Passat 1z ei käy

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Stoned
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.3.2005 11:51

Passat 1z ei käy

ViestiKirjoittaja Stoned » 5.4.2005 12:36

Auto lähtee ihan normaalisti käyntiin, mutta sammuu heti (noin puolessa sekunnissa). Kun auto sammuu niin öljynpaine valo vilkuttaa jonkin aikaa.
Auto oireillu jo pari kertaa aiemminkin eli sammunu heti kaynnistyksen jälkeen, mutta sitten uudemmalla starttauksella on taas pelittäny normaalisti.

Mistäköhän voisi kyseinen vika johtua? Voisko johtua ajonestosta/hälystä (defa)??

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 5.4.2005 13:00

Kuulostaa ajoneston tempuilta. Ja kun profiilissa lukee että -88 TDI niin joku tekniikanvaihtopeli lienee siis kyseessä. Kannattaa tarkistaa ajoneston ja virtalukon piuhat/kontaktit. Justiin tuossa yhessä rojektissa jouduin rakentelee ajoneston koneenvaihdon takia ja tuntuu olevan aika saakelin tarkka siitä kontaktista!

anselmi6

ViestiKirjoittaja anselmi6 » 5.4.2005 13:34

Viallinen käyntinopeusanturi aiheutti minun autossa tuollaista. Muistaakseni tunnus G28.

Minä vaihdatin uuden, puhdistaminen voi auttaa. Anturi haistelee nopeutta vaihtupyörältä.

Stoned
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.3.2005 11:51

ViestiKirjoittaja Stoned » 5.4.2005 13:58

No niin. Äsken kävin heiluttelemassa niitä virtalukkoon tulevia johtoja, ensin ei vaikutusta. Sitten aloin purkamaan enemmän pois niitä muoveja siitä ratin alta, samalla kaveri tuli siihen kattelemaan, aloin sitten hänelle näyttämään millainen vika on kyseessä niin eiköhän auto lähde käyntiin ja pysyy käynnissä normaalisti :)

Eli ilmeisesti siinä on ajonestossa jotain häikkää. Miten tuon ajoneston voisi kytkeä pois päältä niin ei tarvisi joka aamu jännittä että lähteekö se auto käyntiin?
(Sama jännittäminen oli muuten entisen ooppelin kanssa, varmaan joku kirous meikäläisellä)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 5.4.2005 14:49

Miten tuon ajoneston voisi kytkeä pois päältä

Eipä juuri mitenkään kätevästi. Moottorinohajuslaitteen uudelleenohjelmoinnilla sen voisi tehdä, mutta siihen hommaan on vaikea löytää tekijää. Vika voi olla myös komponenteissa, kuten myös muuallakin kuin ajonestossa. Kannattais luetuttaa vikamuisti, ni ei tarviis tehä turhaa työtä...

ArtoN

ViestiKirjoittaja ArtoN » 5.4.2005 17:23

Omassa Golfissa oli myös sama oireyhtymä.
Irrottamalla se käynnistykseneston "ohjausyksikkö", joka Golf 3:ssa oli mittariston takana ja avaamalla se kotelo, "keitin" kolvilla kaikki perinteiset juotokset. Pintaliitos komponentteihin en koskenut.
Nyt on pelannut 3 kuukautta ilman yhtäkään sammahdusta.

SgUgLaa
-
Viestit: 42
Liittynyt: 23.10.2005 14:46

ViestiKirjoittaja SgUgLaa » 20.11.2005 23:01

minulla autto kun koodasin avaimen uudestaan

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 21.11.2005 12:45

SgUgLaa: sulla on Passat 3B/3BG:ssä muuttuvakoodinen ajonesto, kun alkuperäisellä kysyjällä on Passat 35i 1Z:ssa 1. sukupolven kiinteäkoodinen ajonesto.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 21.11.2005 14:23

Noissa 1z passateissa on ollut kaikenlaista pientä...Viime joulun alla ajoin yhden 35i suomeen jossa kummitteleva öljynpainevalo sammui, kun kopsautti koelaudan päälle...+ kaikkea muuta kivaa. No, kolvilla ja tinalla tuosta selvittiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa