Ongelmat ovat vm.1999 Passat farmarissa, eli 3bg 1.9tdi (AHH) moottorilla.
1) Mukavuusboxi on varaosanumeron mukaan Seat Leonesta vuodelta 2001, neliovisesta henkilöautosta.( 1 JO 959 799 S )
Mukavuusboksille menevät johdot ovat tyypilliseen tapaan poikki. (ks. kuva alinna, jos näkyy).
Onko mahdollista saada sisävaloja yms. toimimaan tuolla boksilla, jos korjaa johtovauriot?
2) Jos tuo Leonen boksi ei toimi, niin mitenkä voi onkia tietoonsa alkuperäisen varaosanumeron?
(Autohan on toki harmaa tuontia, jottei vain maahantuojalta saisi mitään tietoa)
3) Auto purkaa akun satunnaisesti, ehken kerta viikkoon, ihan tyhjäksi. Ei yksikään mittarivalo edes välähdä kun laittaa virrat.
Mukavuusboksi ja virran kulutus, taas kerran.
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Mukavuusboksi ja virran kulutus, taas kerran.
Tuttuja juttuja.
ETKAn antamiin tietoihin ei ihan satavarmasti voi luottaa, tuo boksi on varmaan alunperin ollut kyllä passatissa mutta osanumero korvaantunut useampaankin otteeseen tai sitten vaan olet etsinyt väärältä alueelta mätsejä.
Kyllä valojen pitäisi toimia ihan normaalisti kunhan vaan johdot saa ehjättyä, valot oli tosiaan miinusohjattuja eli niille tulee jäykkä +12v suoraan sulakkeen takaa ja maadoitus menee sitten mukavuusboksin trankkujen kautta.
Akun purkamiseen saattaa olla jokin oven LIN-väyläyksikkö syypäänä. Mukavuusyksikön vikoja toki periaatteessa sekin. Itsekin painin samaisen ongelman kanssa enkä ole vielä jaksanut perehtyä asiaan syvällisemmin kun autossa on kahden akun järjestelmä rele-erotuksella niin auton saa kuitenkin aina käyntiin..
ETKAn antamiin tietoihin ei ihan satavarmasti voi luottaa, tuo boksi on varmaan alunperin ollut kyllä passatissa mutta osanumero korvaantunut useampaankin otteeseen tai sitten vaan olet etsinyt väärältä alueelta mätsejä.
Kyllä valojen pitäisi toimia ihan normaalisti kunhan vaan johdot saa ehjättyä, valot oli tosiaan miinusohjattuja eli niille tulee jäykkä +12v suoraan sulakkeen takaa ja maadoitus menee sitten mukavuusboksin trankkujen kautta.
Akun purkamiseen saattaa olla jokin oven LIN-väyläyksikkö syypäänä. Mukavuusyksikön vikoja toki periaatteessa sekin. Itsekin painin samaisen ongelman kanssa enkä ole vielä jaksanut perehtyä asiaan syvällisemmin kun autossa on kahden akun järjestelmä rele-erotuksella niin auton saa kuitenkin aina käyntiin..
Re: Mukavuusboksi ja virran kulutus, taas kerran.
Kiitos vastauksesta.
Pitänee koittaa tinailla johtoja yhteen ja katsoa kuinka hommassa käypi.
Onkohan palstalla ketään, jolla olisi tietoa mikä piiri/osa/kondensaattori noista bokseista yleensä antautuu?
Ovet voisi olla yksi vian syy noihin satunnaisiin akun purkautumisiin, siinä kuin mikä muukin sähkölaite tahansa.
Kun akku menee tyhjäksi ja laittaa ladatun akun tilalle, niin mittari näyttää kulutukseksi 0,02A. Se ei siis ole pysyvä tila, joka purkaa akkua, vaan sellainen joka poistuu kun virrat katkeaa.
Mielenkiintoista, joskaan ei kovin mukavaa.
Pitänee koittaa tinailla johtoja yhteen ja katsoa kuinka hommassa käypi.
Onkohan palstalla ketään, jolla olisi tietoa mikä piiri/osa/kondensaattori noista bokseista yleensä antautuu?
Ovet voisi olla yksi vian syy noihin satunnaisiin akun purkautumisiin, siinä kuin mikä muukin sähkölaite tahansa.
Kun akku menee tyhjäksi ja laittaa ladatun akun tilalle, niin mittari näyttää kulutukseksi 0,02A. Se ei siis ole pysyvä tila, joka purkaa akkua, vaan sellainen joka poistuu kun virrat katkeaa.
Mielenkiintoista, joskaan ei kovin mukavaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa