Auto lähtee ihan normaalisti käyntiin, mutta sammuu heti (noin puolessa sekunnissa). Kun auto sammuu niin öljynpaine valo vilkuttaa jonkin aikaa.
Auto oireillu jo pari kertaa aiemminkin eli sammunu heti kaynnistyksen jälkeen, mutta sitten uudemmalla starttauksella on taas pelittäny normaalisti.
Mistäköhän voisi kyseinen vika johtua? Voisko johtua ajonestosta/hälystä (defa)??
Passat 1z ei käy
Valvoja: ffp jäsenet
Kuulostaa ajoneston tempuilta. Ja kun profiilissa lukee että -88 TDI niin joku tekniikanvaihtopeli lienee siis kyseessä. Kannattaa tarkistaa ajoneston ja virtalukon piuhat/kontaktit. Justiin tuossa yhessä rojektissa jouduin rakentelee ajoneston koneenvaihdon takia ja tuntuu olevan aika saakelin tarkka siitä kontaktista!
No niin. Äsken kävin heiluttelemassa niitä virtalukkoon tulevia johtoja, ensin ei vaikutusta. Sitten aloin purkamaan enemmän pois niitä muoveja siitä ratin alta, samalla kaveri tuli siihen kattelemaan, aloin sitten hänelle näyttämään millainen vika on kyseessä niin eiköhän auto lähde käyntiin ja pysyy käynnissä normaalisti :)
Eli ilmeisesti siinä on ajonestossa jotain häikkää. Miten tuon ajoneston voisi kytkeä pois päältä niin ei tarvisi joka aamu jännittä että lähteekö se auto käyntiin?
(Sama jännittäminen oli muuten entisen ooppelin kanssa, varmaan joku kirous meikäläisellä)
Eli ilmeisesti siinä on ajonestossa jotain häikkää. Miten tuon ajoneston voisi kytkeä pois päältä niin ei tarvisi joka aamu jännittä että lähteekö se auto käyntiin?
(Sama jännittäminen oli muuten entisen ooppelin kanssa, varmaan joku kirous meikäläisellä)
Miten tuon ajoneston voisi kytkeä pois päältä
Eipä juuri mitenkään kätevästi. Moottorinohajuslaitteen uudelleenohjelmoinnilla sen voisi tehdä, mutta siihen hommaan on vaikea löytää tekijää. Vika voi olla myös komponenteissa, kuten myös muuallakin kuin ajonestossa. Kannattais luetuttaa vikamuisti, ni ei tarviis tehä turhaa työtä...
Omassa Golfissa oli myös sama oireyhtymä.
Irrottamalla se käynnistykseneston "ohjausyksikkö", joka Golf 3:ssa oli mittariston takana ja avaamalla se kotelo, "keitin" kolvilla kaikki perinteiset juotokset. Pintaliitos komponentteihin en koskenut.
Nyt on pelannut 3 kuukautta ilman yhtäkään sammahdusta.
Irrottamalla se käynnistykseneston "ohjausyksikkö", joka Golf 3:ssa oli mittariston takana ja avaamalla se kotelo, "keitin" kolvilla kaikki perinteiset juotokset. Pintaliitos komponentteihin en koskenut.
Nyt on pelannut 3 kuukautta ilman yhtäkään sammahdusta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa