Audi 2.0 tdi 2007 125 kw

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Ajss
-
Viestit: 4
Liittynyt: 16.5.2025 8:27

Audi 2.0 tdi 2007 125 kw

ViestiKirjoittaja Ajss » 16.5.2025 9:32

Morjesta potilaana olis tuollaanen audin hörsköötes.
Vikavalo syttyi, luin koodit maffin signaalia valitteli 0027 ja 00258. Alakierroksilla ei ole vetoa, musta savu kun lähtee vetämään siinä 2500 kierroksen paikkeilla. Ei täristä, tyhjäkäynti tasainen. Vikavalokin syttyy noin 100 kilometrin ajon jälkeen. Maffi uusittu ja viat säilyi. Ajon jälkeen koodit tuli uudestaan. Mitattu pistokkeesta virrat ja kaikki ok. En ole koittanut vielä ajaa pistoke irti. Uus maff pierburg vanha oli bosch.

Vcds:ällä katsottu maffin toimintaa täydellä kaasulla arvo oli 700 mg/str. Olikohan uusi maffi rikki vai onko vain tarkka että haluaa boscin?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw

ViestiKirjoittaja Jultsu » 16.5.2025 10:31

Millä perusteella valitsit tuon uuden anturin, oliko sille annettu samat volkkarin varaosakoodit kuin vanhallekin / alkuperäiselle?

musta savu kertoo siitä että polttoainetta syötetään liikaa suhteessa ilmaan, eli joko siellä on ahtovuoto jossain putkessa (anturi lukee oikein mutta osa ilmasta karkaa ennen imusarjaa harakoille) tai sitten anturi kertoo virheellisesti virtauksen olevan liian suuri ja ecu syöttää liikaa polttoainetta

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw

ViestiKirjoittaja Axi » 18.5.2025 21:12

EGR:n jumiminen auki tekee tuota samaa...
BRD moottorikoodi?

Ajss
-
Viestit: 4
Liittynyt: 16.5.2025 8:27

Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw

ViestiKirjoittaja Ajss » 3.6.2025 16:34

Ostettu maf palautettu motonetiin. Boschilaista tilalle eikä muutosta, ajettu pistoke irti ei muutosta. Uutena oireena ekan liikkeelle lähdön aikana auto nykii muutamia kertoja jonka jälkeen tämä ei toistu.

Egr poistettu käytöstä, moottorikoodi BRD.

Ahtovuotoa itsekin alkanut epäillä. Koodit siis 00257 ja 00258 aloituksessa toinen koodi jäänyt vajaaksi.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw

ViestiKirjoittaja Jultsu » 3.6.2025 20:33

millä tavalla egr poistettu, softalla vai softalla + umpilaipalla? ilman softamuutosta tämä varmaan herjaisi epc-valoa taulussa jatkuvasti (ellei sitten ole tehty ranetusta ja laitettu pieni henkireikä sokeaan laippaan jotta osa egr-kaasuista pääsee edelleen kulkemaan läpi)

Ajss
-
Viestit: 4
Liittynyt: 16.5.2025 8:27

Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw

ViestiKirjoittaja Ajss » 3.6.2025 20:51

Poisto tehty aikaisemman omistajan toimesta jossain liikkeessä, siitä ei tietoa kuinka on tehty. Valoja ei asian suhteen pala. Voisikohan se olla että sokelaippa olisi päässyt irti?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw

ViestiKirjoittaja Jultsu » 3.6.2025 21:14

Ei paljoa auta muu kuin tutkia, pultit auki pakosarjan puolelta ja putkea syrjään. Jos tehty pelkkä ohjelmallinen poisto niin silloin tuo egr:n aukijumiminen voisi hyvinkin aiheuttaa hapenpuutetta ja mustaa savua.

Ajss
-
Viestit: 4
Liittynyt: 16.5.2025 8:27

Re: Audi 2.0 tdi 2007 125 kw

ViestiKirjoittaja Ajss » 7.6.2025 14:50

Egr tulpattu imusarjan puolelta ja auto vetää paremmin kuin ostaessa. Kiitoksia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa