Moro,
Muutama päivä sitten huomasin ohitustilanteessa että vedot eivät ole ihan tallella, korkeimmilla kierroksilla tuntuu että vetoja on huonosti. Mutta ei ole niin tehoton kuin limb modessa.
Katoin vikakoodit VCDS:llä ja näytti 17958 - Charge Pressure. P1550 - 35-00 - Control Deviation
Poistin koodin ja se ei ole tullut takaisin, tosin ei tullut vedotkaan.
Irroitin N75 venttiilin, puhaltelin siihen ja annoin suoraa virtaa, naksui. Otin pihassa olevasta varaosa-autosta N75 venttiilin, testasin että naksui ja vaihdoin sen alkuperäisen tilalle. Ei mitään vaikutusta vetoihin. Kokeilin että ahtimen säätötanko liikkuu sormin.
Paikallaan kun antaa kierroksia vaikuttaisi että ahdin ei vihellä niinkuin ennen.
Vinkkejä mistä alkaa vikaa etsimään?
AFN vedot kateissa (Passat 3B -00)
Valvoja: ffp jäsenet
Re: AFN vedot kateissa (Passat 3B -00)
Tulppaa Egr metallilätkällä ja Mr muskeli puhdistus samalla avauskerralla ja truuttaat putkesta sisälle pitkällä kumiletkulla.
Poltoainesuodattimen vaihto ja sen yhteydessä pullo dieselin puhdistusainetta uuden filterin kaveriksi.
Maf voi puhdistella myös.
Sitä EGR alipaineventtiiliä voi käyttää myös N75 korvaajana, toimii hyvin ja Egr tulpattuna niin ei sitä edes kaipaa.
Poltoainesuodattimen vaihto ja sen yhteydessä pullo dieselin puhdistusainetta uuden filterin kaveriksi.
Maf voi puhdistella myös.
Sitä EGR alipaineventtiiliä voi käyttää myös N75 korvaajana, toimii hyvin ja Egr tulpattuna niin ei sitä edes kaipaa.
Re: AFN vedot kateissa (Passat 3B -00)
Alipaineletkujen uusinta ei maksa montaa euroa, samalla tarkistus että ei ole yksikään letku irti/tulppaamatta. Kannattaa varmistaa että ahtimen alipainekello on ehjä, pitää liikkua esim. letkusta imemällä.
MAF hiipuu myös ajan saatossa, yleensä ei tule vikakoodia vaan tehot hiipuvat. Korjautuu uudella hyvälaatuisella MAF:illa tai ohjelmoimalla se pois käytöstä.
Oireet viittaa aliahtamiseen, tuo vikakoodi ei kerro ahtaako liikaa vai liian vähän. Se varmistuu VCDS:llä meas group 011, että onko actual suurempi vai pienempi kuin requested sillä ongelma-alueella.
MAF hiipuu myös ajan saatossa, yleensä ei tule vikakoodia vaan tehot hiipuvat. Korjautuu uudella hyvälaatuisella MAF:illa tai ohjelmoimalla se pois käytöstä.
Oireet viittaa aliahtamiseen, tuo vikakoodi ei kerro ahtaako liikaa vai liian vähän. Se varmistuu VCDS:llä meas group 011, että onko actual suurempi vai pienempi kuin requested sillä ongelma-alueella.
-
- -
- Viestit: 197
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Re: AFN vedot kateissa (Passat 3B -00)
Vähän myöhässä vastaus, en huomannut kertoa aloitusviestissä että egr ja maf ovat olleet pelistä pois noin 8-vuotta :D Otettiin pois samalla kun laitettiin ohjelma.
Herra Muskeli puhdistusta olin tekemässä, mutta se pysähtyi siihen että ensimmäinen egr-putken pultti katkesi pakosarjaan.
Uskoisin että vnt-siivet jumittaa koska vetoja on mutta jotenkin tuntuu että kierrosalue on kapeampi.
Kävin ostaan uuden auton tilalle, laittelen kyllä tämän kuntoon kun tässä aikaa löytyy.
Herra Muskeli puhdistusta olin tekemässä, mutta se pysähtyi siihen että ensimmäinen egr-putken pultti katkesi pakosarjaan.
Uskoisin että vnt-siivet jumittaa koska vetoja on mutta jotenkin tuntuu että kierrosalue on kapeampi.
Kävin ostaan uuden auton tilalle, laittelen kyllä tämän kuntoon kun tässä aikaa löytyy.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 39 vierailijaa