Caddyssä agr, laatikko hajosi
Valvoja: ffp jäsenet
Caddyssä agr, laatikko hajosi
Suunnitelmat muuttui niin muuttuu topikkikin. Eli Caddyyn AGR? Vai onko parempia ideoita?
Eli kysymyksiin.
-Meneekö AGR suoraan 1.6D 5v vaihdelaatikkoon, pitääkö vauhtipyörää kytkintä vaihtaa vai passaako AGR kytkin+vauhtis suoraan?
-Moottorinkannakkeet 1.6D vai meneekö sellaisenaan?
-Jotain muuta? Tuleeko mieleen?
Tarkoitus laittaa sähköineen, luovuttajan johtosarjasta kaikki ylimääräinen pois ja jätetään ainoastaan moottorinohjaus.
Projektista kuvia ja tarinaa osoitteesta:
https://imgur.com/a/fNx4tje" target="_blank
Kiitos, jään odottamaan vastauksia!
Eli kysymyksiin.
-Meneekö AGR suoraan 1.6D 5v vaihdelaatikkoon, pitääkö vauhtipyörää kytkintä vaihtaa vai passaako AGR kytkin+vauhtis suoraan?
-Moottorinkannakkeet 1.6D vai meneekö sellaisenaan?
-Jotain muuta? Tuleeko mieleen?
Tarkoitus laittaa sähköineen, luovuttajan johtosarjasta kaikki ylimääräinen pois ja jätetään ainoastaan moottorinohjaus.
Projektista kuvia ja tarinaa osoitteesta:
https://imgur.com/a/fNx4tje" target="_blank
Kiitos, jään odottamaan vastauksia!
Viimeksi muokannut noonakki, 6.5.2020 19:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Caddyyn AHU?
AHU:n perässä on normaalisti 02A laatikko ja 228mm kytkin ja 1.6D Caddyssä 200 tai 210 mm kytkin, joten sopivuutta keskenään tuskin löytyy(tästä tietäjät voivat korjata). 02A tai 02J on muutenkin perinteistä 020 laatikkoa kestävämpi, niin laatikko kannattaisi vaihtaa myös. Siihen tarvitsee uuden vaijerillisen vaihteensiirtäjän ja nestekytkimen tai 35i Passatista linkun työsylinterin tilalle. 02J laatikossa(ehkä myös 02A) on isommat vetoakselin laipat, joten vetoakselien sisäpäät pitäisi vaihtaa ja itse laatikon perä on leveämpi, kuin 020 laatikon, joten vetoakselien pituus pitää ottaa myös huomioon.
Tekniikalle tarvitsee uudet kannakkeet jakopään ja vaihteiston päähän sekä vaihteiston taakse, etutuen voi laittaa vanhalla, mutta siihenkin saa järeämpää versiota tilalle.
Muista myös vaihtaa kaasupoljin, kun sähköistä pumppua käytät. Nämä nyt ensimmäisenä tuli mieleen.
Tekniikalle tarvitsee uudet kannakkeet jakopään ja vaihteiston päähän sekä vaihteiston taakse, etutuen voi laittaa vanhalla, mutta siihenkin saa järeämpää versiota tilalle.
Muista myös vaihtaa kaasupoljin, kun sähköistä pumppua käytät. Nämä nyt ensimmäisenä tuli mieleen.
Re: Caddyyn AHU?
Noniin kiitoksia, selventää asioita. Mutta AHU kuopattiin juuri tänään ja tilalle tuli AGR kun tuosta naapuripitäjästä löytyi octavia luovuttajaksi. Se kuulemma ainakin sopii käkkylän laatikkoon. Liekkö sitten jos ottaa käkkylän vauhtipyörän AGRrän perään toimiisko.. (jos sopii vaan paikalleen.)
Vaihdelaatikkoa ei varmaan tässä vaiheessa aleta vaihtamaan kun se vaatii jo soveltamista niinkun sanoitkin. Pistetään loota syrjään ja kerätään osat jatkoa ajatellen valmiiksi. Kannattaa varmaan ottaa octaviasta vaihdekeppi vaijereineen ja kytkinosat kaikki.
Ja joo tuo sähkökaasu olikin tiedossa, eli otetaan kaikki moottorinohjaukseen liittyvä.
Olikohan briteissä joku tehnyt mk2 golfiin saman operaation ja laittanut ajonestot sun muut toimimaan niinkun luovuttajassakin. Purki vaan johtosarjasta kaiken muun pois.
Vaihdelaatikkoa ei varmaan tässä vaiheessa aleta vaihtamaan kun se vaatii jo soveltamista niinkun sanoitkin. Pistetään loota syrjään ja kerätään osat jatkoa ajatellen valmiiksi. Kannattaa varmaan ottaa octaviasta vaihdekeppi vaijereineen ja kytkinosat kaikki.
Ja joo tuo sähkökaasu olikin tiedossa, eli otetaan kaikki moottorinohjaukseen liittyvä.
Olikohan briteissä joku tehnyt mk2 golfiin saman operaation ja laittanut ajonestot sun muut toimimaan niinkun luovuttajassakin. Purki vaan johtosarjasta kaiken muun pois.
Re: Caddyyn AHU?
AHU kuopattiin juuri tänään ja tilalle tuli AGR kun tuosta naapuripitäjästä löytyi octavia luovuttajaksi. Se kuulemma ainakin sopii käkkylän laatikkoon.
No nyt kyllä rohkenen epäillä AGR ja Caddyn lootan sopivuutta.
Enkä kyllä näe järkeä pitää sitä ruppana 020 lootaa paikallaan.
Suosittelen vahvasti 02A pohjaista. Niitäkin taisi olla vaijeri kytkimillä niin ei nestekytkimeen tarvitse sekaantua.
Vaijeri keppi taas on erittäin helppo tapaus, joten en siinäkään näe estettä.
Re: Caddyyn AHU?
hb81 kirjoitti:AHU kuopattiin juuri tänään ja tilalle tuli AGR kun tuosta naapuripitäjästä löytyi octavia luovuttajaksi. Se kuulemma ainakin sopii käkkylän laatikkoon.
No nyt kyllä rohkenen epäillä AGR ja Caddyn lootan sopivuutta.
Enkä kyllä näe järkeä pitää sitä ruppana 020 lootaa paikallaan.
Suosittelen vahvasti 02A pohjaista. Niitäkin taisi olla vaijeri kytkimillä niin ei nestekytkimeen tarvitse sekaantua.
Vaijeri keppi taas on erittäin helppo tapaus, joten en siinäkään näe estettä.
Näin ainakin on sanottu mulle että se sopii yhtälailla kun muutkin.
Selvitetään siis lisää asiasta.
Re: Caddyyn AGR?
Noniin, nyt on vanha öljylinko poistettu käkkylästä. Octavia testiajossa nyt kaverilla ja tuntuu hienosti pelaavan. Varmaan ensiviikolla aletaan purkamaan orkkua paloiksi.
Suunnitelma on siis nyt tämä:
-Orkun AGR+laatikko+vaijerivaihdekeppi ja ehkä nestekytkin jos helppo toteuttaa
-Orkun sähköjärjestelmä siivottuna, eli vain moottorinohjaukseen liittyvät komponentit ja myös mittaristo otetaan.
-Orkun ohjausakselia kokeillaan sovittaa, jos se menisi kivuttomasti niin helpottaa ajotietokoneen käyttöä ja vakionopeudensäädintä.
-Kojelauta kysymysmerkki, todennäköisesti kokeillaan kaventaa ja mallailla, jos ei onnistu niin caddyn kojelautaan sovitetaan Octavian mittaristo.
Suunnitelma on siis nyt tämä:
-Orkun AGR+laatikko+vaijerivaihdekeppi ja ehkä nestekytkin jos helppo toteuttaa
-Orkun sähköjärjestelmä siivottuna, eli vain moottorinohjaukseen liittyvät komponentit ja myös mittaristo otetaan.
-Orkun ohjausakselia kokeillaan sovittaa, jos se menisi kivuttomasti niin helpottaa ajotietokoneen käyttöä ja vakionopeudensäädintä.
-Kojelauta kysymysmerkki, todennäköisesti kokeillaan kaventaa ja mallailla, jos ei onnistu niin caddyn kojelautaan sovitetaan Octavian mittaristo.
Re: Caddyyn AGR?
Kaveri laitto aikanaan cordoban agr:n laatikkoineen mk1 jettaan, tosin mtdi versiona. Se teki paljo kaikkea tietenki uusiksi mutta tärkeimpinä koneen ja laatikon korvakot. Ongelmaksi leimalla tuli massat. Tais tulla neli paikkanen siitä jetasta eikä siinä ollu tehostettua hammastankoa tai muuta painoa lisäävää, pikemminki riisuttu ratkasu.
En tiä miten caddyn massat sitte on.
Varmasti parhaan saa jos viittii laittaa alkuperäsen moottorinohjauksen kaikkineen. Saa se vakkarinki jos haluaa ja onhan sitä eri helppoa viritellä jos hoksaa.
En tiä miten caddyn massat sitte on.
Varmasti parhaan saa jos viittii laittaa alkuperäsen moottorinohjauksen kaikkineen. Saa se vakkarinki jos haluaa ja onhan sitä eri helppoa viritellä jos hoksaa.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.11.2019 9:33
Re: Caddyyn AGR?
Pitää varmaan itekki ilmoittaa olemassaolostaan tähän lankaan.
Mä oon siis se toinen osapuoli täs projektis ja näillä näkymin toimin dokumentoijana sekä apukäsinä.
Mitä tohon omamassaan tulee, Chiltonin manuaalin mukaan 1.6 vapari painaa ~125kg ja 1.9TDI (joku niistä ainakin) painaa ~135kg. Olettaisin että ellei joku ole katsurille keittänyt pahaa kahvia niin kymmenen kiloa tuskin haittaa.
Sähköt Caddyssä oli luokkaa kyläseppä ja kummilanka, ne saa tehdä suurimman osan alusta asti uusiksi joka tapauksessa. Tähän kyseiseen autoon oli tosiaan vaihdettu jollain nyrkkipajalla pikkudiesel 1.8L bensan paikalle joskus aikoinaan ja irtojohtoja sun muuta löytyi ympäri konetilaa.
Mä oon siis se toinen osapuoli täs projektis ja näillä näkymin toimin dokumentoijana sekä apukäsinä.
Mitä tohon omamassaan tulee, Chiltonin manuaalin mukaan 1.6 vapari painaa ~125kg ja 1.9TDI (joku niistä ainakin) painaa ~135kg. Olettaisin että ellei joku ole katsurille keittänyt pahaa kahvia niin kymmenen kiloa tuskin haittaa.
Sähköt Caddyssä oli luokkaa kyläseppä ja kummilanka, ne saa tehdä suurimman osan alusta asti uusiksi joka tapauksessa. Tähän kyseiseen autoon oli tosiaan vaihdettu jollain nyrkkipajalla pikkudiesel 1.8L bensan paikalle joskus aikoinaan ja irtojohtoja sun muuta löytyi ympäri konetilaa.
Re: Caddyyn AGR?
pertti108 kirjoitti:Kaveri laitto aikanaan cordoban agr:n laatikkoineen mk1 jettaan, tosin mtdi versiona. Se teki paljo kaikkea tietenki uusiksi mutta tärkeimpinä koneen ja laatikon korvakot. Ongelmaksi leimalla tuli massat. Tais tulla neli paikkanen siitä jetasta eikä siinä ollu tehostettua hammastankoa tai muuta painoa lisäävää, pikemminki riisuttu ratkasu.
En tiä miten caddyn massat sitte on.
Varmasti parhaan saa jos viittii laittaa alkuperäsen moottorinohjauksen kaikkineen. Saa se vakkarinki jos haluaa ja onhan sitä eri helppoa viritellä jos hoksaa.
No caddyssä nyt ei oo väliä vaikka nelipaikkaseksi jääkin.. :D
mutta joo sähköineen päivineen niin on sit mukava kun on ajotietokoneet ja vakkarit sun muut pelit ja pensselit
Re: Caddyyn AGR?
Mä valkkaisisin kyllä luovuttaja-autoksi ibizan/cordoban.. On rakenteiltaan huomattavasti lähempänä noita vanhempia volkkareita niin osien (ja sähköjen) yhteensopivuuskin oletusarvoisesti parempi kuin octavian tai muun "4-korisen" kohdalla.
Re: Caddyyn AGR?
Eikai tossa sillä luovuttaja autolla niin väliä ole, ymmärsin että lahes kaikki otetaan siitä ocusta. Itse ottaisin ihan kokonaisuudessaan koko johtosarjan tekniikan luovuttajasta ja napsii turhat johdot sitten pois, tai itseasiassa näin teinkin. Noiden vanhojen johtosarjat on muutenkin aivan pilkottu jne kun on lisäilty ja poistettu yhtäsuntoista. Noita koneen kannakkeita saa ostettua vaikka epyteciltä jossei vielä ole hommattu eikä itseä kiinnosta tehdä.
Re: Caddyyn AGR?
inno kirjoitti:Eikai tossa sillä luovuttaja autolla niin väliä ole, ymmärsin että lahes kaikki otetaan siitä ocusta. Itse ottaisin ihan kokonaisuudessaan koko johtosarjan tekniikan luovuttajasta ja napsii turhat johdot sitten pois, tai itseasiassa näin teinkin. Noiden vanhojen johtosarjat on muutenkin aivan pilkottu jne kun on lisäilty ja poistettu yhtäsuntoista. Noita koneen kannakkeita saa ostettua vaikka epyteciltä jossei vielä ole hommattu eikä itseä kiinnosta tehdä.
Joo ei olla vielä päästy siihen mitä johtosarjasta säästyy. olishan se varmaan pirun helppo, sulakerasiat ja kaikki kun vaan merkkaa ihan kaiken ja hyvin.
Re: Caddyyn AGR?
noonakki kirjoitti:Joo ei olla vielä päästy siihen mitä johtosarjasta säästyy. olishan se varmaan pirun helppo, sulakerasiat ja kaikki kun vaan merkkaa ihan kaiken ja hyvin.
Itse koin ainakin kaikkein helpoimmaks. Käyttää vaan toisiaan aikaa merkkailuihin ja ajatuksella purkaa. Toki on siinä oma hommansa koko johtosarja ehjänä purkaa, mutta ainakin teoriassa kaikelle on paikkansa kun laittaa takaisin. Tosi paljon se "nelosen" johtosarjakin kevenee kun jättää turhan pois.
Re: Caddyyn AGR?
Nojoo Octaviasta hyppäs kone pois ja purettiin johtosarjat pois kojelautaa myöden.
Taakse lähtevät johdot poikkastiin kun sielä tuskin mitään tärkeää on moottorin käyntiin saamiseksi. Paitsi tankissa taitaa olla joku pumppu? Saisko sen tilalle jonku tykyttäjäpumpun konehuoneeseen?
Vielä pakoputki ja vaihdekeppi pois octaviasta niin saa laittaa sen paaliin.
Nyt sais octavian ehjiä alustanosia pilkkahintaan. Puskuria, lokareita, jne löytyy.
Seuraava operaatio on varmaan alkaa purkamaan johtosarjaa ja poistamaan turhia johtoja sieltä. Korpijeesus varmaan nakkaa pian jotain kuvatusta projektista.
Moottorin kannakkeet rakennellaan pitkälti itse. Kaveri leikkaa työmaallansa palaset kannakkeita varten.
Taakse lähtevät johdot poikkastiin kun sielä tuskin mitään tärkeää on moottorin käyntiin saamiseksi. Paitsi tankissa taitaa olla joku pumppu? Saisko sen tilalle jonku tykyttäjäpumpun konehuoneeseen?
Vielä pakoputki ja vaihdekeppi pois octaviasta niin saa laittaa sen paaliin.
Nyt sais octavian ehjiä alustanosia pilkkahintaan. Puskuria, lokareita, jne löytyy.
Seuraava operaatio on varmaan alkaa purkamaan johtosarjaa ja poistamaan turhia johtoja sieltä. Korpijeesus varmaan nakkaa pian jotain kuvatusta projektista.
Moottorin kannakkeet rakennellaan pitkälti itse. Kaveri leikkaa työmaallansa palaset kannakkeita varten.
Re: Caddyyn AGR?
AGR:ssä siirtopumppu on syöttöpumpussa.
Re: Caddyyn AGR?
Markus L kirjoitti:AGR:ssä siirtopumppu on syöttöpumpussa.
Onko noin? eli tankissa ei ole kun tasoanturi mittarille?
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.11.2019 9:33
Re: Caddyyn AGR?
https://imgur.com/a/fNx4tje
Siinä on linkki projektialbumiin.
Näin lyhkäisesti, johdot on kaikki merkitty maalarinteippi-tussi kombolla, moottori lähti todella vaivattomasti pois kun johdot oli vaan saatu raivattua pois jaloista.
Kuten noonakki tuossa mainitsikin, kiinnikkeet rakennetaan paloista ja kempitetään muotoon.
https://grabcad.com/library/volkswagen-02a-gearbox-supports-for-in-golf-jetta-mk1-body-1 Joku ihana ihminen oli mallintanut valmiit palikat tähän.
Mä postailen jatkoa tähän projektiin kun aletaan sorvaamaan eteenpäin. Seuraavat vaiheet on melko triviaalia johtojen selvittelyä ja pään raapimista.
Siinä on linkki projektialbumiin.
Näin lyhkäisesti, johdot on kaikki merkitty maalarinteippi-tussi kombolla, moottori lähti todella vaivattomasti pois kun johdot oli vaan saatu raivattua pois jaloista.
Kuten noonakki tuossa mainitsikin, kiinnikkeet rakennetaan paloista ja kempitetään muotoon.
https://grabcad.com/library/volkswagen-02a-gearbox-supports-for-in-golf-jetta-mk1-body-1 Joku ihana ihminen oli mallintanut valmiit palikat tähän.
Mä postailen jatkoa tähän projektiin kun aletaan sorvaamaan eteenpäin. Seuraavat vaiheet on melko triviaalia johtojen selvittelyä ja pään raapimista.
Re: Caddyyn AGR?
Onko ideoita mikä kytkimen pääsylinteri toimis tuon octavian työsylinterin kanssa?
Re: Caddyyn AGR?
Ja kävipä tosiaan mäihä, octavian vetarien sisäpäät sopi suoraan caddyn vetareihin.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.11.2019 9:33
Re: Caddyyn AGR?
Projektialbumia päivitetty
Joo tosiaan, laipat Caddyn ja Skodan askien välillä eivät olleet keskenään yhteensopivia suoraan. Tyyliin 5-6mm ero halkaisijassa ja pultit yllättäen eivät sopineet suoraan. Samalla nypittiin ylimääräset pois AGR:stä (ohjaustehostin, kiinnikkeet), manattiin kun pakkitunnistinta pitää viilata pois jaloista että mahtuu uus kiinnike askiin.
Päivän päätteeks tuupattiin Skoda pihalle ulkoruokintaan ja odottamaan romuroopen noutoa.
Joo tosiaan, laipat Caddyn ja Skodan askien välillä eivät olleet keskenään yhteensopivia suoraan. Tyyliin 5-6mm ero halkaisijassa ja pultit yllättäen eivät sopineet suoraan. Samalla nypittiin ylimääräset pois AGR:stä (ohjaustehostin, kiinnikkeet), manattiin kun pakkitunnistinta pitää viilata pois jaloista että mahtuu uus kiinnike askiin.
Päivän päätteeks tuupattiin Skoda pihalle ulkoruokintaan ja odottamaan romuroopen noutoa.
Re: Caddyyn AGR?
Pienillä muutoksilla sujahti paikalleen octavian ohjauspylväs. Kyllä se tästä pikkuhiljaa. Seuraavaksi polkimet.
Re: Caddyyn AGR?
Vähän on hiljaiseloa kun projektin pääjohtaja Korpijeesus joutui postin lakon takia paiskimaan töitä vähän vaille v*tusti.
Ja hain myös itselleni toisen caddyn. Siinä on suunnitelmana (jos konttori+trafi antaa siunauksen) tehdä takaveto. Mutta tämä on vielä täysin auki ja luultavasti mahdotonta. Mutta eipä se haaveilu mitään maksa :D
Ja hain myös itselleni toisen caddyn. Siinä on suunnitelmana (jos konttori+trafi antaa siunauksen) tehdä takaveto. Mutta tämä on vielä täysin auki ja luultavasti mahdotonta. Mutta eipä se haaveilu mitään maksa :D
Re: Caddyyn AGR?
Voisko joku mode siirtää tämän topikin projektiosioon? Pian alkaa taas tapahtua, luultavasti kahden viikon aikana.
Re: Caddyyn AGR?
Päästiinmpäs taas pitkästä aikaa jatkamaan.
Nyt on kaasupoljin asennettu ja octavian ohjausakseli on lopullisesti paikallaan. Tiltti ja teleskooppi rattiputki :)
Myös vaihdekeppi purettiin pois valmiiksi.
Seuraavaksi varmaan moottori paikalleen.
Nyt on kaasupoljin asennettu ja octavian ohjausakseli on lopullisesti paikallaan. Tiltti ja teleskooppi rattiputki :)
Myös vaihdekeppi purettiin pois valmiiksi.
Seuraavaksi varmaan moottori paikalleen.
Re: Caddyyn AGR?
Taas on vähän työstetty. Saatiin laatikon kannakkeen palaset laserilta ja tuli hitsailtua se kasaan. Korpijeesus lisäilee taas kuvia kunhan ehtii. Pikkuhiljaa tämä edistyy, luultavasti nopeutuu pian kun päästään nostamaan moottoria paikalleen.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.11.2019 9:33
Re: Caddyyn AGR?
Albumia päivitetty
Niin siinä sitten kävi että noonakki sorvasi pahvin, netistä kaivetun kuvan ja kaljan voimalla jakopään moottorikannakkeen ja moottori päätyi kiinni konehuoneeseen.
Vetarit meni yks yhteen, välijäähyn paikka pitää vielä selvittää.
Niin ja sähköt tietenkin.
Niin siinä sitten kävi että noonakki sorvasi pahvin, netistä kaivetun kuvan ja kaljan voimalla jakopään moottorikannakkeen ja moottori päätyi kiinni konehuoneeseen.
Vetarit meni yks yhteen, välijäähyn paikka pitää vielä selvittää.
Niin ja sähköt tietenkin.
Re: Caddyyn AGR?
korpijeesus kirjoitti:Albumia päivitetty
Niin siinä sitten kävi että noonakki sorvasi pahvin, netistä kaivetun kuvan ja kaljan voimalla jakopään moottorikannakkeen ja moottori päätyi kiinni konehuoneeseen.
Vetarit meni yks yhteen, välijäähyn paikka pitää vielä selvittää.
Niin ja sähköt tietenkin.
Sinähän sen pahvin väkersit kun mä en jaksanu kyykkiä :D
Re: Caddyyn AGR?
Noniin! Taas on saatu pirusti edistystä Caddyyn. to-do listalta yliviivattiin vetarit, jäähdytysjärjestelmä, kytkin, polttoainejärjestelmä, vaihdekeppi ja jotain pikkujuttuja.
Pian päästään sähköjen kimppuun.
Pian päästään sähköjen kimppuun.
Re: Caddyyn AGR?
Ja taas päästy hommassa etipäin. Kytkintä paranneltiin, nyt se on niinkuin tehdastekoisessa.
Etuvalot kaikki kytketty, takavaloja alettiin kytkemään mutta liittimet loppui.
Jäljellä enää:
-Loput takavalot
-Ahtoputkisto+välijäähdytin
-Jarrutehostimen alipainelinjaan t-haara alipainesysteemejä varten
-Pakoputki loppuun
-Pissapojan säiliö
-Sisätilan puhaltimen virrat
Siinä kai pääpiirteittäin kaikki.
n. 3kk mennyt siitä kun luovuttaja tuli pihaan ja purkaminen alkoi.
Etuvalot kaikki kytketty, takavaloja alettiin kytkemään mutta liittimet loppui.
Jäljellä enää:
-Loput takavalot
-Ahtoputkisto+välijäähdytin
-Jarrutehostimen alipainelinjaan t-haara alipainesysteemejä varten
-Pakoputki loppuun
-Pissapojan säiliö
-Sisätilan puhaltimen virrat
Siinä kai pääpiirteittäin kaikki.
n. 3kk mennyt siitä kun luovuttaja tuli pihaan ja purkaminen alkoi.
Re: Caddyyn AGR?
Nojoo, nyt on jääny vähä tarinoinnit vähälle.
Auto liikennekäytössä ja kaikki pitkälti valmista.
Pientä hifistelyä sähköjen puolesta mutta muutoin kaikki skulaa.
Bilteman välijäähdytin johon hitsattiin mappi anturille paikka, kiinanpojan ahtoputkisetti siihen päälle. Hyvin tuntuu pelaavan.
Lämpene ei sitte millään, uusi termostaattikin laitettu paikalleen.
Auto liikennekäytössä ja kaikki pitkälti valmista.
Pientä hifistelyä sähköjen puolesta mutta muutoin kaikki skulaa.
Bilteman välijäähdytin johon hitsattiin mappi anturille paikka, kiinanpojan ahtoputkisetti siihen päälle. Hyvin tuntuu pelaavan.
Lämpene ei sitte millään, uusi termostaattikin laitettu paikalleen.
Re: Caddyyn AGR?
noonakki kirjoitti:Ja taas päästy hommassa etipäin. Kytkintä paranneltiin, nyt se on niinkuin tehdastekoisessa.
Etuvalot kaikki kytketty, takavaloja alettiin kytkemään mutta liittimet loppui.
Jäljellä enää:
-Loput takavalot
-Ahtoputkisto+välijäähdytin
-Jarrutehostimen alipainelinjaan t-haara alipainesysteemejä varten
-Pakoputki loppuun
-Pissapojan säiliö
-Sisätilan puhaltimen virrat
Siinä kai pääpiirteittäin kaikki.
n. 3kk mennyt siitä kun luovuttaja tuli pihaan ja purkaminen alkoi.
Miten toteutitte nestekytkimen laiton?
Re: Caddyyn AGR?
Buugiman kirjoitti:
Miten toteutitte nestekytkimen laiton?
Rakentelin caddyn alkuperäiseen kytkinpolkimen telineeseen paikan t4 portterin pääsylinterille.
Caddy on taas seisonnassa, laatikko koki exoduksen kun se oli vuotanut kaiken öljyn ulos eikä kumpikaan tajunnut tarkistaa laatikkoöljyjä. :D Uusi laatikko on jo hankittuna kunhan sen sinne vaan vaihtaisi.
EDIT: Tämäkin operaatio alkoi, moottori laatikkoineen lattialla noin tunnissa :)
Re: Caddyssä agr, laatikko hajosi
Kaikki on taas autossa kunnossa, tiistaina liikennekäyttöön takasin, keskiviikko aamusta tehonmittaus ja siitä kohti konttoria muutoskatsastukseen.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.11.2019 9:33
Re: Caddyssä agr, laatikko hajosi
Tänään tapahtui se ihana hetki kun Caddy virallisesti muutoskatsastettiin 1.9 TDI koneella.
Nyt ku pääsis vielä läpi määräaikaiskatsastuksesta nii elämä hymyilis.
Nyt ku pääsis vielä läpi määräaikaiskatsastuksesta nii elämä hymyilis.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa