1.9 tdi bls korkea kulutus
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi bls korkea kulutus
Mikähän Volkswagen Caddy maxissa voisi selittää korkean kulutuksen >9l/100km? Tutulla sama auto, sama kone ~6l/100km. Vcds:llä tutkittuna kaikki moottorin arvot näyttävät normaalia lukuun ottamatta lambda-anturin arvoa joka ei mene alle 2. Vuotoja en ole löytänyt.
Re: 1.9 tdi bls korkea kulutus
Onko hiukkasloukkua?
Re: 1.9 tdi bls korkea kulutus
pertti108 kirjoitti:Onko hiukkasloukkua?
Hiukkassuodatin löytyy. Vaihdoin paine-eroanturin ja paine-ero pysyy täydessäkin vedossa alle 200mbar?
Re: 1.9 tdi bls korkea kulutus
Ongelma selviää helpoiten ajonaikaisen diagnoosin osaavan henkilön kanssa, joka osaa yhdistää lukemaansa myös mekaaniseen puoleen. Tule käymään niin korjaillaan kuntoon.
Re: 1.9 tdi bls korkea kulutus
Käytin autoa vikadiagnoosissa ja sanovat että ahtopaineet eivät pysy kiihdytyksessä vaaditussa. Tasaisessa ajossa pysyvät. Huoltoukko meinas että suuttimiin viittaa em. Onko kokemusta vastaavasta?
Re: 1.9 tdi bls korkea kulutus
No se ei kyllä viittaa millään tapaa suuttimiin, pysyn edelleen edellisessä kommentissani.
Re: 1.9 tdi bls korkea kulutus
p0wer kirjoitti:No se ei kyllä viittaa millään tapaa suuttimiin, pysyn edelleen edellisessä kommentissani.
No en minä paremmin asiantuntevaa henkilöä löytänyt kuin paikalliselta dieselhuoltamolta, joilla vois kuvitella kokemusta olevan.
Mutta joo tuo vähän ihmetytti tuo että ei saisi polttoainetta, jos sitä kuitenki johonkin kuluu liikaakin.
Jos oulun seudulla vaikutat @p0wer nii voisin konsultoida. Toki sopivaa kertakorvausta vastaan:)
Re: 1.9 tdi bls korkea kulutus
Ai niin, kun täällähän ei tosiaan saanutkaan paikkakuntaa profiiliin, kuten yleensä minulla lukee. Jyväskylässä ollaan mutta Oulussa olisi kyllä ainakin yksi osaava kaveri, jos hää kerkeepi auttaa. Täytyy kysäistä.
Dieselhuolloissa eivät yleensä osaa diagnosoida tai korjata tuontyyppistä vikaa, joten ne on useimmiten vain ajan- ja rahanhukkaa. Tarvitsee edelleenkin sellasen kaverin joka osaa tulkita ajonaikaista livedataa, ellei halua lähteä arvalla vaihtelemaan kaikkia osia. Ja siltikään ei välttämättä tule kuntoon.
Kun sitten taas sellaselta henkilöltä joka osaa asian tehdä, menee diagnosointiin yleensä muutama minuutti, ja autoon pääsee tekemään sen täsmällisen toimenpiteen asian korjaamiseksi ilman turhia osien vaihtoa.
Dieselhuolloissa eivät yleensä osaa diagnosoida tai korjata tuontyyppistä vikaa, joten ne on useimmiten vain ajan- ja rahanhukkaa. Tarvitsee edelleenkin sellasen kaverin joka osaa tulkita ajonaikaista livedataa, ellei halua lähteä arvalla vaihtelemaan kaikkia osia. Ja siltikään ei välttämättä tule kuntoon.
Kun sitten taas sellaselta henkilöltä joka osaa asian tehdä, menee diagnosointiin yleensä muutama minuutti, ja autoon pääsee tekemään sen täsmällisen toimenpiteen asian korjaamiseksi ilman turhia osien vaihtoa.
Re: 1.9 tdi bls korkea kulutus
Itse kun juuri ostin moisen moottorin omaavan ajoneuvon ilman deepeeäffää, niin äkkiäkin alkaisin tutkimaan sen pöntön kuntoa. Siitä seuraavana lähtisin sitten maf:in perään, koska ne tuntuu olevan boschin toimesta kulutustavaraa. Tuossa koneessa deepeeäffä ei ole ihan hyvä asia. Se ei toimi commonraileissekään kunnolla alkuvuosina, niin suoraan laittasin rautakangen läpi, kun tuossa koneessa sille ei ole suomessa tarvetta. Senikänen kone, että K-arvo katsastuksessa sietää vielä sen 1.5:n, tai 1:n. Molemmat tuo kone suorittaa ennen romutusta. Sitä deepeeäffää ei suomessa tuonikäisessä tarvita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa