos samalla vaihtais nokan ja vaikka pikkusen porttais. Tiiä sitten paljonko auttaa vaparissa. No tuskin ainakaan tämänhetkiseen verrattuna voi huonomapaan mennä. Veikkaan nimittäin et kanavat on kokolailla täynnä karstaa. Egr meni kiinni 190 tkm kohdalla. Remmi olis tuohon aika kiva, sithän se olis nimenomaan Sdi, mut tarvii sit VTT:n päästötestit ja puol autoo vaihtoon. Paree kun ostaa ihan oikean turpodiisselin;).....ehkä.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 25.8.2010 12:51

Noh remminha saa katsastukses pois pelistä ja se kuulemma riittää. Omiin kansiin tuli pienellä muutoksella 30 vapariheppaa lisää virtausarvoina, et kyl se auttaa varmasti.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 1.9.2010 23:02

Audi A4 2.0tdiq 125kW+motorbit, lämpötila +28`c, tempes + ulkoinen gps
60-120kmh 8,6s, 3-4 vaihteet
80-120kmh 6,3s. 4 vaihde (3-4 vaihdolla sama aika)
Ei mikään raketti, vaikka softalla huomattavasti piristyikin.
Sataseen menee paikoiltaan reilu 8s, hyvällä lähdöllä tasan 8s.


Sama auto, uusi dpf (vanha 85% täyttöaste). 15`c.

80-120kmh 3-4 vaihdolla 5,8s
80-120kmh 4 vaihteella 6,2s

Eli kovemmilla kierroksilla selvästi pirteämpi kuin aikaisemmin. Lämpötila oli matalampi, mutta ero oli huomattava aamulla kuin vein huoltoon ja iltapäivästä hain pois uudella suodatimella, viisari kohoaa nopeammin punarajan lähettyvillä.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 4.9.2010 23:20

Vento Eko-TD

60-120km/h 6.2s kolmosella ja nelosella. Vähän huono kun kolmosella veto loppuu 115km/h kohdalla.

55-115km/h 5.5s kolmosella. Alkaa pumppu omituisesti rykiä juuri ennenkuin loppuu veto. Eipä ole tuo eko mallin pumppu mikään hyvä.

Jussi20
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.9.2010 13:14

ViestiKirjoittaja Jussi20 » 29.9.2010 13:29

Seat Toledo 1.9tdi 81kw ASV
Hommasin tollasen helmen. Ajettukin vain 319tkm. Mitään virityksiä ei pitäisi olla.

80-120(IV): n. 8s. Mitattu suoraan mittaristosta sekkarilla. Videokin löytyy ja pistän linkin, kun saan sen tuubiin----> http://www.youtube.com/watch?v=7GKNGBQxNWg

80-120(IV): n.10s. Mitattu koeajolla Skoda Octavia(vm99) 66kw. Ajettu 235tkm ja vakio. Tästäkin huono video olemassa.


Vaikka Seatilla jo ajeltu päälle 300, niin taitaa valtaosa hevosista olla vielä tallissa.

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 16.10.2010 22:08

Tässä uutta kiihdyttelyä, seat toledo 1.9 tdi, 81 kw + evry

http://www.youtube.com/watch?v=o-HchnSw3j8&feature=youtube_gdata_player

Videolta mitattu aika 8s (67km/h -127km/h mittarinopeudet).
Toiselta videolta mitattuna 0-107km/h ajaksi 9.1s

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 10.11.2010 19:20

Tollein toi mun rottelo liikkuu...
40-145
60-125

yvps
-
Viestit: 39
Liittynyt: 6.10.2009 18:17

ViestiKirjoittaja yvps » 14.11.2010 19:22

-97 t4 1.9td 80-120 5vaihteella 12.4 sek mitattu race chronolla. http://www.youtube.com/watch?v=5Jx27CcBOuA
Viimeksi muokannut yvps, 28.11.2010 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 15.11.2010 3:39

^ Video tapahtuneesta tai did not happen. ~100hv tehoilla ei 1700kg omapainon ja huomattavan huonon aerodynamiikan omaava auto tuota vauhtia kiihdy.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 15.11.2010 21:27

No höh. T4:ltä menee yli kymmenen sekkaa 80-120 väliin ainoastaan, mikäli sen koukkuun kiinnitetyllä trailerilla on yli pari tonnia yhteispainoa siellä matkustavan auton kanssa, eikä kaasupedaalia raaskita painaa pohjaan... :)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 15.11.2010 22:10

Sai iteki videolle oman diisselin kulkua hieman: http://www.youtube.com/watch?v=mMjAICop0Hs keväämmällä tms. toivotaan että vähä virkistyisi tuosta. :)

60-120 / 5.8s ja 80-120 / 3.9s
Viimeksi muokannut diffas, 8.1.2011 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jussi20
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.9.2010 13:14

ViestiKirjoittaja Jussi20 » 30.11.2010 0:10

Evry laitettu. 60-120 vähän päälle 10s nelosella.

http://www.youtube.com/watch?v=eyuTu-_C94k

Jussi20
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.9.2010 13:14

ViestiKirjoittaja Jussi20 » 9.12.2010 13:35

Pienempi vastus vaihdettu potikan kaveriksi.

60-120 nelosella n. 8,2s

http://www.youtube.com/watch?v=BWbDQVT1 ... _embedded#!

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 8.1.2011 15:37

Koeajossa ollut 2010 Skoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG 80-120kmh 8.5s race chronolla. Vertailun vuoksi 2007 Seat Leon Cupra + virisofta 80-120kmh 2.6s.

rob-s
-
Viestit: 53
Liittynyt: 5.4.2004 21:14

ViestiKirjoittaja rob-s » 8.1.2011 16:13

Kyllä on ripeä Leon..sekunnin nopeampi kuin esim. linkin GT-R, 911Carrera S (997) ja STI vastaavalle välikiihdytykselle..toki en kyseenalaista ja mittausmenetelmät saattavat olla hyvinkin erilaiset

linkki:
http://www.demonripper.com/Temp/Acceler ... 80-120.pdf


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa