17656 - Start of Injection Timing Regulation, pakkasella

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

17656 - Start of Injection Timing Regulation, pakkasella

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 28.3.2022 11:56

Moikka

Autona edelleen 99-Passat 1,9tdi AHU mikä aloitti talvella uuden käytännön eli jos pakkasta on ~-3c tai enemmän niin käynnistäessä kone käy muutaman sekunnin epätasaisesti (mitä kovempi pakkanen sitä kauemmin käy epätasaisesti), savuttaa ja heittää kyseisen vikakoodin 17656 - Start of Injection Timing Regulation. Nollan tienoilla käy hieman epätasaisesti hetken mutta ei anna vikakoodia. Auto käynnistyy aina loistavasti ja tehot on niin hyvin tallella kuin nyt voi olla.
Jos pistää lohkolämmittimeen niin ei anna vikakoodeja ja käynnistyy tasaisesti ilman savutuksia. Ilmapuolen vika tuskin onpi koska lämpimällä ei kiukuttele.
Voisiko liian alhainen kotelopaine aiheuttaa tälläistä? Kerran seurasin kylmäkäynnistystä niin VCDS ei näyttänyt pumpulle ajoitusta sinä aikana kun kävi epätasaisesti mutta heti kun alkoi näyttää lukemia koneen käynti tasoittui.
Lämpötila-anturit näyttää myös oikeita arvoja.
Ajoitus on VCDS TDI-Timing katsottu vain karvan alle keskiviivan eli suht kohillaan pitäisi olla.
Muuten on vakiotekniikka mutta alkuperäiseen AHU:un vaihdettu AFN-aivot, 11mm alkuperäinen Boschin pumppu, AEL suuttimet ja BV43 höpisee föönin puolella.
Auto sinänsä toimii ihan ookoo, suht ärsyttävä vaan tuo pakkasella ilman lohkoa tapahtuva hetkellinen "rynkyttely" ja savupilvi.
Olisiko kenelläkään viisaammalla ideaa mitä voisi tarkistella?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

Re: 17656 - Start of Injection Timing Regulation, pakkasella

ViestiKirjoittaja tekki » 28.3.2022 12:17

kolmossuutin (se mihin menee johto) joko vuotaa tai suuttimen neulannousuanturi temppuaa

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

Re: 17656 - Start of Injection Timing Regulation, pakkasella

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 28.3.2022 14:46

Tosiaan 3. suuttimen vuodostahan tuo voisi johtua. Auto silloin tällöin pölläyttää lämpimänä käynnistäessä pienen pilven kuin joku suutin hieman vuotaisi. Hieman täristävä tyhjäkäyntikin voisi mennä sen piikkiin.
Suuttimet ovat ties miten vanhat Guntherilta vuosia sitten ostettu eli ei mitään hajua kuinka paljon ajetut.
Pitääkin metsästää toiset hyväkuntoiset suuttimet testiin.

Kiitoksia paljon Tekkille

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

Re: 17656 - Start of Injection Timing Regulation, pakkasella

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 7.4.2022 17:41

Vaihdettu suuttimet mutta vika sen kun jatkuu.
Vanhoista suuttimista kyllä 3. ja 4. oli melko varmasti vuotaneet kun kärjet oli huomattavan karstan peitossa 1. ja 2. verrattuna. Tyhjäkäynti ei täristä enää onneksi juuri mitään entiseen verrattuna ja vetää myös nätimmin alakierroksilla.

Sellainen huomio tuli tehtyä että laturi saattaa ehkä olla menossa ehtoopuolelle koska lataus ei aina lähde päälle heti vaan vaatii hieman kierroksia, sitten on nätisti reilu 14V.

Voisiko kylmän kelin ajoitusongelma johtua yksinkertaisesti että hehkut vie niin paljon virtaa että jännite tippuu liian alas ja esim. N108 ei saa ajoitusta siihen mihin haluaa. Sitten kun hehkujen jälkilämmittely loppuu niin jännitteet nousevat tarpeeksi korkealle tasolle?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa