Kone on AGR. Onko normaalia että alipainepumpulta lähtevässä alipaineletkussa on öljyä sisällä?
Yksisuuntaventtiilin toisella puolella ennen jarrutehostajaa ei ole öljyä.
Entinen jarrutehostaja hajosi koska sinne oli vuotanut öljyä vanhan alipaineletkun yksisuuntaventtiilin ohitse.
Ulkomaan foorumeilla luki että alipainepumpun nipan/tiivisteiden vuoto laskee alipainetta jonka takia alipaineletkuun pääsee öljyä.
Jaksaako yksisuuntaventtiili pitää öljyn poissa vai kannattaako ennakoivasti vaihtaa uusi alipainepumppu?
Öljyä on punaisella merkityllä alueella.
1.9 TDI alipaineletkussa öljyä
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.9 TDI alipaineletkussa öljyä
Ei pitäisi olla öljyä alipaineletkussa, alipainepumpun tiiviste vuotaa ja päästää öljyä läpi. Pumppu vaan vaihtoon.
Re: 1.9 TDI alipaineletkussa öljyä
^ Joo hommasin jo uuden pumpun, pitäisi vielä asennella.
Tuosta tiivisteiden vuodosta sen verran, onko niillä väliä koska alipainehan on muutenkin öljyn seassa pumpun sisällä?
Pumppu kyllä vuotaa molemmista tiivisteistä tällä hetkellä.
Tuossa pumpun nipassa on vielä oma yksisuuntaventtiili jonka vikaa epäilen letkuun joutuvan öljyn syyksi.
Tuosta tiivisteiden vuodosta sen verran, onko niillä väliä koska alipainehan on muutenkin öljyn seassa pumpun sisällä?
Pumppu kyllä vuotaa molemmista tiivisteistä tällä hetkellä.
Tuossa pumpun nipassa on vielä oma yksisuuntaventtiili jonka vikaa epäilen letkuun joutuvan öljyn syyksi.
Re: 1.9 TDI alipaineletkussa öljyä
Ainakin pumppari koneen tandempumpussa toisella puolella menee polttoaine ja alipaine toisella puolella.
Mut alh koneisessa borassa ei ainakaan ole alipaineletkuissa yhtään öljyä.
Mut alh koneisessa borassa ei ainakaan ole alipaineletkuissa yhtään öljyä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa