2011 mallin amarok CDCA koneella, ajettu n. 180 tkm. Hyytyi matka-ajosta, uudelleen käynnistäminen auttoi hetkeksi. Linkuttamalla pääsin kotipihaan. Käynnistyy nätisti ja tyhjäkäynti on ok. Kierroksia ottaa vaivalloisesti. Luistattamalla pystyy juuri ja juuri liikuttamaan autoa pihassa, mutta tielle ei ole mitään asiaa näillä tehoilla. Ei vikavaloja, eikä autocomillakaan anna mitään vikakoodia, ei edes EGR:stä.
EGR:n suojakotelon kuitenkin avasin. Jousi tietenkin poikki ja hapettumaa mukavasti. Uuden EGR:n tilasin, mutta aloin jo epäillä että voiko tämä olla pelkästään siitä kiinni? Turbojen uusintaan ei heti ensimmäisenä haluttaisi lähteä D:
Amarok 2.0 BiTDI Tehoton
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Amarok 2.0 BiTDI Tehoton
Mitta-arvoja katselisin läpi. Onnistuu Autocomillakin, VCDS olisi helpompi.
- Ahtopaineen arvo, jos menee liian suureksi (kun kone ei käy); joko anturi rikki tai johto poikki.
- Ahtoilman lämpötila, jos on järjettömän kuuma, johto poikki tai se sama anturi rikki.
- Ahtopaineen arvo, jos menee liian suureksi (kun kone ei käy); joko anturi rikki tai johto poikki.
- Ahtoilman lämpötila, jos on järjettömän kuuma, johto poikki tai se sama anturi rikki.
Re: Amarok 2.0 BiTDI Tehoton
Kiitti Axi vinkeistä. Näihin en kuitenkaan ehtinyt/tarvinnut turvautua.
EGR:n vaihtaminen näytti niin tuskallisen isolta työltä ilman nostinta tehtäväksi, että päätin jättää sen myöhemmäksi. Otin EGR:n suojakuoren auki kuitenkin uudestaan, väänsin läpän palautusjouseen uuden koukun ja auto toimii taas täysin normaalisti.
Kaveri epäili, että olisiko EGR poistettu ohjelmallisesti ja ei näin ollen jättäisi vikakoodia. Vaikuttaisiko myös siihen että auto on täysin ajokelvoton jos läppä jää auki-asentoon ilman jousta? Mene ja tiedä, tyytyväinen pitää olla että näin pienellä auto taas toimii.
EGR:n vaihtaminen näytti niin tuskallisen isolta työltä ilman nostinta tehtäväksi, että päätin jättää sen myöhemmäksi. Otin EGR:n suojakuoren auki kuitenkin uudestaan, väänsin läpän palautusjouseen uuden koukun ja auto toimii taas täysin normaalisti.
Kaveri epäili, että olisiko EGR poistettu ohjelmallisesti ja ei näin ollen jättäisi vikakoodia. Vaikuttaisiko myös siihen että auto on täysin ajokelvoton jos läppä jää auki-asentoon ilman jousta? Mene ja tiedä, tyytyväinen pitää olla että näin pienellä auto taas toimii.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa