1.9 tdi:n kampiakselin pää? & 1Z Viritys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rhm
-
Viestit: 50
Liittynyt: 9.6.2005 21:01

1.9 tdi:n kampiakselin pää? & 1Z Viritys

ViestiKirjoittaja rhm » 9.6.2005 21:13

Mulla -96 passatista meni tuo ratas kampiakselin päästä. Kampuran pää ei näytä kauheen pahalta silmään. Ei vissiin ole vaihdettu sitä pulttia aikanaan. Onko tampereen seudulla pajaa, joka pystyy korjaan sen kampuran pään (jos on tarvetta) paikallaan. Ettei tarvis purkaa konetta... Vai uskallanko lyödä sen rattaan kiinni sinne esim. jonkun liiman avulla? Vai mitä kannattaa tehdä.

Päätetty lyödä kone lihoiksi...
Viimeksi muokannut rhm, 17.6.2005 9:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rhm
-
Viestit: 50
Liittynyt: 9.6.2005 21:01

ViestiKirjoittaja rhm » 10.6.2005 20:33

Tutkin tuota kampuran päätä tarkemmin. Siinä tuntuu pieni kaulus. Kun kokeilin uutta ratasta, ratas heilui vähän. Uskaltaako rattaan kiskasta kiinni ja ajella, vai kannattaako kampiakselin pää koneistaa...

k.m
-
Viestit: 123
Liittynyt: 6.6.2004 14:55

ViestiKirjoittaja k.m » 14.6.2005 10:09

ei muutako tiukalle ja menoksi kato että vipattaako se ratas pahasti ku on käynnissä...

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 16.6.2005 23:40


rhm
-
Viestit: 50
Liittynyt: 9.6.2005 21:01

ViestiKirjoittaja rhm » 17.6.2005 9:42

Vien kampiakselin koneistettavaksi luultavasti tammer dieseliin. Kone on jo pois. Tehdään kerralla kunnolla. Nyt kun kaikki on auki ainakin laakeroin ja rengastan koneen.

Mitähän piristystä koneelle vois tehdä (1Z)? Isommat suuttimet, mistä löytyy ja minkä hintasia. Sopiiko siihen suoraan isompaa turboa? Mikä olis hintalaatusuhteeltaan edullinen boksi. Jos unohdetaan EVRY.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 17.6.2005 12:34

suoraan ei sovi mikään isompi/parempi turbo 1z:aan

rhm
-
Viestit: 50
Liittynyt: 9.6.2005 21:01

ViestiKirjoittaja rhm » 17.6.2005 17:12

Mihkähän asti tuolla omalla turbolla riittää tuotto. Mikä turbo olis helpoiten sovitettavissa. Pakoputkeen päin on kyl vissiin helpompi rakennella, olisko sellasta missä on tuollanen kolmiolaippa olemassa, ettei tarttis ruveta pakosarjaa värkkäileen.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 17.6.2005 17:56

noh omassa 1Z:ssa oli 1,2bar paineilla jo 4bar pakopaineet, joten sitä vakiota ei kannata sinne jättää.

Yksi vaihtoehto on, että korvaat sen vakion VNT ahtimella. Hommaat AFN ECU:n ja pakosarjan. Pakosarjaan vaikka PD130 GT1749VA ahdin.
N75 venttiili korvataan AFN:n vastaavalla, jotta saadaan alipaineohjaus.
ECU sopeutetaan VagComilla, downpipeen uusi laippa (mulla löytyy hyllystä) ja se on sinä.

rhm
-
Viestit: 50
Liittynyt: 9.6.2005 21:01

ViestiKirjoittaja rhm » 17.6.2005 18:56

Sopiiko tuo AFN:n pakosarja suoraan tuohon 1Z:aan ja käykö sitten tuo PD130 GT1749VA ahdin suoraan taas tuohon pakosarjaan. Mites se ECU mistä löytyy osaaja, joka osais sen sovittaa tuollaseen pakettiin..

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 17.6.2005 19:20

Trompi: nuo pakopaineet ilmeisesti Race-suuttimilla? PP520:lla samoilla ahdoilla 2.5bar.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 17.6.2005 19:47

^ Jep, Race:llahan ne ;)

^^ Kaikki on plug and play, paitsi downpipen laipan hitsaaminen. Ja kannatta turbon ahtoputken lähtöön hitsata letkulähtö, pikaliitin lähdön tilalle. ECU:n sopetus on 15sek.

Itsellänihän on menossa 1Z -> ASV projekti, ASV on jo keulalla. Vielä pitäisi sähköt ja putket tehdä, toivottavasti Jussina on ajossa ;).
ASV:ssä on AFN pakosarja ja PD130 turbo, AFN:n ECU, jotta VNT toimii nätisti. Kalajoelle toivottavasti saan sitten GT20 ahtimen , jotta voi kokeilla meneekö se perhefarmari alle 15sek ;) Tavoitteena on se maaginen 200hv syksyyn mennessä.

Tuolta voi seurata projektia: http://spicydiesels.kicks-ass.net/
ja http://www.jl-import.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=147

Kuvia on tulossa piakkoin paljon lisää...

Makkonen
-
Viestit: 281
Liittynyt: 28.7.2003 18:19

Tyhjäkäynti tärinä

ViestiKirjoittaja Makkonen » 19.6.2005 0:12

Voikohan tuommonen tyhjäkäynnillä täriseminen johtua tuosta kampiakselin hihnapyörästä eli jos se esim. on kiero vai ilmeneekö sitä tärinää yleensä myös muilla kierrosalueilla. Itellä tärisee vaan tyhjäkäynnillä mutta kun vähä nostaa kierroksia niin tärinä häviää.

rhm
-
Viestit: 50
Liittynyt: 9.6.2005 21:01

ViestiKirjoittaja rhm » 10.7.2005 17:39

Kampura on koneistettu ja kohta on kone nipussa. Minkälaista kytkintä kannattaisi laittaa, jotta kestäisi jonkin verran tehon lisäystä. Onko jämäkämpää asetelmaa saatavissa. Vai kannattaako laittaa sintterilevy vakioasetelmaan?

rhm
-
Viestit: 50
Liittynyt: 9.6.2005 21:01

ViestiKirjoittaja rhm » 11.7.2005 10:59

Itse itselleni vastaten... Kävin tilaamassa kytkimen, löytyi Sachs Valeo kytkin mallia power. Se oli n. 30-40 e kalliiimpi ku vakio. Kuulemma pitäs olla jämäkämpi. Saa sit nähdä miten pitää, kun ruvetaan tehoja ottaan irti. Tuo power malli on kuulemma poistumassa valikoimasta.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 11.7.2005 11:19

Jos aiot enemminkin kuin lastuttaa, niin epäilen että ei pidä pelkkä power-levy. Ainakaan kauaa. Sachsin Race-asetelma vaikkapa tuon levyn lisäksi, niin varmasti riittää pito.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 28.12.2005 0:12

Lainataampa topiccia..

Tyhmiä kysymyksiä varmaan (kokeneempien) TDI miesten mielestä..
Saako suuttimien vaihdolla 1z moottoriin miten isosti lisävoimaa? Nyt on evry.. ja voisihan sitä voimaa vielä huolia lisääkin:)

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 28.12.2005 9:17

Saapi, mutta se vakio turbo on aivan liian pieni, sillä sulaa vain kone....

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 31.12.2005 14:48

oma mielipide ton kytkimen kanssa on se et pelkkää levyä ei kannata vaihtaa(tuskin paljoa parempi kun vakio) ..vakio asetelma on luultavasti liian löysä ? ...kannattaa kerralla laittaa kunnolla !


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 109 vierailijaa