306 tkm ajettu, 7 vuotta sitten toimivana ja ehjänä kolari autosta pois otettu moottori tarkistuksen ja puhdistuksen alla.
Muutamia kysymyksiä :
-Venttiili varren kumien vaihto kansi paikoillaan, riittääkö jos mäntä yläasennossa ja millaisella puristimella muut tuon homman ovat tehneet? hyvät kumien poisvetopihdit?
-onko tuossa kannessa yhtään varaa koneistaa tasopintaa, jos kannen irrottaa ja varoiksi vaihtaisi kannen tiivisteen?
-hehkut aion tässä kohtaa uusia, mites suuttimet, pitäisikö ottaa irti ja lähettää tarkistukseen (mynä-diesel?), vai mikä niiden käyttöikä mahtaa olla? Vai onko turhaa hommaa? (vanha agr kesti 440tkm ilman suutinmurheita )
https://ffp.fi/viewtopic.php?f=5&t=2220 ... e0d4eeb44f
-onko tosiaan niin, ettei tuohon ole tarjolla venttiilikopan tiivistettä missään, vai enkö vaan löydä pelkkää tiivistettä?
-kone oli yllättävän siisti sisäpuolelta, odotin paljon pahempaa öljy ja karsta kertymää. kampi/nokka akselin stefat olivat suurimmat öljyvuotokohdat.
-mitään täysin uutta tässä ei nyt tehdä, puhdistellaan paikkoja ja uusitaan joitakin tiivisteitä, jakopään osat jne..nyt kun kone pöydällä, mitä näistä olisi hyvä tässävaiheessa tarkistaa, saa esittää mielipiteitä/ varmaa faktaa.
1.9tdi agr moottorin käyttöönotto huolto
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.9tdi agr moottorin käyttöönotto huolto
Ei ole faktoja. Ite vaihtasin stefat ja jakopään. Laatikon pään stefa myös. Venttiilivarren kumeista en välittäs ko normaalisti puoli miljoonaa se kansi kestää ainaki.
Se suutin politiikka kannattas kattoa. Jostaki vasta ajosta tulleet suuttimet tai jotaki.
Se suutin politiikka kannattas kattoa. Jostaki vasta ajosta tulleet suuttimet tai jotaki.
Re: 1.9tdi agr moottorin käyttöönotto huolto
-Kuuluuko kytkimen paine asetelman olla tuon näköinen?
-tässä kohtaa pienellä työllä pystyy vaihtamaan nostimen kupit, eikä ole kovin kalliit:
https://www.autonvaraosat24.fi/ina/2384026
eikös tuo INA ollut ihan laatuosa? pitikö uudet upottaa öljyyn ja painella niitä eestaas, joku ilmausjuttu, vai muistanko väärin?
-tässä kohtaa pienellä työllä pystyy vaihtamaan nostimen kupit, eikä ole kovin kalliit:
https://www.autonvaraosat24.fi/ina/2384026
eikös tuo INA ollut ihan laatuosa? pitikö uudet upottaa öljyyn ja painella niitä eestaas, joku ilmausjuttu, vai muistanko väärin?
Re: 1.9tdi agr moottorin käyttöönotto huolto
Niissä on semmonen öljy pinnassa että paikalleen vain. Ina on hyvä. Vähä kyllä näyttäs että parhaat mailit on takana paine asetelmassa.
Kiinteä satsi roklottaa vähän pikku kiekoilla mutta ei se mitään riko.
Kiinteä satsi roklottaa vähän pikku kiekoilla mutta ei se mitään riko.
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Re: 1.9tdi agr moottorin käyttöönotto huolto
Jakopää ja vuotaneet stefat uusiksi Koppa kiinni ja menoksi. Noita varulta tehtäviä hommia rriittää jos niitä alkaa vaihtaan. Ottaa savut ja sen jälkeen korjaa mikä on oikiasti rikki.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa