DPF - hiukassuodatin, arvojen tulkintaa, huuhtelu/uusinta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

moikari
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.8.2025 20:20

DPF - hiukassuodatin, arvojen tulkintaa, huuhtelu/uusinta

ViestiKirjoittaja moikari » 16.8.2025 20:40

Moi,

Tarkoittaako nämä VCDS:llä otetut arvot sitä, että alkaa olla DPF kohta täynnä?

IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.14 l
IDE06059 Particulate filter: oil ash mass 57.1 g
IDE06060 Particulate filter ash load limit 70.00 g

Onko maksimi tuo 70g ja mulla on nyt suodatin n.82% (57,1g) täynnä?
Autolla ajettu nyt n.180tkm. Laskennallisesti loukku täytyisi n.40tkm päästä.

Se johtaa sitten seuraaviin kysymyksiiin.
Onko DPF:n pesu ok ?
Mitä sellainen on maksanut ns. avaimet käteen ratkaisuna?
Onko kokemuksia pesujen tekijöistä Helsingin alueella?

Uuden DPF:n hinta (Passat Alltack 2.0TDI, 2013.) on näköjään n.600E, maksaisikohan vaihtotyö toisen mokonman?
Vaatii ilmeiesti ohjelmoinnin/nollauksen pesun/vaihdon jälkeen?

PS: poistoa on turha ehdottaa, kun sitä en aio tehdä.

Tekno
-
Viestit: 376
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

Re: DPF - hiukassuodatin, arvojen tulkintaa, huuhtelu/uusinta

ViestiKirjoittaja Tekno » 19.8.2025 20:03

kyllä pesuilla saa ihan uudenveroisen dpf:n käytännössä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa