AAZ syöttöpumppu tulvii, missä vika ? | Korjattu.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Beni
-
Viestit: 66
Liittynyt: 15.6.2011 3:01

AAZ syöttöpumppu tulvii, missä vika ? | Korjattu.

ViestiKirjoittaja Beni » 8.1.2020 19:45

Tervehdys, 1.9 td jakajapumppu vuotaa naftaa ahtopainekaran kalvon huohotus venttiilistä. Eli syöttöruuvin yläpuolelta. Poistin kannen ja kalvon ja tuo karan kolo oli täynnä naftaa. Nafta tulee siis sen karaa vasten painuvan tapin kautta, sieltä missä kierrosten rajoitin jousi lymyilee. Mikähän mahtaa olla syy että nostaa polttoaineen tuonne ahtokaran koteloon ? Siellähän ei dieseliä kuuluisi olla.
Mites tuon diesel suodattimen muoviliitoshaara kuuluisi toimia?Testasin puhaltamalla jotta paluu liittimen paluulinja virtaa läpi hyvin mutta ilmaa en saanut menenään itse suodattimen suuntaan mitenkään päin. Siinä uskossa siis jos paluu linja olisi tukossa ja tekisi painetta pumppuun. Kuuluisiko siis polttoaineen virrata vapaasti suodattimeen liittimen juurresta ja sitten takaisin paluu linjaan ? Tuohan on suodattimen esi lämmitykseen tarkoitettu venttiili?
Viimeksi muokannut Beni, 14.1.2020 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Beni
-
Viestit: 66
Liittynyt: 15.6.2011 3:01

Re: AAZ syöttöpumppu tulvii, missä vika ?

ViestiKirjoittaja Beni » 9.1.2020 16:59

Myös kierrokset jäävät hieman kantamaan kun näpäyttää kaasupoljinta. Ajossa tuntuu että laskee hitaasti 2000rpm alaspäin. Voiko liika syöttö tai liian kireäksi kiristetty covernor jousi jättää kierroksen kantamaan ?

Beni
-
Viestit: 66
Liittynyt: 15.6.2011 3:01

Re: AAZ syöttöpumppu tulvii, missä vika ?

ViestiKirjoittaja Beni » 10.1.2020 11:40

Laskin syöttöä niin kierrosten leijailu lakkasi. Oli ruuvattu tappiin... Autolla ilmeisesti ajeltu ilman ahtokaraa entisen omistajan toimesta. Kuulemma laittoi sen takaisin kun myi auton minulle.
Voiko tuo ilman ahtokaraa ajelu rikkoa jotain jonka takia diesel nousee karan koteloon ?

Beni
-
Viestit: 66
Liittynyt: 15.6.2011 3:01

Re: AAZ syöttöpumppu tulvii, missä vika ?

ViestiKirjoittaja Beni » 14.1.2020 10:09

Tulviminen johtui siis ahtokaraa vasten painuvan tapin o-renkaan vuotamisesta.
Tiivistettä vaihtaessa joutuu purkamaan tätä pientä tappia vasten olevan tallan pois tieltä.
Talla on kiinni akselilla kotelossa. Akselin saa pois naputtelemalla tuurnalla akelin päästä, jolloin toiselta puolelta tippuu noin 6mm teräs kuulla.
Sen jälkeen naputellaan akselia toiseen suuntaan kuulan reijästä ja myös toiselta puolelta putoaa kuula.
Sen jälkeen akseli lähtee painamalla pois. Nämä kuulat toimivat akselin tiivisteinä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa