Milloin kuuluisi 2.0TDi BKD ahtimen alkaa heräilemään?
Oli pidempään kovat syötöt ja vetoja oli heti 1200rpm kohdalta jykevästi mutta ylhäällä ei ollut kulkuja.
Suoritettiin ohjelmointi ns.stage2 joka toi tehoja tuntuvasti ylemmäksi.
Mutta alle 1500rpm ei tapahdu juuri mitään jos polkimen survaisee pohjaan vaikka 3.vaihteella.
Onko normaalia vakioissakin että vedot tulee tuntuvammin vasta 1800rpm jälkeen ja onko kyseessä mahdollisesti alakierros väännön rajoittaminen jotta paikat kestää?
Turbo herää myöhään?
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Turbo herää myöhään?
Totta ohjelman tekijä tietää, minkälaisen ohjelman on tehnyt?
Re: Turbo herää myöhään?
Axi kirjoitti:Totta ohjelman tekijä tietää, minkälaisen ohjelman on tehnyt?
Jos autossa itsessään on joku vika niin sitten ei toimi kuten kuuluisi.
Mutta taitaa olla normaalia koska tupla ahdettukin lähti vetämään selvästi vasta n1700 kohdilla.
Tosin ahdin varmaan menee vaihtoon,tai pöydälle ensin putsaukseen,tuntuu +3000rpm aavistuksen tahmealta
60-100km/h 3.vaihde tarkka mitattu aika 4.6s
Re: Turbo herää myöhään?
Vähän päivitystä asiaan.
Eli mitattu 0-100km/h ajat, keskiarvo 10.2s, paras 9.9s
Valmistajan ilmoittamat 9.3s
Ei taida kaikki ohjelman 180hevosta olla tallissa ja vahva veikkaus on ahdin vika koska suodattimet+N75/Maf vaihdeltu ja muskeli kylpyäkin on tehty ja egr tulpattu sekä ohjelmoitu pois käytöstä.
300tkm ajettu vinkuva vakioahdin varmaankin syyllinen.
Eli mitattu 0-100km/h ajat, keskiarvo 10.2s, paras 9.9s
Valmistajan ilmoittamat 9.3s
Ei taida kaikki ohjelman 180hevosta olla tallissa ja vahva veikkaus on ahdin vika koska suodattimet+N75/Maf vaihdeltu ja muskeli kylpyäkin on tehty ja egr tulpattu sekä ohjelmoitu pois käytöstä.
300tkm ajettu vinkuva vakioahdin varmaankin syyllinen.
Re: Turbo herää myöhään?
Lisää päivitystä.
Selkis missä oli vikaa, 4. vaihde 4000rpm ja tehot lähti kunnon savupilven kera, ahdin antautui. ahto putkista tuli pari litraa öljyä kun availin.
Auton sai vielä käyntiin ja ajettua pari metriä halliin pukeille eli kone varmaankin muuten vielä kunnossa.
Uusi ahdin tilauksessa.
4v ja +50tkm kerkesi uliseen kuin poliisiauto kunnes tuli kilometrit täyteen.
Selkis missä oli vikaa, 4. vaihde 4000rpm ja tehot lähti kunnon savupilven kera, ahdin antautui. ahto putkista tuli pari litraa öljyä kun availin.
Auton sai vielä käyntiin ja ajettua pari metriä halliin pukeille eli kone varmaankin muuten vielä kunnossa.
Uusi ahdin tilauksessa.
4v ja +50tkm kerkesi uliseen kuin poliisiauto kunnes tuli kilometrit täyteen.
Re: Turbo herää myöhään?
Kokeiltiinko ahtimen välyksiä missään vaiheessa ennen kuin tuli täystuho?
Re: Turbo herää myöhään?
HanhiEmo kirjoitti:Kokeiltiinko ahtimen välyksiä missään vaiheessa ennen kuin tuli täystuho?
Pikaisesti kokeitiin n.2viikkoa ennen tuhoutumista mr.muskeli puhdistuksen yhteydessä ja tuntui ettei olisi ollut välystä.
Mutta sinistä kerkesi tuprutteleen tyhjäkäynnillä sekä 1.vaihteella lähdöissä parisen viikkoa ennen täystuhoa.
Sininen tupruttelu alkoi vasta wynns turbo cleaner käsittelyn jälkeen, olisikohan ollu sitten vain sattumaa.
Ensviikolla tietää enemmän kun saa vaihtoahtimen ja auton korjaukseen että menikö akseli vaiko jotain muuta.
Re: Turbo herää myöhään? turbo rikki uusi ei toimi?
Nyt on Ahdin irti ja akseli oli poikki.
Välijäähdytintä irrotettaessa tuli vastaan haljennut ahtoletku, ollut varmasti pidempäänkin koska tehot ovat olleet selvästi hukassa.
Tilalle tulee turbotukun GGturbo
Huomenna auto ehkä jo ajoon niin näkee miten toimii.
Lisäystä
18.8
Sain hakea auton korjaamolta ja ei toimi.
Pintakaasu on normaalin oloinen, kun painaa kaasua lisää tai pohjaan ei tapahdu mitään,
Ahdot 2000-2200rpm kaasupohjassa 3. ja 4. vaihteella on luokkaa 0.4-0.5bar
Alle 2000rpn ahdot 0.2-0.3 eikä kulje ollenkaan.
Kierrosten noustessa ahdot luokkaa n. 0.7-mutta meno todella tahmeaa.
Ei ylimääräisiä ääniä tai suhinoita ja käy nätisti.
Maf
Map
N75
kaikki vaihdettu ennen edellisen ahtimen rikkoutumista jolloin auto vielä toimi.
Voisikohan tuossa Turbotukun GGturbossa olla jo valmiiksi VNT täysin juntturassa.
Kellään kokemuksia kyseisen paikan myydyistä ahtimista? onko kellään tapahtunut kyseistä hommaa?
Lisäystä. 28.8
EGR tiiviste huonosti paikallaan ja nyt toimii sen puolesta, mutta vedot puuttuu kokonaan alhaalta ja ahdin herää hitaasti/myöhään.
1000-2000rpm ei jaksa 1.vaihteella edes sutasta hiekkatiellä.
ilmansuodatin hieman öljyssä toisesta päästä, olisko Maf saanut öljyä.
Maf johto irti 1000-2000rpm tuntui samalta kuin johdon ollessa kiinni.
Seuraavaksi kotelon putsausta ja uusi maf kiinni.
Lisäys
1.9
Ei auttanu Map eikä Maf
Mutta Ongelma ainakin osittain tuntuisi korjaantuneen.
Tein kaasupolkimen uudelleen calibroinin ja nyt tuntuu että kaasuvaste parani reilusti ja vetoja tulee jo alempaakin.
Välijäähdytintä irrotettaessa tuli vastaan haljennut ahtoletku, ollut varmasti pidempäänkin koska tehot ovat olleet selvästi hukassa.
Tilalle tulee turbotukun GGturbo
Huomenna auto ehkä jo ajoon niin näkee miten toimii.
Lisäystä
18.8
Sain hakea auton korjaamolta ja ei toimi.
Pintakaasu on normaalin oloinen, kun painaa kaasua lisää tai pohjaan ei tapahdu mitään,
Ahdot 2000-2200rpm kaasupohjassa 3. ja 4. vaihteella on luokkaa 0.4-0.5bar
Alle 2000rpn ahdot 0.2-0.3 eikä kulje ollenkaan.
Kierrosten noustessa ahdot luokkaa n. 0.7-mutta meno todella tahmeaa.
Ei ylimääräisiä ääniä tai suhinoita ja käy nätisti.
Maf
Map
N75
kaikki vaihdettu ennen edellisen ahtimen rikkoutumista jolloin auto vielä toimi.
Voisikohan tuossa Turbotukun GGturbossa olla jo valmiiksi VNT täysin juntturassa.
Kellään kokemuksia kyseisen paikan myydyistä ahtimista? onko kellään tapahtunut kyseistä hommaa?
Lisäystä. 28.8
EGR tiiviste huonosti paikallaan ja nyt toimii sen puolesta, mutta vedot puuttuu kokonaan alhaalta ja ahdin herää hitaasti/myöhään.
1000-2000rpm ei jaksa 1.vaihteella edes sutasta hiekkatiellä.
ilmansuodatin hieman öljyssä toisesta päästä, olisko Maf saanut öljyä.
Maf johto irti 1000-2000rpm tuntui samalta kuin johdon ollessa kiinni.
Seuraavaksi kotelon putsausta ja uusi maf kiinni.
Lisäys
1.9
Ei auttanu Map eikä Maf
Mutta Ongelma ainakin osittain tuntuisi korjaantuneen.
Tein kaasupolkimen uudelleen calibroinin ja nyt tuntuu että kaasuvaste parani reilusti ja vetoja tulee jo alempaakin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa